Wil mij graag even voorstellen

Stel je hier even voor.
bramb
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Wil mij graag even voorstellen

21 jul 2016, 23:42

Goedendag,

Graag wil ik mij hier even voorstellen, ik ben Bram en ik ben 23 jaar oud en ik ben herstellende van een vervelende bloedziekte hiervoor heb ik een beenmerg(stamcel) transplantatie voor moeten ondergaan.

Gelukkig ben ik aan de beterende hand ook al is het wel een hele zware dobber om er weer boven op te komen. Mede hierdoor heb ik de geliefde auto hobby helaas aan de kant moeten schuiven. Ik heb hiervoor 2 oude oldtimer VW Kevers gehad die ik dus helaas weg moest doen en ik rij nu in een Toyota Aygo maar deze vind ik af en toe een beetje saai. Nu heb ik in de buurt wel eens een Mini Cooper zien rijden en daar kwam een leuk geluidje uit en ben ik eens filmpjes gaan kijken op youtube en rond gespeurd op het internet. En tot de conclusie gekomen dat het echt hele leuke wagentjes zijn en je kunt echt leuke dingen doen aan een Mini! Ook veel kleinere dingetjes, want ik heb hiervoor een hele kever gerestaureerd maar zo'n grote klus gaat mij (nog) niet lukken. Soms mis ik wel het knutselen aan een leuke auto. Dus misschien is een Mini dan wel iets voor mij.

Alleen nu zou ik wat meer informatie willen vergaren over een Mini Cooper, want ik zou dan een Mini Cooper S uitvoering willen. Nu zie ik op marktplaats wel een aantal staan voor een leuke prijs waar ik voor zou kunnen sparen.

Nou weet ik niet of ik deze vragen hier al kan of mag stellen. Ik ben totaal nog niet bekend met het merk. Maar ik zit met een aantal vragen.

Wat zijn de bekende mankementen aan een Mini waar je op moet letten bij een eventuele aankoop?
Wat is voor een Mini Cooper S een 'hoge' km stand?
Zijn het betrouwbare auto's?
Zijn ze duur in onderhoud? Ben wel technisch dus ik kan evt dingen zelf doen als het niet te zwaar is.
Wat is een goed budget om een goede Cooper S te vinden?

Misschien komen er nog wel meer vragen maar hopelijk kunnen jullie mij misschien op weg helpen :) En misschien tips geven.

Alvast bedankt. En als ik de vragen in een verkeerd topic heb gesteld sorry daarvoor.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: Wil mij graag even voorstellen

22 jul 2016, 06:42

Hoi Bram, allereerst welkom op dit forum en heel veel leesplezier gewenst.
Ik kan me na het lezen van je intro wel voorstellen dat je jouw passie " auto " mist nu je in de fase van herstellen zit.
De Mini is gewoon een hele leuke wagen en je kunt daar net als met een kever denk ik zo ver in gaan als je zelf wilt of financieel kunt.
Dat is ook een beetje " the name of the game" maak hem uniek, maak hem van jou, er rijden tenslotte al genoeg saaie / dezelfde auto's op de Nederlandse wegen rond.

Goede en terechte vragen die je stelt.
Olie peilen is in ieder geval een wekelijks teug kerende bezigheid. En dat is niet erg als je het maar weet.
Ja, er zijn een aantal reparaties die heel duur kunnen zijn, maar die heb je denk ik bij ieder merk auto.
Ik vind (mijn) Mini geen dure wagen in onderhoud, het is meer de combinatie van de kosten van modificaties en het onderhoud die het duur maken :mrgreen:

Een heleboel hangt natuurlijk af van het budget wat je er aan uit wilt geven en of je voor een 1e generatie met supercharger (R50 tm R53) of voor de 2e generatie met turbo (R55 tm R59) wilt gaan. Beiden hebben zo hun puntjes, maar daarover kun je hier op het forum genoeg lezen.
Daarnaast is mijn ervaring dat de Mini's van leden die op een forum te koop worden aangeboden, over het algemeen wel wat meer tender loven and care gekregen hebben dan bij Jaapie op de hoek.

Roy, eigenaar van Autospenkelink heeft met regelmaat hele leuke eerste generatie Mini's met garantie. Hij is al jaren een graag gezien lid van dit forum en een vertrouwd adres.

Rest me je een voorspoedig herstel te wensen en een aangename zoektocht naar de voor jou juiste Mini :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
bramb
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 jul 2016, 11:52

Bedankt voor uw leuke berichtje!

Inderdaad mis ik de auto passie een beetje. En dat vind ik eigenlijk niet terug in mijn huidige auto, hier kun je eigenlijk weinig mee doen. Er zitten leuke velgen onder maar daar houd het eigenlijk ook mee op.

Ik denk als ik zo rond kijk op marktplaats enzovoorts dat een Cooper S van de 1e generatie beter bij mijn budget past. Alleen weet ik nog niet helemaal vanaf welke bouwjaren de 1e generatie en 2e generatie zijn.

En hoe zit het met de km stand? Welke km standen zijn nog veilig om aan te schaffen? Ook dat je nog safe zit als je nog misschien iets motorisch wilt veranderen.
Olie peilen moet ik nu ook al dus dat ben ik al gewend :P. Ik zoek wel een auto waar ik wat leuke dingen mee kan doen maar wat niet een al te groot project moet worden om hem veilig te houden.

