Ook handig voor op je MINI ! (voertuigvolgsysteem)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Ook handig voor op je MINI ! (voertuigvolgsysteem)

06 aug 2007, 18:37

Autodieven gepakt dankzij voertuigvolgsysteem

OOSTWOUD - De politie heeft maandag twee autodieven opgepakt dankzij een speciaal voertuigvolgsysteem. De mannen, een 28-jarige Hagenaar en een 35-jarige Rijswijker, stalen een gloednieuwe BMW X3 2.5 SI in Harlingen.

Ondanks een vaart van circa 210 kilometer per uur, wisten de agenten hen te achterhalen dankzij de elektronische verklikker in de gestolen wagen.

Twee korpsen, politie Friesland en Noord-Holland Noord, zetten met elkaar een achtervolging op. "De achtervolgende politiewagen raakte de dieven bijna kwijt, maar het net sloot zich uiteindelijk vanzelf.

Dat allemaal dankzij het achtervolgingssysteem", zei een politiewoordvoerder.

Bron: Nu.nl

@ Maaij: organiseer jij de groupbuy!? :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Daantje
Be Mini
Be Mini

06 aug 2007, 18:47

Die hebben dan wel vol lopen planken, Kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n X3 met een 2.5 veel harder loopt dan 200 km.

Jat dan een nieuwe X5 :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2007, 19:14

Bij auto's van boven de 70.000 euro (geloof ik) is het tegenwoordig al verplicht zo'n klasse 5 alarm te nemen. Veel verzekeraars willen je anders niet eens verzekeren.

Zijn geen goedkope kastjes. Buiten het apparaat zelf heb je vaak ook een 'abbonement' nodig. De nieuwere systemen kunnen tegenwoordig zelfs al brandstof-toevoer afsluiten, zien of de bestuurder/bijrijder een gordel aan heeft, het sigaretten-dingetje hebben gebruikt, hoe hard ze rijden, noem het zo gek maar niet op. :wink:

Heb ook eens ergens gelezen dat de gemiddelde gestolen auto binnen 1,5 uur weer terug is op de oprit van de rechtmatige eigenaar. :mrgreen: Of je dat dan ook wil is een tweede...
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 aug 2007, 20:40

die voertuig volg systemen zij echt een uitkomst voor de duurdere auto's en verzekeraar verplichten deze inderdaad boven een bepaalde catwaarde.
Het enige kleine probleem is dat de dieven ook steeds slimmer worden, er zijn al gevallen bekend dat men de auto in een met lood beklede container rijden, deze aan laten staan tot de accu leeg is en dan de auto vervoeren.
Het lood houdt n.l. de signalen tegen en als de leeg is gaat er ook geen alarm meer af.
En even over de prijs te beginnen, volgens mij kost een klasse 5 alarm zo rond de € 1.000,--, dus geen goedkoop speeltje!!

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2007, 20:50

Nee precies, maar dan moeten ze al goed voorbereid zijn, dat zijn de meesten niet. Bovendien als ze iets echt willen hebben, dan nemen ze het zonder al te veel problemen mee.
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2007, 21:27

nieuwe x3 loopt met gemak tegen de 230/240 op de teller aan, vlot hoor zo'n si ;)
Kees en Annet
Racende reporter

07 aug 2007, 08:53

Ik heb zelf ook een BMW X3 3.0D met een klasse 5 alarm ( is verplicht boven de 70000 euro )
Het kost nog eens 1000 euro extra bovenop de prijs van de klasse 3. ( anders kan je de auto niet all-risk verzekeren)
je bent ook verplicht een contract te nemen met een meldkamer (bmw dealer regelt dit) dit kost ongeveer 450 euro per jaar (dit komt elk jaar terug :O ), daarbij moet je ook nog een GSM abonnement hebben (goedkoopste is ongeveer 10 euro p/mnd) zodat de auto de meldkamer kan bellen, en zij de auto daarna kunnen volgen en actie nemen. Als het alarm afgaat gaan zij het eerste nummer bellen (ze hebben bij het contractafsluiting nml 3 nummers nodig voor feedback) als je dan opneemt dan moet de een ID code en een pincode opgeven en evt vertellen wat er aan de hand is. ( bij vals alarm kan je dit gelijk melden, dat je per ongeluk het alarm heb latten afgaan ) dit kan maar een paar keer per mnd ?? daarna moet je per melding bv 10 euro betalen. Als je de tel. niet opneemt en de 2e en 3e telefoon geven ook geen reactie, dan kijkt men ondertussen of de auto zich verplaats, en neemt men actie, als hij zich snel beweegt dan sturen ze direct de politie erop af (zoals in het bovenstaande verhaal) al met al moet je eigenlijk altijd je GSM bij je hebben voor het alarm. >:(
Het hele systeem is heel mooi, maar ook heel duurzaam.
Gelukkig is bij de nieuwe MCS die we binnekort erbij krijgen niet nodig. :rijden (shakeit)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

07 aug 2007, 14:08

CooperS-lightningblue schreef:Bij auto's van boven de 70.000 euro (geloof ik) is het tegenwoordig al verplicht zo'n klasse 5 alarm te nemen. Veel verzekeraars willen je anders niet eens verzekeren.

Zijn geen goedkope kastjes. Buiten het apparaat zelf heb je vaak ook een 'abbonement' nodig. De nieuwere systemen kunnen tegenwoordig zelfs al brandstof-toevoer afsluiten, zien of de bestuurder/bijrijder een gordel aan heeft, het sigaretten-dingetje hebben gebruikt, hoe hard ze rijden, noem het zo gek maar niet op. :wink:

Heb ook eens ergens gelezen dat de gemiddelde gestolen auto binnen 1,5 uur weer terug is op de oprit van de rechtmatige eigenaar. :mrgreen: Of je dat dan ook wil is een tweede...
Inderdaad, onze bmw heeft dat ook (was verplicht, maar we zouden het toch gepakt hebben). En ja je hebt een abbonoment nodig. Een voor de gsm-kaart die in de wagen steek en twee voor de beveiling zelf. Bij ons systeem kan de beveilingsfirma heel de wagen overnemen als ze wilt. Ale ik zeg nu niet gaan sturen ofzo. Maar laat stilvallen, of laten vertragen, versnellen zal ook wel gaan zeker maar daar zie ik het punt niet direct van in. En kan hij op de meter of 3 geloof zien waar hij is. Dat van het aantal passagiers is enkel als die vanvoor zitten. Achteraan of in de koffer (ja ge weet toch nooit) zitten geen sensors. Dat van dat sigaretten-dingetje dat weet ik niet. Oh ja weet je wat ze ook nog kunnen? Het alarm laten afgaan. Een mens zou het al bekan vergeten :P

Maar het heeft allemaal zijn keerzijde ze. Bij elk alarm, heb je naast een telefoonrekening ook nog een boete van de firma aan je been :P. 20 euro ofzo per vals alarm. En tot op de dag van vandaag (we hebben onze bmw nu al geloof ik een maand of 3) hebben we nog steeds 2 a 3 keer per week vals alarm. Ons mama dan vooral :P

edit: blijkbaar was hierboven mij al voor :P
maus105
Bonkey

07 aug 2007, 16:59

ik zeg altijd als iets door mensen handen gemaakt is kan ook weer door mensen handen gekraakt worden!maar het weerhoud wel een hoop mensen of ze bezitten niet de kennis om het te kraken.als ze het allemaal hebben en je auto word gejat dan hebben gewoon alle pijlen op je gestaan!
mensen moeten bij voorbaat met hun poten van je spullen afblijven maar dit terzijde!

Terug naar “Kletshoek”