Sinds zes dagen in het bezit van een Mini Cooper S Clubman van begin 2009. En ik kan zeggen dat het tot nu toe enorm bevalt. We waren al lang aan het kijken naar een vervangende tweede auto voor onze 4x4 SUV met een fantastische maar erg dorstige 3 liter V6. Vriendin en ik zagen Clubman op autotrack, was in de buurt, na 1 proefrit verkocht, inruil was veeel gunstiger dan bij officiele dealer dus hoppa, in uurtje geregeld.
Eigenlijk waren we op zoek naar praktische tweede auto, een stationbakkoekblik met plaats voor kinderen en alle troep die daar bij komt kijken. Een auto die met name door mevrouw Pieterjan bestuurd zou worden. Helaas. Want wat een fantastisch karretje, . Acceleratie is een feest. Ik gebruik m nu dagelijks, gelukkig heeft mevrouw liever de diesel A3, waar eigenlijk alles wel in past.
Vandaag wel een paar aanpassingen gepland en uitgevoerd. Ten eerste gelijk maar een Forge luchtfilter geplaatst en nog wat slangen vervangen. Auto toch beetje 'eigen' maken. Klein probleempje gevonden met vacuumslang die stuk is. Binnenkort ook wat doen aan dat -in mijn ogen- absurde onderstuur, met een verstelbare achterstabilisator. Verder geen aanpassingsplannen, de funfactor is voorlopig groot genoeg!
De Clubman is grijs/zwart met zwarte velgen en xenon. Valt wel op, erg leuk om te zien hoe mensen in verkeer en voetgangers op je reageren. Wat een verschil! Nooit van die onbestemde of soms zelfs vijandige blikken die ik zie als ik -kalm en rustig en defensief- in mn 911 (yups, soort van trackday karretje) rij. Mensen worden er blij van! En toch is het een prettig agressieve gifkikker waar ik zoveel lol aan beleef dat die 911 de garage al een week niet verlaten heeft...
Auto is wel een Belgische import. moet dus een slangetje vervangen, om hoop gezeik met garantie etc te voorkomen en ik moet uitleggen dat het niet door installatie nieuw luchtfilter komt, doe ik het zelf maar.
Hieronder alvast paar lowres fotos. Helaas beetje druilerig weer, dus maar met iphone gedaan.