MarkH stelt zich voor

Stel je hier even voor.
MarkH
Enthousiast
Enthousiast

MarkH stelt zich voor

12 sep 2008, 15:39

Hoi Mini-fans,

Mijn naam is Mark en ik loop sinds 35 jaar rond op deze planeet,
Ik woon samen met mijn vriendin en 2 hondjes (Guus = Engelse Bulldog en Kiki = Franse Bulldog) in Enschede.

En juist vanwege die twee hondjes hebben we twee weken geleden onze Honda S2000 ingeruild voor een Mini Cooper S Cabrio uit 2006 met 14.000 km op de teller. Het is een antraciet kleurige Chili uitvoering met een blauwe kap en o.a. Recaro stoelen en navigatie.
Foto's en meer info zal ik komend weekend wel in "Show your ride" posten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg blij was dat de S2000 de deur uit moest. Maar ja, een achterbankje voor de honden is toch wel erg praktisch. De cabrio bleef met lekker weer elke keer voor de deur staan en dan zaten we in een Altea diesel.

Nu, twee weken later, ben ik wel enigzins bekeerd. De Mini tovert ook elke keer dat ik erin stap een glimlach op m'n gezicht. En dat is nou net de bedoeling van deze auto. M'n vriendin rijdt er woon-werk in en in de weekenden en met lekker weer moet het een auto zijn met een hoge fun-factor.
De motor van de Coopers S is dan wel iets zwakker dan die van de Honda (170 om 240 PK), maar de Honda was tot de 6000 toeren vrij mak. Kwam je boven de 6000 toeren: BEAST!
De Mini is in tegenstelling tot de Honda erg sterk onderin, waardoor je ook het gevoel hebt dat je in een echt snelle auto op pad bent.

Kortom: een hele mooie en speelse auto, waar we de komende jaren hopelijk veel plezier van gaan hebben :))
Mini Coopers Cabrio S
Shadow_Breaker
GPc-0001

12 sep 2008, 15:45

welkom en veel plezier hier, en pas op voor het mini virus, voor je het weet heb je het te pakken en ga je bijna alles verandere aan de mini ;)
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2008, 16:03

Ff de foto uit je gallery gekopieerd.

Afbeelding

welkom op het forum, hope you have a good time hiero, maar dat zal geen probleem zijn :mrgreen: . Veel plezier en veilige kilometers met jullie Cooper S Cabrio.

marss
MarkH
Enthousiast
Enthousiast

12 sep 2008, 16:18

marss schreef:Ff de foto uit je gallery gekopieerd.

welkom op het forum, hope you have a good time hiero, maar dat zal geen probleem zijn :mrgreen: . Veel plezier en veilige kilometers met jullie Cooper S Cabrio.

marss
Dank je,

dat kon ik dus niet direct in de openingspost doen, want daar mag je als "first timer" geen links naar een andere website maken (in mijn geval: photobucket).
Mini Coopers Cabrio S
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 sep 2008, 16:35

Welkom Mark en veel plezier met de nieuwe Mini :rijden
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2008, 18:49

Welkom hier op het forum Mark! Mooie cabrio heb je aangeschaft samen met je vriendin. Je kunt hem altijd nog een powerkuurtje geven. Dan komt het wat meer in de buurt bij het S2000 gevoel. Wellicht een keer tot meets en heel veel plezier met jullie MINI 8)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

12 sep 2008, 18:50

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D hele dikke S carbio heb je daar 8) iig veel plezier hier en met de mini en miss tot meets

Greetz BigD
MarkH
Enthousiast
Enthousiast

13 sep 2008, 23:24

Nog ff een paar fotootjes van bij het autobedrijf.
Morgen zelf een paar foto's maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mini Coopers Cabrio S
Marcel Always Open
Cabrio-King

14 sep 2008, 08:33

Wowie, mooie cabrio. :wink:
Wat heb je precies bij je versnellingspook zitten, is dat van een automaat?

een S2000 is ook errug leuk trouwens :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2008, 11:49

Kijk kijk nog eentje uit het oosten. :yeah

Die Cabrio is echt een hele mooie wagen. Heb er wel eens ingezeten volgens mij. Brefeld heeft eigenlijk altijd mooie auto's te koop staan. :wink:

Heel veel plezier met je Cabrio S en misschien komen we elkaar eens tegen.. :wink:
MarkH
Enthousiast
Enthousiast

16 sep 2008, 23:29

mderijke schreef:Wowie, mooie cabrio. :wink:
Wat heb je precies bij je versnellingspook zitten, is dat van een automaat?

een S2000 is ook errug leuk trouwens :wink:
Yep, is een automaat. Erg prettig in het stadsverkeer.
Snap eigenlijk niet waarom meer niet veel meer automaten worden verkocht.
De automaat van tegenwoordig is vrijwel net zo snel als de handgeschakelde bak, zoniet sneller.
Bij veel merken kost een automaat maar minimaal meer als een handgeschakelde bak (en is soms ook als actie zonder meerprijs beschikbaar).

En voor veel automobilisten (vooral de ouderen :evil: ): je kunt 2 handen aan het stuur houden :mad:

In Amerika worden al sinds jaar en dag meer automaten dan handschakelaars verkocht.
Ook zie je het de laaste jaren steeds meer in NL.
M'n vriendin, die het meest met de auto rijdt, hoefde eigenlijk niet zonodig een automaat. Ze rijdt er nu 2 weken in en wil al niet meer anders :D

En de S2000: persoonlijk vond ik 'm leuker. Achterwielaandrijving met 240 PK, tja moet ik nog meer zeggen.
De MINI is natuurlijk wel veel praktischer en toch ook wel heeeel erg leuk.
Mini Coopers Cabrio S
MarkH
Enthousiast
Enthousiast

16 sep 2008, 23:32

Sven schreef:Kijk kijk nog eentje uit het oosten. :yeah

Die Cabrio is echt een hele mooie wagen. Heb er wel eens ingezeten volgens mij. Brefeld heeft eigenlijk altijd mooie auto's te koop staan. :wink:

Heel veel plezier met je Cabrio S en misschien komen we elkaar eens tegen.. :wink:
We waren eigenlijk helemaal niet van plan om zo'n dikke en volle cabrio te kopen.
Het zou een tweedehands S worden of een nieuwe Cooper (zover die nog te vinden was bij de dealer) of nog ff wachten tot 2009.
Maar we liepen tegen dit model aan en m'n vriendin was meteen verkocht. Verder ook niet meer naar ander MINI's gekeken. Zou toch alleen maar tegenvallen :lol:
Koop was eigenlijk in een uutje op een zaterdagmiddag geregeld.
Mini Coopers Cabrio S
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2010, 17:28

nu dat je ook de eerste meet en mods hebt gedaan moet je wel upgraden naar show my ride he!!

Terug naar “Who are U?”