Sinds ik m'n prachtige Cooper S heb en hier lid ben geworden, ben ik vrolijk naar andere Mini's gaan zwaaien (oftewel: beleefd een handje opsteken). Je komt er nogal wat tegen (doet het straatbeeld wel goed natuurlijk) maar het is me slechts een enkele keer gebeurd dat er werd teruggezwaaid. De meesten kijken je aan of je gek bent Blijkbaar toch een raar fenomeen onder de meeste Mini-rijders, of kom ik gewoon de verkeerde tegen?
Dus: kom je in Eindhoven/Helmond of daar in de buurt een Dark Silver Cooper S tegen met daarin iemand die als een gek naar je zwaait: It's me!
Seinen werkt inderdaad beter, en daarna even een hand opsteken
Ik ben momenteel in Helmond aan het werk, maar rijdt dan met een Vito
dus zwaaien heeft dan weinig zin.
De meeste Mini's kom ik tegen als ik onderweg ben met de Alfa. Dan heeft zwaaien niet veel zin. Als ik in de Cooper rijd, zie ik mijn MINIvrienden veel minder, maar wel altijd zwaaien, juichen, knipperen en lachen.
Een beetje plezier en positiviteit is toch alleen maar welkom...
Zwaaien doe ik altijd!!! Laatst nog stond ik samen met een classic cooper voor het stoplicht. We hebben eerst heel vriendelijk gezwaaid en daarna een mooie stoplichtsprint gedaan, beide plankgas en met piepende banden weg , old meets new zeg maar. Toen ik later de afslag nam hebben we weer netjes gezwaaid. Ik vind het leuk, alleen het is wel duidelijk dat niet iedere MINI-rijder leuk mee doet. Ik zwaai naar alle MINI's, oud of nieuw.