Installeren motorkap Cooper S

MCmies
Enthousiast
Enthousiast

Installeren motorkap Cooper S

27 jul 2007, 06:52

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de Cooper motorkap door die van de Cooper S? Ik zit erover te denken om het zelf te doen. In grondverf kost de kap via de dealer rond de 300 euro, laat je het door hun monteren en spuiten dan kost het meer dan 1000 euro. :s Het zou snel verdiend zijn als ik het zelf kan monteren, maar dan moet het wel te doen zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2007, 07:24

Waarom zou je?
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

27 jul 2007, 07:29

Goeie vraag :P Heel veel R53 Cooper rijders hebben het af fabriek kunnen laten doen. Dat mag tegenwoordig niet meer. Ik vind die motorkap erg gaaf, zou hem graag willen hebben.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2007, 07:40

MCmies schreef:Heel veel R53 Cooper rijders hebben het af fabriek kunnen laten doen. Dat mag tegenwoordig niet meer. Ik vind die motorkap erg gaaf, zou hem graag willen hebben.
Ow? :roll: Nooit geweten, vindt het een beetje wannabee... :?
Andersom zou ik een strakker plan vinden.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

27 jul 2007, 07:48

Het mooiste had inderdaad geweest om direct een S te kopen natuurlijk. Maar ik heb toch gekozen voor een Cooper met veel extra's. Ook een prachtige wagen en het is absoluut niet de bedoeling om er een surrogaat S van te maken. Maar enkele punten van de S zou ik wel over willen nemen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2007, 08:38

Mini Poeper schreef:
MCmies schreef:Heel veel R53 Cooper rijders hebben het af fabriek kunnen laten doen. Dat mag tegenwoordig niet meer. Ik vind die motorkap erg gaaf, zou hem graag willen hebben.
Ow? :roll: Nooit geweten, vindt het een beetje wannabee... :?
Andersom zou ik een strakker plan vinden.
Maar ja Mini Poeper als het niet in het budget past om een S te kopen met dezelfde opties en je vind "slechts" de motorkap erg gaaf bij je nieuwe MINI passen dan zet je hem er achteraf op. Monteren moet een super simpel jobbie zijn lijkt mij. Wat rekenen ze voor het spuiten?!
Afbeelding
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

27 jul 2007, 08:52

De motorkap komt inclusief montage en spuiten op 1094 euro. :shock: Ik ben vergeten te noteren wat het precies kost zonder montage en spuiten, maar het was rond de 300 euro. Het voordeel is dat bij dit model de koplampen niet aan de motorkap vastzitten. Wel de ruitsproeiers als ik het zo bekijk. En die van mij zijn verwarmd, dus ik neem aan dat er dan wat zaken overgezet moeten worden.

Denk je dat het toch zelf te doen is? Dan ga ik die kap gewoon kaal bestellen. Ik heb een goed adres waar ik hem kan laten spuiten. Dan wat bonnet stripes erop, monteren en klaar is Mies. :P

Zou het trouwens ook zo makkelijk gaan met die tankdop? Die heeft Coolneweurope ook, origineel Mini. Ik kan trouwens eens vragen of zij die motorkap ook kunnen leveren.
coendek
Stoepsleutelaar

27 jul 2007, 08:54

zelf monteren moet echt geen probleem zijn.. gewoon ffies met 2 man...

spuiten kan best wel geld kosten inderdaad want de kap moet van buiten EN binnen gespoten worden.. best een werkje maar monteren... Dat zou een fluitje van een cent moeten zijn ;)

succes

Coen
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

27 jul 2007, 09:03

Ok, dat klinkt erg bemoedigend. :P Ik ga eens rondbellen wat die kap hier en daar kaal kost. En wie weet kom ik ergens nog een montagehandleiding tegen.
coendek
Stoepsleutelaar

27 jul 2007, 09:05

luister! er zal wellicht ook een imitatie kap aangeboden worden... NIET DOEN....;)

cheers

Coen
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

27 jul 2007, 09:10

Nee, daar zal ik zeker op letten! Ik wil mijn auto voor zoveel mogelijk origineel houden. Ik bel gewoon een paar dealers op, er blijken toch prijsverschillen te zitten tussen die dealers. :s
Kees en Annet
Racende reporter

27 jul 2007, 10:54

Voor gebruikt of nieuwe onderdelen van de Mini R53 en R56, kan je ook Sterkens in Made bellen ( zie http://www.sterkens.nl ) normaal leveren zij alles voor de BMW (ik heb daar al verschillende malen onderdelen gehaald voor mijn vorige 330 CI cabrio en mijn huidige X3 (bv een set winterbanden scheelt al gauw 500 euro tov de officiele dealer), ik heb hem gebeld en ze kunnen in principe alles leveren voor de mini, ze hebben het op voorraad of het wordt nieuw gehaald op de fabriek. (ps ze zijn tot 6 augustus of vakantie, maar wel tel. bereikbaar)
Het scheelt al gauw 50% tov de prijs bij de dealer. ( misschien heeft hij wel een motorkap op kleur ??) :-))
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2007, 10:56

Kijk dat is nog eens een tip! Goede zaak zo te zien. Dichtbij Den Bosch....
zeker het overwegen waard!

MR
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

28 jul 2007, 14:33

BMW X3 schreef:Voor gebruikt of nieuwe onderdelen van de Mini R53 en R56, kan je ook Sterkens in Made bellen ( zie http://www.sterkens.nl ) normaal leveren zij alles voor de BMW (ik heb daar al verschillende malen onderdelen gehaald voor mijn vorige 330 CI cabrio en mijn huidige X3 (bv een set winterbanden scheelt al gauw 500 euro tov de officiele dealer), ik heb hem gebeld en ze kunnen in principe alles leveren voor de mini, ze hebben het op voorraad of het wordt nieuw gehaald op de fabriek. (ps ze zijn tot 6 augustus of vakantie, maar wel tel. bereikbaar)
Het scheelt al gauw 50% tov de prijs bij de dealer. ( misschien heeft hij wel een motorkap op kleur ??) :-))
Dank je wel voor de fantastische tip! Ik ga ze maandag gelijk bellen, toch weinig kans dat ze op het strand liggen met dit weer :lol:
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

30 okt 2008, 11:15

@ MCmies

Hoe is dit eigenlijk verlopen? is dit nog gelukt?

Terug naar “Exterieur”