Importeren van een Mini Cooper vanuit de USA

Van alles over de 1ste generatie MINI.
tysie
Be Mini
Be Mini

Importeren van een Mini Cooper vanuit de USA

25 jul 2007, 22:59

Nou zat ik eens even te kijken op de Amerikaanse carconfigurator van Mini.

Ik zag daar dat een standaard :roll: Mini Cooper S om en nabij de $ 21200,- kost. Volgens de GWK Koersconverter zou dit neerkomen op een bedrag van € 14262,-

Als ik op de BPM CALCULATOR kijk, dan zou daar voor een nieuwe Mini Cooper S van 2007 zo'n € 7168,- bij komen aan belastingen :''O

Als ik dat nou eens bij elkaar optel, dan komt dat neer op € 21430,- voor een uit de USA geimporteerde Mini Cooper S.

Uiteraard zullen daar de verscheepingskosten bij komen.......... en natuurlijk nog de BTW denk ik.

Bedenk wel dat je de betaalde BTW in de USA waarschijnlijk kan verrekenen met het BTW tarief hier, althans daar bestaat een regeling voor. Nou heb ik vernomen dat de BTW in sommige staten van Amerika slechts 5% bedraagt.
Wellicht dat je in de USA meteen in het zogenaamde "0 tarief" zit omdat je de auto exporteerd, dus hoef je in de USA geen BTW te betalen. Mini wordt dus nog goedkoper :mrgreen:

Zelfs al zou je de volledige 19% BTW hier in NL bij het invoeren moeten betalen, dan zou dat uitkomen op € 25501,-

Het prijsverschil zou bijna € 5000,- zijn.

Ik heb gehoord dat verschepen vanuit de USA om en nabij de $ 1000,- zou moeten kosten.

......dit zijn dan weer de vragen waar ik mee zit als ik eens een keertje niets te doen heb :mrgreen:

......wellicht goed voor een groupsbuy :roll: :roll: :roll:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 jul 2007, 23:09

Geldt die regeling mbt verrekenen van de BTW niet alleen binnen EU-landen?

Volgens mij bestel je iets buiten de EU altijd zonder BTW en betaal je de lokale BTW.

Overigens zijn de nettoprijzen (dus zonder BTW en BPM, wat de importeur dus 'krijgt') in Nederland één van de laagste van Europa. Dit ivm het zware belastingklimaat, de importeurs proberen het zo nog een beetje draagbaar te maken...
iDarkDesign
Transformer

25 jul 2007, 23:29

"normale" post kost je prijs+btw+verzenden. en dan als het hier aankomt BTW over het gehele hiervoor genoemde plaatje + inklaringskosten. Als je mazzel hebt dan niet. Ik denk dat het met een auto wel zo moet.

Denk dat de simpelste manier dan is om zo'n zeecontainer te huren en de auto daarin te verschepen?

het zal in ieder geval wel richting die €5000,- gaan. (excl. verzekering)

iDD........ tja, als al dat gedoe je die paar 1000 euro waard is.
tysie
Be Mini
Be Mini

25 jul 2007, 23:54

Ook als je een nieuw voertuig van buiten een EU lidstaat importeerd, wordt dit volgens de wet op de omzetbelasting gezien als een intracommunautaire verwerving. Dit is een uitzonderingsbepaling.

Dit houdt o.a. in dat de persoon die dit doet, gelijk wordt gesteld met een ondernemer en dus recht heeft op belastingverekening.

Het verschepen van een auto vanuit de USA naar NL kost om en nabij de € 750,- heb ik zojuist ergens op een forum gelezen. Tel daar de keuringskosten en aanvraag van een kenteken bij op.

Niet dat ik op dit moment in de luxe positie verkeer om een nieuwe Mini Cooper S te kopen, maar voor een paar duizend euro en ik denk dat het je minimaal € 3000,- zou schelen na aftrek van alle kosten, lijkt me dit best wel aantrekkelijk in combinatie met een leuke vakantie :P
iDarkDesign
Transformer

25 jul 2007, 23:58

€750,- om een auto intercontinentaal te versturen?! Why the f**k am I paying $60,- for a box of DVD's...

iDD
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jul 2007, 00:04

Laad je de kofferruimte van tysie toch ff vol met DVD's als ie z'n S bestelt in de States ;)
horn
Be Mini
Be Mini

26 jul 2007, 07:27

reken op transport en verzekering vanaf de oostkust 1400 dollar, vanaf de westkust 1800 ongeveer. Let op; USA is geen EU land dus betaal je bij binnenkomst 10% invoerkosten, je BPM (eenvoudig uit te rekenen via de bpm-calculator op de site van de RDW) en over dat totaalbedrag (!) 19% BTW.

Het is gewoon een rekensommetje. Met de relatief lage dollarstand kan het voordelig zijn. Kan het me echter bijna niet voorstellen. Heb net hetzelfde geprobeerd met een 911 uit Zwitserland, kwam uiteindelijk ook te duur uit. En dan haalde ik die nog zelf met de trailer op. :roll:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
tysie
Be Mini
Be Mini

26 jul 2007, 08:50

......is er niet iemand met een flinke boot op het forum :roll: :roll: :mrgreen:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 10:39

En je zal hier geen garantie hebben!
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jul 2007, 11:41

Je moet je koplampen veranderen naar de Europese versie.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ki
kinganton

belgie

11 aug 2007, 14:31

de mini is in belgie een stuk goedkoper in belgie dan in nederland :D

Terug naar “MINI-talk”