Was vanmorgen bij Cool New Europe om de bestelde spacers te laten monteren. Nadat deze gemonteerd waren wilde ik naar huis om mijn auto te wassen en weer eens wat foto´s maken.
Bij het wegrijden merkte ik al meteen dat er een kleine tik zat in de motor. Nadat ik 5 km op de snelweg zat merkte ik ook dat mijn MINI in zijn 5 niet meer boven de 4500 toeren kwam.
Maar snel een afslag genomen op de snelweg om even om te draaien en terug naar de garage te gaan. Aan het einde van de afslag waar ik wilde keren was het helemaal afgelopen. Heb mijn MINI nog uit laten rollen zodat ie een beetje aan de kant stond. Omdat de MINI afgeslagen was wilde ik deze opnieuw starten maar er gebeurde vrijwel niks.
Meteen maar even de garage gebeld en die kwamen netjes meteen mijn kant op. Bij aankomst meteen alles verteld en het oliepeil gaan checken, bleek er dus te weinig olie in te zitten en moet ik er rekening mee houden dat mijn motor vervangen moet worden. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet iedere week mijn olie check maar het was nog geen 2 maanden geleden en toen zat het net onder de max, goed dus. Ook is er geen enkele keer een lampje gaan branden en brand er nu nog steeds geen lampje, waarom zit die er dan een op zou je zeggen?? Ik moet nu waarschijnlijk een andere motor laten plaatsen, erg vervelend dus!
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft gehad of mij misschien van bruikbare informatie kan voorzien?
Ps. op de boordcomputer stond dat mijn oliecheck pas over 3750 km hoefde te zijn, iets wat ik wel altijd in de gaten hield.
Alvast bedankt!
Groet Menno
Waarschijnlijk motor kapot!
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allereerst; sterkte met je gewonde Mini. Altijd weer triest om dit soort dingen te lezen.
Je was direct vóórdat de motor (schijnbaar) vast liep nog bij je dealer. Daar was dus ogenschijnlijk nog alles goed.
Enkele km's daarna dus het defect.
Geen controlelampjes + een S.I. melder die geen problemen hadden gesignaleerd.
Dit duidt allemaal op zaken die jou als gebruiker niet als onzorgvuldig kunnen aantekenen.
Hoe oud is je Mini en hoeveel km heeft ie gereden?
Altijd bij je dealer onderhouden, neem ik aan.
Als Mini nog binnen de garantie valt, heb je geen (financiële) zorgen.
Als ie buiten de garantie valt, heb je nog je burgerlijk recht.
Van een auto mag worden aangenomen dat ie een bepaald aantal jaren en km's probleemloos functioneert.
Treden binnen die aannemelijke termijn toch ernstige defecten op, moet de leverancier deze alsnog verhelpen.
Afhankelijk van de leeftijd / km-stand is er dan sprake van bepaalde coulance percentages.
Sterkte met de onderhandelingen en hou ons op de hoogte.
Re: Waarschijnlijk motor kapot!
Hoi Menno,Menno schreef:..., bleek er dus te weinig olie in te zitten en moet ik er rekening mee houden dat mijn motor vervangen moet worden. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet iedere week mijn olie check maar het was nog geen 2 maanden geleden en toen zat het net onder de max, goed dus. Ook is er geen enkele keer een lampje gaan branden en brand er nu nog steeds geen lampje, waarom zit die er dan een op zou je zeggen?? Ik moet nu waarschijnlijk een andere motor laten plaatsen, erg vervelend dus!
Ps. op de boordcomputer stond dat mijn oliecheck pas over 3750 km hoefde te zijn, iets wat ik wel altijd in de gaten hield. Alvast bedankt! Groet Menno
Allereerst; sterkte met je gewonde Mini. Altijd weer triest om dit soort dingen te lezen.

Je was direct vóórdat de motor (schijnbaar) vast liep nog bij je dealer. Daar was dus ogenschijnlijk nog alles goed.
Enkele km's daarna dus het defect.
Geen controlelampjes + een S.I. melder die geen problemen hadden gesignaleerd.
Dit duidt allemaal op zaken die jou als gebruiker niet als onzorgvuldig kunnen aantekenen.
Van een auto mag worden aangenomen dat ie een bepaald aantal jaren en km's probleemloos functioneert.
Treden binnen die aannemelijke termijn toch ernstige defecten op, moet de leverancier deze alsnog verhelpen.
Afhankelijk van de leeftijd / km-stand is er dan sprake van bepaalde coulance percentages.

- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee was niet bij mijn dealer maar was bij Cool New Europe alleen om mijn daar bestelde spacers meteen te laten monteren. Van te voren was inderdaad alles nog goed, had er net een ritje Rotterdam op zitten dus had vanmorgen al probleemloos 150 km gereden.
Ik moet nu gewoon even de diagnose afwachten, erg vervelend
Menno
Ik moet nu gewoon even de diagnose afwachten, erg vervelend

Menno
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Menno
Mijn auto is gewoon een NL auto en alle papieren zitten erbij. Het bouwjaar is 2002 en hij heeft ongeveer 90.000 km gereden.Jenkins schreef:
Menno
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Damn!
Ik hoop, dat je dealer jou als klant wil houden door een goede coulanceregeling voor te stellen.
Menno schreef:Mijn auto is gewoon een NL auto en alle papieren zitten erbij. Het bouwjaar is 2002 en hij heeft ongeveer 90.000 km gereden. Menno
Damn!
Ik hoop, dat je dealer jou als klant wil houden door een goede coulanceregeling voor te stellen.

- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Menno
Reparatie word niet bij de dealer gedaan maar bij Cool New Europe. Heb ik meer vertrouwen in als door de dealer hier in de buurt want dat is echt een verschrikkelijk bedrijf!! Dus op die regeling hoef ik ook niet te rekenen denk ik..Jenkins schreef:Menno schreef:Mijn auto is gewoon een NL auto en alle papieren zitten erbij. Het bouwjaar is 2002 en hij heeft ongeveer 90.000 km gereden. Menno
Damn!
Menno
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors