Hallo allemaal!

Stel je hier even voor.
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Hallo allemaal!

10 jun 2013, 08:00

Ik wil mezelf graag even voorstellen, aangenaam, Solar!

Na een heerlijke Audi A3 1.9TDi en een benzine slurpende Mercedes C200 nu op zoek naar een leuke MINI. Door sterk teruglopende inkomsten is het tijd voor iets kleiners en zuinigers. En een MINI is natuurlijk helemaal geen straf, laat ik daar duidelijk over zijn!

Ik had verwacht al MINI-rijder te zijn, maar doordat ik tot twee keer toe een aankoop heb afgeblazen, ben ik nog altijd zoekende. De eerste stond in de showroom van een handelaar in Geleen, en dat was even sturen. Maar het zou niet mijn auto worden. Een ratel in de stuurinrichting, lelijk herstelde en verzwegen voorschade, deukjes in de achterklep en de deurdorpels, een spoortje olie onderin de motor... En ook vanbinnen zag de auto er geleefd uit, duidelijk niet met gepaste liefde behandeld. Onverrichter zaken terug naar de kust.
De tweede was er een van een particulier, zag er veelbelovend uit. Netjes. Maar ook hier een ratel, nu bij licht gas geven. Ging overigens weg bij het indrukken van de koppeling.(?) Daarnaast zag de einddemper er allerbelabberdst en afgebladderd uit, en klonk zo lek als een mandje. Toen ik uiteindelijk met mijn iPhone onder de auto filmde, wist ik het zeker; wegwezen. Het blok was helemaal nat van de olie!

De eerste was er een uit 2004 met 140K, de tweede uit 2005 met 109K... nu op zoek naar een uit 2006, misschien met een iets opgeschroefd budget meer geluk. En ik begreep dat in die van 2006 een verbeterde versnellingsbak zit.

Hoe dan ook, ik hoop gauw een echte MINI-rijder te zijn... :?
Laatst gewijzigd door Solarcell op 10 jun 2013, 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
MrSmith
Be Mini
Be Mini

10 jun 2013, 15:09

Welkom!

Zal je even op weg helpen.

Particuliere verkoop van de newminiclub leden.
Klik hier

Voor aanschaf tips, kun je de zoekfunctie gebruiken en "aanschaf" invoeren.

Succes!
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2013, 19:21

Welkom bij de club en.... :lol:

..............................succes met het zoeken naar de juiste MINI.. :P :) :D
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 jun 2013, 13:10

Dankjewel! Morgen een afspraak voor een proefrit. Mini Cooper Pepper uit 2006 met bijna 120K op de teller. Ziet er netjes uit, heeft jammer genoeg geen stuurbediening en cruise control, maar ja, je kunt niet alles hebben. Wilde er graag een met de goede versnellingsbak. Met 175/65 R15 lijkt hij wel op fietsbandjes te staan, maar ik heb vorige week de worstvelgen voor een bijzonder goed prijsje op de kop getikt! Slechts kleine beschadigingen, erg blij mee dus, kunnen er meteen onder...

Weet iemand trouwens of je stuurbediening achteraf (dus na aanschaf van nieuw sportstuur) kunt aansluiten?
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jun 2013, 13:49

stuurbediening is mogelijk maar arbeidsintensief.

Wat betreft de olielekkages:
Meestal, of vrijwel altijd is dit een keering van de versnellingsbak bij de koppeling. komt toch wel met enig regelmaat voor.
Het ratelen wat je hoort zit hem dan inderdaad in de versnellingsbak. Als je de koppeling indrukt staat deze meestal stil.

Als je bij aankoop weet wat er aan scheelt en wat de eventuele kosten voor reparatie zijn kan je hier natuurlijk mee rekening houden. De lekkages en ratelnde versnellingsbak hoeft niet een probleem van slecht onderhoud of berijden te zijn.

Navraag bij enkele forumleden zal leren met welke prijzen je op dit moment rekening mee moet houden. (Spenki, Mclain)

Overigens is de facelift versnellingsbak niet vrij van problemen (zelf ondervonden) echter wel minder dan de eerste.

Succes met zoeken!

Gr. Joeri
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 20:42

Succes met de zoektocht naar jouw ideale mini! 8)
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jun 2013, 09:11

:)(

Succes met je speurtocht naar een MINI :yeah
Erwinner
Be Mini
Be Mini

12 jun 2013, 09:53

Leuk zo'n zoektocht. Ik heb hier ook van genoten en ben stiekum alweer aan de volgende toe :lol:

mocht je dus ook interesse hebben in een R52 dus Cabrio met 211pk en full-options, dan hoor ik het wel... 8)
One life, live it!
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jun 2013, 10:42

Leuke cabrio heb je, hoewel véél te laag op de wielen, naar mijn smaak... en te hoog geprijsd naar mijn budget.. ;-)
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jun 2013, 22:47

Nou, ik ben inmiddels officieel Mini-eigenaar! Twee proefritjes gemaakt vandaag en gekozen voor een mooi zwarte Cooper Pepper! Foto volgt...
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 jun 2013, 02:23

Gefeliciteerd met je aankoop! Zijn we vandaag (eigenlijk gisteren) beide eigenaar geworden van een Mini! :bier
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jun 2013, 13:19

Jij ook feliciteert, dikke Cooper S... :P

Terug naar “Who are U?”