Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy
- iDarkDesign
- Transformer
- Black Berliner
- 4 op een rij!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
GVD, doen ze montage in avonduren?! ook zeker niet. Moeten we maar ff aankijken wanneer het gaat gebeuren! Moet ik weer vrij voor nemen dus...
iDD
iDD
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha hans,
Beek zegt toch dat het gevaarlijk is een 102% poelie (scheuren krukas) of zijn ze daar van teruggekomen?
Ik heb Dahler gebeld.
Zij vertelden mij dat ik nu 1,05 bar compressordruk heb en een 55mm poelie. Dahler zegt dat een lichtere cranck poelie geen vermogenswinst oplevert, wel ga je sneller door je (eerste twee a drie) versnellingen heen. Zij adviseren hun klanten om geen lichtere crank poelie te nemen. Ze zeggen niet dat een 102% lichtere crank poelie niet zou kunnen, alleen doen ze dat niet ivm. eventuele risico's en kunnen geen garantie meer geven. De ladeluft koeler is volgens Dahler zeker goed genoeg om de warmere lucht, tgv. een hogere compressordruk, af te koelen.
Enfin, bestel die 102% maar voor mij. Ik laat jullie wel even voor gaan met inobuw, mocht je auto uit elkaar ploffen na inbouw, is dat toch wel een signaal...
groetjes, ferdinand
Beek zegt toch dat het gevaarlijk is een 102% poelie (scheuren krukas) of zijn ze daar van teruggekomen?
Ik heb Dahler gebeld.
Zij vertelden mij dat ik nu 1,05 bar compressordruk heb en een 55mm poelie. Dahler zegt dat een lichtere cranck poelie geen vermogenswinst oplevert, wel ga je sneller door je (eerste twee a drie) versnellingen heen. Zij adviseren hun klanten om geen lichtere crank poelie te nemen. Ze zeggen niet dat een 102% lichtere crank poelie niet zou kunnen, alleen doen ze dat niet ivm. eventuele risico's en kunnen geen garantie meer geven. De ladeluft koeler is volgens Dahler zeker goed genoeg om de warmere lucht, tgv. een hogere compressordruk, af te koelen.
Enfin, bestel die 102% maar voor mij. Ik laat jullie wel even voor gaan met inobuw, mocht je auto uit elkaar ploffen na inbouw, is dat toch wel een signaal...
groetjes, ferdinand
Veel rijplezier!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDD...... gewoon doen
En bedankt hè....Ferdinand schreef:j. Ik laat jullie wel even voor gaan met inobuw, mocht je auto uit elkaar ploffen na inbouw, is dat toch wel een signaal...
iDD...... gewoon doen
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha hans, maar wat win ik dan met die 100% cranckpoelie? Die is dus qua omvang gelijk aan mijn huidige, alleen wat lichter. Ik heb ooit een lichter vliegwiel (geen lichtere cranckpoelie) gehad in mijn vorige groene mini, en ik moet zeggen dat ik van deze aanpassing toendertijd eigenlijk niet veel merkte, behalve een zacht ratelgeluidje wanneer hij stationair liep en een heftig aan/uit effect bij optrekken. Een 102% cranckpoelie, en dat kan ik mij voorstellen, zorgt voor een snellere rotatie dus een hogere compressordruk, dus vermogenswinst. Weet jij wat de veilige marge is aan druk 1,2% volgens Beek?
groetjes, Ferdinand
groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
Onze sponsors