Mijn budget is niet heel erg hoog, ik weet eigenlijk ook niet wat voor een budget ik nodig heb om een nette Mini te kunnen kopen. ik wil het ook allemaal rustig aan bekijken zodat ik kan sparen.

Mijn huidige auto moet eerst volgende maand voor de apk. Dus dat moet zoiezo eerst gebeuren mocht ik besluiten om die te verkopen.

Ik zal inderdaad ook gaan rondneuzen hier op het forum.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

22 jul 2016, 12:54

Eerste generatie Mini is van zeg maar 2001 tm 2005, 2e generatie 2006 - 2014. Ligt er ook een beetje aan wanneer de auto op kenteken is gekomen.
Wat is een veilige km stand vraag je.
Tja, we hebben een Mini hier op hetcforum die heeft de 300.000 al aangetikt.
Bedoel daar mee te zeggen, alles staat of valt met onderhoud, maar dat hoef ik jou als liefhebber dan ook niet uit te leggen.
Natuurlijk zijn er genoeg spookverhalen van Mini's die niet deugen, maar er zijn ook legio voorbeelden van mensen die onwijs veel plezier aan hun Mini beleven.
Budget voor een S, reken vanaf €6000 voor een beetje een nette
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
bramb
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 jul 2016, 13:34

Ah oke bedankt voor deze informatie! Nu weet ik al iets meer en kan ik rustig aan rondkijken :)
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

22 jul 2016, 20:38

Hoi Bram. Welkom hier. Denk dat de adviezen van baseman weinig toevoeging nodig hebben.
Wellicht dat je nog onderscheid kunt maken in facelift en pre-facelift voor de 1e gen mini. Als ik het goed heb , zo rond bouwjaar 2004.
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

22 jul 2016, 21:12

Ik wilde het al niet heel erg moeilijk maken voor Bram, maar indien je echt wat dieper de materie in wilt, hier kun je al het nodige lezen over facelift en pre-facelift modellen.
Zoals je ziet, nagenoeg alle info is hier op het forum al wel eens de revue gepasseerd.
Gewoon de zoekfunctie hier op het forum gebruiken, of anders via Google je zoekopdracht intypen.
9 van de 10 keer kom je dan toch weer hier op het forum terecht :lol:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
bramb
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 jul 2016, 22:33

Kijk zo kan ik verder bedankt. Ik ga het de komende tijd onderzoeken!
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

23 jul 2016, 10:03

Thanx Jos.
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

23 jul 2016, 16:47

Daniel_S schreef:Thanx Jos.
Jij bedankt Daniël, ik had er nog niet aan gedacht.
Maar nu is de info compleet en kan Bram af gaan vinken tot de uiteindelijke keuze overblijft :mrgreen:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2016, 17:30

Suc6 met het vinden van een Cooper S. Ga je geen spijt van krijgen.

Afbeelding

Mijne gaat binnenkort verkoop in ivm aanschaf Paceman JCW. Pm me maar voor info.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2016, 12:43

Ha Bram!
Mocht je een Britisch Racing Green mooi vinden...PM mij maar...;)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
bramb
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jul 2016, 17:53

O even niet gekeken en gelijk nog meer antwoorden :D . Ik ga zeker even een pm sturen want ik wil zoiezo eerst bekijken of een Mini bij mij past. En of ik überhaupt erin pas want ik ben een lange grote jongen. Hopelijk zou ik dan bij iemand even proef mogen zitten. :)
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2016, 00:11

Gewoon Mini bij Sven (Klatsie) bekijken enz. Hij woont om de hoek bij je. Weet je meteen of het wat is en zijn Mini is altijd met liefde behandeld

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wiki1982
Enthousiast
Enthousiast

25 jul 2016, 09:46

Hey Bram,

Allereerst welkom hier op het forum en van harte beterschap! Hoop dat je snel hersteld zodat je weer de dingen kunt doen die wilt!

Goede keus om voor een new Mini te gaan. Ik heb écht veel auto's gereden waaronder ook exotische sportwagens, maar een Mini is écht een super leuke rijdersauto! Enorm veel rijbeleving, weggevoel en fun.

Maak je wat betreft de grote vooral geen zorgen. Een new Mini is een ontzettende ruime auto. (wat heet...als je geen passagiers achterin mee hoeft te nemen). Veel lange mensen hoeven de stoel niet eens in de achterste stand te zetten.

Heb je al een proefrit gemaakt toevallig? Als dat nog niet het geval is zul je straks ervaren dat wanneer je met de raampjes open rijd je bijna het gevoel hebt in een cabrio te rijden omdat er geen echter deurstijl zit en de deur/raam zo groot is.
Was in ieder geval mijn eerste gevoel toen ik alles opengooide!!!

Dan misschien nog wat puntjes die je mee kunt nemen voordat je je portemonnee trekt ;)
- Verdiep je in de opties welke mogelijk zijn bij de uitvoering die je zoekt.
(dat zijn er namelijk VER-SCHRIK-KE-LIJK veel)
- Als je proef gaat rijden in een particuliere Mini laat hem dan even uitlezen of er nog foutmeldingen in
staan.
- Indien de auto een boordcomputer heeft, check het gemiddelde verbruik. Dit geeft je een indicatie over hoe er met het voertuig is gereden en geeft een indicatie van de staat van het voertuig.
- Test alles! (Airco, Homokineten, electrische ramen, start-stopsysteem, etc)
- Bekijk op Youtube een 'buyers-guide'

Succes en vooral veel plezier met het zoeken naar jou Mini.
Life is too short to drink cheap wine!

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”