Mijn naam is Mark en ik loop sinds 35 jaar rond op deze planeet,
Ik woon samen met mijn vriendin en 2 hondjes (Guus = Engelse Bulldog en Kiki = Franse Bulldog) in Enschede.
En juist vanwege die twee hondjes hebben we twee weken geleden onze Honda S2000 ingeruild voor een Mini Cooper S Cabrio uit 2006 met 14.000 km op de teller. Het is een antraciet kleurige Chili uitvoering met een blauwe kap en o.a. Recaro stoelen en navigatie.
Foto's en meer info zal ik komend weekend wel in "Show your ride" posten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg blij was dat de S2000 de deur uit moest. Maar ja, een achterbankje voor de honden is toch wel erg praktisch. De cabrio bleef met lekker weer elke keer voor de deur staan en dan zaten we in een Altea diesel.
Nu, twee weken later, ben ik wel enigzins bekeerd. De Mini tovert ook elke keer dat ik erin stap een glimlach op m'n gezicht. En dat is nou net de bedoeling van deze auto. M'n vriendin rijdt er woon-werk in en in de weekenden en met lekker weer moet het een auto zijn met een hoge fun-factor.
De motor van de Coopers S is dan wel iets zwakker dan die van de Honda (170 om 240 PK), maar de Honda was tot de 6000 toeren vrij mak. Kwam je boven de 6000 toeren: BEAST!
De Mini is in tegenstelling tot de Honda erg sterk onderin, waardoor je ook het gevoel hebt dat je in een echt snelle auto op pad bent.
Kortom: een hele mooie en speelse auto, waar we de komende jaren hopelijk veel plezier van gaan hebben