Na een heerlijke Audi A3 1.9TDi en een benzine slurpende Mercedes C200 nu op zoek naar een leuke MINI. Door sterk teruglopende inkomsten is het tijd voor iets kleiners en zuinigers. En een MINI is natuurlijk helemaal geen straf, laat ik daar duidelijk over zijn!
Ik had verwacht al MINI-rijder te zijn, maar doordat ik tot twee keer toe een aankoop heb afgeblazen, ben ik nog altijd zoekende. De eerste stond in de showroom van een handelaar in Geleen, en dat was even sturen. Maar het zou niet mijn auto worden. Een ratel in de stuurinrichting, lelijk herstelde en verzwegen voorschade, deukjes in de achterklep en de deurdorpels, een spoortje olie onderin de motor... En ook vanbinnen zag de auto er geleefd uit, duidelijk niet met gepaste liefde behandeld. Onverrichter zaken terug naar de kust.
De tweede was er een van een particulier, zag er veelbelovend uit. Netjes. Maar ook hier een ratel, nu bij licht gas geven. Ging overigens weg bij het indrukken van de koppeling.(?) Daarnaast zag de einddemper er allerbelabberdst en afgebladderd uit, en klonk zo lek als een mandje. Toen ik uiteindelijk met mijn iPhone onder de auto filmde, wist ik het zeker; wegwezen. Het blok was helemaal nat van de olie!
De eerste was er een uit 2004 met 140K, de tweede uit 2005 met 109K... nu op zoek naar een uit 2006, misschien met een iets opgeschroefd budget meer geluk. En ik begreep dat in die van 2006 een verbeterde versnellingsbak zit.
Hoe dan ook, ik hoop gauw een echte MINI-rijder te zijn...