Even voorstellen: Gnilo

Stel je hier even voor.
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

25 jan 2013, 16:24

Zoooo, net terug van Beek Auto Racing. De S is getuned stage II.
Voor dat we begonnen, eerst even op de rollerbank. Resultaat was niet zo best. Na 6000 toeren (max. 150 pK) geen vermogen meer :? Niet fijn. We konden zien de de spanner op zijn "eind" stond, dus dat kon wel eens de reden zijn. Slippen van de riem....
Op de brug met dat beestje, spanner eraf en ja hoor, gevonden. De gasveer bleek stuk te zijn en ook de rubbers waarmee de gasveer is gemonteerd. Gelukkig hadden ze een verse op voorraad liggen. Volgende "probleem", de pulley van JCW. Deze moest eraf geslepen worden, een preciessie werkje want je wil de as van de compressor niet raken :shock: .
Deze ging er gelukkig ook zonder problemen af. Nieuwe pulley en riem erop, gelijk een ITG filter voor wat meer lucht. Ook gelijk 12mm spacers met langere bouten gemonteerd. Klaar voor de 2e run!

Na de 2e run al een uitstekend resultaat, enkel de ontsteking liep niet geheel volgens verwachting. Na controle van de bougies, bleek dat er niet de juiste bougies in zaten. Deze werden te warm (6). Gelijk nieuwe bougies (7) erin en de 3e run liep zoals verwacht. Resultaat 211pK en 248Nm, ik zeg: prima!

Het verschil is enorm! Zeker omdat er nu vermogen is tot 7500 toeren....

Wat foto's:

1e run:

Afbeelding

2e run:

Afbeelding

Slijpen JCW pulley:

Afbeelding

Resultaat voor én na:

Afbeelding

Heel erg blij mee! Alsof je wordt afgeschoten in een kanon, heerlijk,

Uiteraard al weer bezig met de volgende upgrade: Powerflex bussen voor de wielophanging..
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2013, 16:26

Lekker bezig hierzo..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

25 jan 2013, 16:34

Nope, we hebben niet gemeten na het vervangen van de onderdelen. De ecu is aangepast terwijl de onderdelen werden vervangen. Wij waren er eigenlijk van overtuigd dat het probleem bij de aandrijving van de compressor lag. Uiteraard na een discussie met de monteur, softwareman en Klaas zelf...
Die mannen vertrouw ik wel :wink:
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

25 jan 2013, 19:36

Nope, stock zit ie op 170pK, Cooper-S met Works Tuning Kit....
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

25 jan 2013, 20:23

Ik heb geen Works maar een Cooper S met Works tuning kit. Dat is niet hetzelfde.... :wink:
Besir-S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 jan 2013, 20:45

ik heb ook een cooper-s uit eind 2005 met 170 pk standaard! jou S heeft volgens mij standaard 160 pk en komt uit 2003 en op de eerste run had je maar 150pk inclusief jcw kit? en na vervanging van al die onderdelen enz heb je 211pk dat vind ik netjes!
Maar de eerste run al had je meer als 10pk verlies.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2013, 20:45

gnilo schreef:Ik heb geen Works maar een Cooper S met Works tuning kit. Dat is niet hetzelfde.... :wink:
Snap ik niet.....

Je hebt een JCW pakket of je hebt het niet PUNT.

Als je een pre-facelift hebt dan heb je officieel 200 pk en bij een facelift 210pk. In de praktijk heeft een facelift 200pk. Een pre-facelift zal dus rond de 190pk zitten in de praktijk. Na de tuning op 211pk is dus keurig op een pre-facelift.
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

07 feb 2013, 20:57

peter schreef:
gnilo schreef:Ik heb geen Works maar een Cooper S met Works tuning kit. Dat is niet hetzelfde.... :wink:
Snap ik niet.....

Je hebt een JCW pakket of je hebt het niet PUNT.

Als je een pre-facelift hebt dan heb je officieel 200 pk en bij een facelift 210pk. In de praktijk heeft een facelift 200pk. Een pre-facelift zal dus rond de 190pk zitten in de praktijk. Na de tuning op 211pk is dus keurig op een pre-facelift.
Je hebt gelijk. Heb me vergist. Bedankt voor de opheldering.

Gr Arnaud
Leven is het meervoud van lef.
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder

07 feb 2013, 20:58

Thomas schreef:Hee een clubgenoot in de omgeving! Zal me ogen open houden voor de spot! Heb je hem toevallig bij van schagen gekocht in Heemstede?
Hallootjes!

Ik zal ook mijn ogen open houden. Rij regelmatig door Heemstede. Vooral de Dreef!
Ik heb hem niet in Heemstede gekocht nee. Ik heb hem in Mijdrect gekocht.

Groetjes Arnaud
Leven is het meervoud van lef.
Brana.b
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 feb 2013, 08:32

Mooie Cooper! :D Stond deze tijdje terug nog op internet te koop?

Terug naar “Who are U?”