Even een vraagje,
Ik rij altijd op 2,4 bar rondom, heeft iemand misschien betere
ervaring met andere bandenspanning?
Ik heb de Dunlop 205/40-18 banden.
MZZL, Sijbren
Bandenspanning
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb Dunlop Sport Maxx 215/40/17 (geen runflats) en rij ook met 2,3 / 2,4. Volgens mij dus helemaal goed.
Ik kreeg nog het advies om met de circuitdagen de banden tot 3,0 bar te brengen zodat er minder vervorming en slijtage van de wang optreed. Ik heb echter Extra Load banden, dus een stijvere wang die minder vervormt in bochten. Deze vervormen inderdaad veel minder in de bochten dan de Pirelli runflast die ik hiervoor had, je hoort niet meer de banden werken zoals bij de runflats.
Ik kreeg nog het advies om met de circuitdagen de banden tot 3,0 bar te brengen zodat er minder vervorming en slijtage van de wang optreed. Ik heb echter Extra Load banden, dus een stijvere wang die minder vervormt in bochten. Deze vervormen inderdaad veel minder in de bochten dan de Pirelli runflast die ik hiervoor had, je hoort niet meer de banden werken zoals bij de runflats.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb ik dus te weinig? Ik heb altijd 2,2 rondom; Pirelli's runflats op 17"
Wel op te merken dat Berthil bijv. vaker met mensen achterin zal rijden dan ik (heb geen kiddo's). Ik rij doorgaans alleen of met iemand naast me. Ik heb zelfs overwogen achterbank eruit te halen.
Wel op te merken dat Berthil bijv. vaker met mensen achterin zal rijden dan ik (heb geen kiddo's). Ik rij doorgaans alleen of met iemand naast me. Ik heb zelfs overwogen achterbank eruit te halen.

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik kreeg juist het advies om de bandenspanning te verlagen op het circuit zodat de banden warmer worden en meer grip geven. Kan wel zijn dat de banden dan 'vierkant' worden door de warmte als de auto stilstaat maar dat verdwijnt weer met rijden...
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb m'n Dunlop runflats 205/45/17 ook op 2,5 bar.
Minder is echt te weinig voor een band met zo'n lage wang.
Meer (tussen 2,5 bar en 3,0 bar) mag wel, maar is niet noodzakelijk voor gebruik op de openbare weg.
Misschien in een circuitsituatie?
Minder is echt te weinig voor een band met zo'n lage wang.
Meer (tussen 2,5 bar en 3,0 bar) mag wel, maar is niet noodzakelijk voor gebruik op de openbare weg.
Misschien in een circuitsituatie?

"We've got a thing that's called...MINI love"
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bandenspanning 215/35/18
Iemand een idee wat de bandenspanning bij 215/35/18 moet zijn?
Ik rij falken ziex ze-912, komt veel voor op ons forum. Ben even benieuwd naar julli ervaringen of de feiten.
Hou nu 2.2 bar per band aan
Ik rij falken ziex ze-912, komt veel voor op ons forum. Ben even benieuwd naar julli ervaringen of de feiten.
Hou nu 2.2 bar per band aan
Onze sponsors