MINI Cooper S van CooperS-lightningblue (MINI = Exit)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ja, maar of het daadwerkelijk wat uit zal maken en je er ook wat van merkt is voor mij nog een vraag. Volgens mij is de intercooler daar veel te klein voor.
Overigens, de manier waarop de diviter is bevestigd haalt hij een stuk airflow van de radiator weg en geeft deze aan de intercooler.
Ben wel heel erg benieuwd. Zal er overigens ook wel lache uitzien als hij erop zit. Als het goed is zie je een stuk gebosteld aluminium zitten als je van voren kijkt.
Overigens, de manier waarop de diviter is bevestigd haalt hij een stuk airflow van de radiator weg en geeft deze aan de intercooler.
Ben wel heel erg benieuwd. Zal er overigens ook wel lache uitzien als hij erop zit. Als het goed is zie je een stuk gebosteld aluminium zitten als je van voren kijkt.

- turbootje
- Volledig MINI minded!

Bericht
Kom je hem morgen nog ff showen??
haha..ik heb ook geen idee of het ook maar iets uitmaakt, maar stoer is ie wel!CooperS-lightningblue schreef:Ja, maar of het daadwerkelijk wat uit zal maken en je er ook wat van merkt is voor mij nog een vraag. Volgens mij is de intercooler daar veel te klein voor.
Kom je hem morgen nog ff showen??
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Het gaat er niet alleen om dat de lucht de intercooler bereikt, maar ook hoe de lucht deze bereikt zonder turbulentie e.d. of dat er (verse/koele) lucht in de bumper blijft hangen.
Uitleg van M7 Tuning van een Air Plate Diverter bij een R50/R53.
Hang daarom je kentekenplaat ook niet té laag of té hoog!
[web]http://www.m7tuning.com/techinfo/R&D/M7 ... oment.html[/web]
Uitleg van M7 Tuning van een Air Plate Diverter bij een R50/R53.
Hang daarom je kentekenplaat ook niet té laag of té hoog!
[web]http://www.m7tuning.com/techinfo/R&D/M7 ... oment.html[/web]
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
Mooie uitleg. Hoewel het idee natuurlijk hetzelfde is en ook zij claimen dat er verschil gemerkt word, ben ik toch erg benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik denk dat je het alleen goed merkt op snelheid.
Nou ja, we gaat het vandaag (en hopelijk vanavond op de terugweg) beleven!

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
ik verwacht niet dat het 7uur sleutelen is hoor kajCooperS-lightningblue schreef:Mooie uitleg. Hoewel het idee natuurlijk hetzelfde is en ook zij claimen dat er verschil gemerkt word, ben ik toch erg benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik denk dat je het alleen goed merkt op snelheid.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
De air-diverter zit erop!
Ik denk toch dat mijn MINI op snelheid nu zo'n 550 pk levert.
Hier wat foto's:

Onze eigen club-stoepsleutelaar in actie!

De mini MINI-intercooler.

De air-diverter geplaatst en wel.

Met bumper erop (zonder grill).
Wat een ding. Ik vermoed niet dat het niets uithaald, maar wie weet. Gisteren op de terugweg in ieder geval niks van gemerkt. Het ziet er op zich wel geinig uit, maar je ziet er nu zo goed als niks van.
Tijdens het monteren op de plek waar hij zou moeten stond hij voor mijn gevoel te ver naar binnen waardoor hij niet tegen de bumper aan kwam aan de binnenkant. Uiteindelijk het rubber tussen de radiator en de intercooler vast gezet er hem met wat viltjes ophoog gehouden. Mijn gevoel zegt dat hij nu beter zit, maar zoals ik al zei, of het wat uit zal halen...
Nou denk ik dat de americaanse versie van de intercooler en/of radiator misschien iets anders is waardoor de air diverter heel raar zit op Europese MINI's. Maar dat weet ik niet zeker. Ach ja, hij zit erop en we gaan het ervaren komende maanden!
Coen bedankt voor je tijd gisteren kerel! Was erg gezellig!

Hier wat foto's:

Onze eigen club-stoepsleutelaar in actie!

De mini MINI-intercooler.

De air-diverter geplaatst en wel.

Met bumper erop (zonder grill).
Wat een ding. Ik vermoed niet dat het niets uithaald, maar wie weet. Gisteren op de terugweg in ieder geval niks van gemerkt. Het ziet er op zich wel geinig uit, maar je ziet er nu zo goed als niks van.
Tijdens het monteren op de plek waar hij zou moeten stond hij voor mijn gevoel te ver naar binnen waardoor hij niet tegen de bumper aan kwam aan de binnenkant. Uiteindelijk het rubber tussen de radiator en de intercooler vast gezet er hem met wat viltjes ophoog gehouden. Mijn gevoel zegt dat hij nu beter zit, maar zoals ik al zei, of het wat uit zal halen...
Nou denk ik dat de americaanse versie van de intercooler en/of radiator misschien iets anders is waardoor de air diverter heel raar zit op Europese MINI's. Maar dat weet ik niet zeker. Ach ja, hij zit erop en we gaan het ervaren komende maanden!
Coen bedankt voor je tijd gisteren kerel! Was erg gezellig!

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Succes met je betere prestatie's dan maar Kaj. Ben benieuwd 

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Onze sponsors