
We hebben inderdaad een Works kit bij Jonkers gehaald en deze door onze eigen dealer (Dubbelsteyn in Dordrecht) laten installeren. Reken er wel op dat het inbouwen een duur grapje is, je bent 820€ (9 uur) aan arbeidskosten kwijt en je bent je auto 2 dagen kwijt !, eigenlijk 2,5 want ze hebben het liefst dat je hem de dag voor de inbouw al komt brengen, dan zetten ze hem binnen kan die heel de nacht afkoelen en kunnen ze de volgende dag beginnen. De cylinderkop moet er af en dat doen ze niet graag als die warm

En je moet er uiteraard ook zelf voor zorgen dat het pakket bij je dealer komt te staan, het is een pallet van ongeveer 1,20 bij 1,20 en paste bij ons net in het geleende aanhangertje.. eventueel kunnen we de maat van de doos nog opmeten die hebben we nog in de garage staan

Daarnaast moet je ook weten dat de dealer je geen garantie op de onderdelen wil geven omdat het niet bij hun is aangeschaft. Ze geven uiteraard wel garantie op het inbouwen. Spreek met Jonkers even goed af hoe om te gaan met garantie van het pakket zelf. Daarnaast even bellen met je dealer om te vragen of ze het wel willen installeren, niet elke dealer wil dit namelijk doen.
De sets die Jonkers verkoopt zijn in ieder geval nieuw en bij ons had die productiedatums van Mei 2006, we hebben de set in Oktober 2006 bij Jonkers gehaald.
Verder zijn we erg tevreden met het Works pakket, hij trekt beter en het compressorgeluidje is super. Echt leuk wordt het dan als je daarna nog even naar Beek gaat en de aangepaste GP file erin laat zetten. Onze standaard face-lift Cooper S had 187PK op de testbank, als Works kwam deze op 200PK. En na de Beek tuning op 218PK. Het 'verlies' van de beloofde PK's wordt waarschijnlijk door het luchtfilter veroorzaakt, de 2e opening van het Works luchtfilter krijgt op de testbank geen (rij)wind en verliest hierdoor wat vermogen. Maar het voelt zeker meer dan 'slechts' 13PK winst. En met de Beek tuning is het net alsof je een extra Works pakket erbij gekregen hebt
