Graag wil ik mij hier even voorstellen, ik ben Bram en ik ben 23 jaar oud en ik ben herstellende van een vervelende bloedziekte hiervoor heb ik een beenmerg(stamcel) transplantatie voor moeten ondergaan.
Gelukkig ben ik aan de beterende hand ook al is het wel een hele zware dobber om er weer boven op te komen. Mede hierdoor heb ik de geliefde auto hobby helaas aan de kant moeten schuiven. Ik heb hiervoor 2 oude oldtimer VW Kevers gehad die ik dus helaas weg moest doen en ik rij nu in een Toyota Aygo maar deze vind ik af en toe een beetje saai. Nu heb ik in de buurt wel eens een Mini Cooper zien rijden en daar kwam een leuk geluidje uit en ben ik eens filmpjes gaan kijken op youtube en rond gespeurd op het internet. En tot de conclusie gekomen dat het echt hele leuke wagentjes zijn en je kunt echt leuke dingen doen aan een Mini! Ook veel kleinere dingetjes, want ik heb hiervoor een hele kever gerestaureerd maar zo'n grote klus gaat mij (nog) niet lukken. Soms mis ik wel het knutselen aan een leuke auto. Dus misschien is een Mini dan wel iets voor mij.
Alleen nu zou ik wat meer informatie willen vergaren over een Mini Cooper, want ik zou dan een Mini Cooper S uitvoering willen. Nu zie ik op marktplaats wel een aantal staan voor een leuke prijs waar ik voor zou kunnen sparen.
Nou weet ik niet of ik deze vragen hier al kan of mag stellen. Ik ben totaal nog niet bekend met het merk. Maar ik zit met een aantal vragen.
Wat zijn de bekende mankementen aan een Mini waar je op moet letten bij een eventuele aankoop?
Wat is voor een Mini Cooper S een 'hoge' km stand?
Zijn het betrouwbare auto's?
Zijn ze duur in onderhoud? Ben wel technisch dus ik kan evt dingen zelf doen als het niet te zwaar is.
Wat is een goed budget om een goede Cooper S te vinden?
Misschien komen er nog wel meer vragen maar hopelijk kunnen jullie mij misschien op weg helpen

Alvast bedankt. En als ik de vragen in een verkeerd topic heb gesteld sorry daarvoor.