Zaterdag vertrek ik met de Mini naar Toscane, maar ik heb snel last van een zere rug in auto's.
Is er een bepaalde stand van de stoel dat geadviseerd wordt voor langere ritten? Het is natuurlijk afhankelijk wat je zelf lekker vindt zitten(ik zit vaak redelijk rechtop), maar wellicht wordt juist een andere houding aangeraden..
slechte rug --> lange rit
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Zitje
Mijn ervaring is juist een beetje onderuit, armpjes gestrekt en af en toe de cruise control.
En ... regelmatig een stop en wat bewegen (niet van die maffe oefeningen hoor
)
Zelfs mijn al wat oudere botten kunnen het goed hebben
Mijn rit zonder overnachting vanuit Narbonne (Zuid-Frankrijk 1350 km) ging prima
(al 3 jaar met MINI gedaan) , met de nodige stops in ongeveer 13,5 uur.
Half augustus staat ook een rit richting Florance in de planning
Nquire goede reis en veel Fun
En ook veel
plezier !!!
En ... regelmatig een stop en wat bewegen (niet van die maffe oefeningen hoor

Zelfs mijn al wat oudere botten kunnen het goed hebben

Mijn rit zonder overnachting vanuit Narbonne (Zuid-Frankrijk 1350 km) ging prima

Half augustus staat ook een rit richting Florance in de planning

Nquire goede reis en veel Fun

En ook veel

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Zitje
the blue lobster schreef:Mijn ervaring is juist een beetje onderuit, armpjes gestrekt en af en toe de cruise control.
En ... regelmatig een stop en wat bewegen (niet van die maffe oefeningen hoor)
Zelfs mijn al wat oudere botten kunnen het goed hebben![]()
Mijn rit zonder overnachting vanuit Narbonne (Zuid-Frankrijk 1350 km) ging prima![]()
Half augustus staat ook een rit richting Florance in de planning![]()
Nquire goede reis en veel Fun![]()
![]()
En ook veelplezier !!!
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
the blue lobster , als ik het je mag vragen, ik ben zelf 58 en mijn vrouw zou graag met haar Mini Parklane naar Toscane willen rijden. Nu lijkt mij dat een vrij lange rit, maar omdat wij nog nooit in Toscane zijn geweest,
(de rest van de wereld hebben wij wel gezien) ben ik benieuwd hoe jouw ervaringen zijn, omtrent het rijden naar Toscane met een Mini. Zou het veel moeite zijn om ons op de hoogte te houden? hoe jullie rit verloopt en is verlopen, ook hoe het zit met tolwegen aldaar en eventuele leuke hotelletjes, als je het niet erg vind tenminste. Wij denken er aan om medio Augustus/September daar naar toe te rijden.
Groeten
Lech
(de rest van de wereld hebben wij wel gezien) ben ik benieuwd hoe jouw ervaringen zijn, omtrent het rijden naar Toscane met een Mini. Zou het veel moeite zijn om ons op de hoogte te houden? hoe jullie rit verloopt en is verlopen, ook hoe het zit met tolwegen aldaar en eventuele leuke hotelletjes, als je het niet erg vind tenminste. Wij denken er aan om medio Augustus/September daar naar toe te rijden.
Groeten
Lech
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik ben een paar jaar geleden ook met de auto naar Toscane geweest. Met onze toenmalige Opel Corsa. Het is inderdaad een lange rit (ca. 2000 km) voordat je in Toscane bent. Toch is het goed bevallen. De snelweg in Italie richting Toscane is een honderden kilometerslange rechte streep waar je eigenlijk net als in Duitsland lekker op kunt doorrijden. Pas in Toscane kom je als je van de snelweg af gaat in de wat landelijke wegen (met hele mooie vergezichten). Toscane is een niet al te druk bevolkt gebied dus als je uit de randstad komt zul je het als rustgevend ervaren. Zou er zo weer heen willen 

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
toeter maar even, houd me ook wakkerJurgen schreef:Italië, lol als je onderweg een belgische mobilhome ziet met achter het stuur een vrouw met looks van een jaar of 38 (ze is 46 maar ach
) die het totaal niet gewend is met zoiets te rijden
. Dat zijn wij!
Wel zonder mini

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
rechte rug
Nou dat wordt een dolle boel met al die MINI-Fans op de Autostrada
@ lech: Dat wil ik graag doen, maar ga de 20e aug weg en ben dan 1 sept weer terug,
dus achteraf info geven zal moeilijk gaan. Stuur je wel even een PM voor wat info binnenkort.
En Toscane is idd prachtig

Even off-topic, genomen 5 jaar terug met een "Compacte" digitale camera
Ik kijk uit naar je foto's Nquire

@ lech: Dat wil ik graag doen, maar ga de 20e aug weg en ben dan 1 sept weer terug,
dus achteraf info geven zal moeilijk gaan. Stuur je wel even een PM voor wat info binnenkort.
En Toscane is idd prachtig

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
ja, ik kijk ook uit naar de foto's die ik daar hoop te maken. Alleen wil ik meer dan het mooie toscaanse landschapje op de kiek zetten. Een mix tussen omgeving en mensen / straatfotografie
Re: rechte rug
the blue lobster schreef:Nou dat wordt een dolle boel met al die MINI-Fans op de Autostrada![]()
En Toscane is idd prachtig![]()
ja, ik kijk ook uit naar de foto's die ik daar hoop te maken. Alleen wil ik meer dan het mooie toscaanse landschapje op de kiek zetten. Een mix tussen omgeving en mensen / straatfotografie

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors