Pieterjan zegt hallo [picas erbij]

Stel je hier even voor.
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

Pieterjan zegt hallo [picas erbij]

18 jun 2010, 00:03

Hallo,
Sinds zes dagen in het bezit van een Mini Cooper S Clubman van begin 2009. En ik kan zeggen dat het tot nu toe enorm bevalt. We waren al lang aan het kijken naar een vervangende tweede auto voor onze 4x4 SUV met een fantastische maar erg dorstige 3 liter V6. Vriendin en ik zagen Clubman op autotrack, was in de buurt, na 1 proefrit verkocht, inruil was veeel gunstiger dan bij officiele dealer dus hoppa, in uurtje geregeld.

Eigenlijk waren we op zoek naar praktische tweede auto, een stationbakkoekblik met plaats voor kinderen en alle troep die daar bij komt kijken. Een auto die met name door mevrouw Pieterjan bestuurd zou worden. Helaas. Want wat een fantastisch karretje, . Acceleratie is een feest. Ik gebruik m nu dagelijks, gelukkig heeft mevrouw liever de diesel A3, waar eigenlijk alles wel in past.

Vandaag wel een paar aanpassingen gepland en uitgevoerd. Ten eerste gelijk maar een Forge luchtfilter geplaatst en nog wat slangen vervangen. Auto toch beetje 'eigen' maken. Klein probleempje gevonden met vacuumslang die stuk is. Binnenkort ook wat doen aan dat -in mijn ogen- absurde onderstuur, met een verstelbare achterstabilisator. Verder geen aanpassingsplannen, de funfactor is voorlopig groot genoeg!

De Clubman is grijs/zwart met zwarte velgen en xenon. Valt wel op, erg leuk om te zien hoe mensen in verkeer en voetgangers op je reageren. Wat een verschil! Nooit van die onbestemde of soms zelfs vijandige blikken die ik zie als ik -kalm en rustig en defensief- in mn 911 (yups, soort van trackday karretje) rij. Mensen worden er blij van! En toch is het een prettig agressieve gifkikker waar ik zoveel lol aan beleef dat die 911 de garage al een week niet verlaten heeft...

Auto is wel een Belgische import. moet dus een slangetje vervangen, om hoop gezeik met garantie etc te voorkomen en ik moet uitleggen dat het niet door installatie nieuw luchtfilter komt, doe ik het zelf maar.

Hieronder alvast paar lowres fotos. Helaas beetje druilerig weer, dus maar met iphone gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pieterjan op 18 jun 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 00:13

Welkom Pieterjan, leuke introductie.:icon_top:

Ben benieuwd naar de foto's.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel84
Enthousiast
Enthousiast

18 jun 2010, 08:27

:Foto
-- If you're gonna be dumb you gotta be tough --

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 10:07

Welkom :)

veel plezier met de clubman 8)

en foto's zijn inderdaad van harte welkom... :lol:

Groet,

Mark
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 13:28

Welkom hier op het forum :D:D
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 19:17

Welkom :)

Mooie clubbie
aka BenjaMini
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 19:29

Welkom :)(!

Leuk verhaal achter de aanschaf :icon_top:! Erg mooie Clubman, kleurencombi van Dark Silver en zwart is top 8). Veel plezier ermee!
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 19:41

Welkom bij de club! En dikke mini hoor, blijft mooi zo'n clubman.

911 = :D
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jun 2010, 20:57

Mooie clubman!, maar ook wel benieuwd naar foto's van de 911 8)
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2010, 22:57

Welkom bij de club en...... :lol:

................................veel rijplezier in je Clubman :P :) :D
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2010, 01:34

Welkom! :D
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2010, 11:54

Welkom en congratz met je clubman, ik kan me helemaal vinden in je kleurencombinatie :)
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2010, 12:30

Welkomm!!

en veel leuke kilometers toegewenst met je clubbie :mrgreen:
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

20 jun 2010, 16:12

dankdank :D
En na een weekeindje surfen, hoewel ik TOTAAL niet van plan was me in dat tuninggebeuren te begeven, nu toch boodschappenlijstje gemaakt. Luchtfilter en wat slangen had ik al vervangen. Bedoeling is om Clubman van buiten vrijwel ongewijzigd te laten, beetje verlagen, maar onderstel en motor wel aan te pakken. Zo sleepercar mogelijk. Lijkt me toch wel eens leuk om met Clubman naar trackday te gaan. Nog steeds zeer tevreden met aankoop dus:-)

Forge luchtfilter DONE (klinkt vooral leuk, de psftfffsst hoor je beter en iets heftigere gasresponse)

tuning stage 2
koni schroefset
stabi achter ivm onderstuur
evt verstevingen hier en daar
nog uitzoeken of nieuwe remmen echt nodig zijn, of dat betere remblokken voorlopig voldoende zijn.

En vanavond eens kijken of ik beter geluid uit stereo krijg door voor- en achter draadjes om te wisselen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2010, 18:05

Goede mod's op de planning. Welke stage 2 tuning bedoel je? Van Beek of iemand anders? In dat geval vrees ik dat je snel te kort zult schieten met de standaard remmen op een Cooper S. Originele JCW remmen zijn dan al een hele verbetering en redelijk betaalbaar.

Je kan voor een goede schroefset ook eens contact opnemen met Coendek. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”