heb het ook gezien
vroeg me af of je zo maar met een hoge drukspuit of tuinslang de boel af kan spuiten is dat niet slecht voor de motor dan
resultaat is wel mooi zo ziet het er bij mij ook uit(alleen dan cooper motor) hou hem altijd bij
gr
Ik heb het wel eens gedaan bij 1 van onze andere auto's (benzine). Bougies doen ff lullig, maar valt mee. Overigens raad ik het alleen aan als je een compressor heb staan waar lucht uitkomt, want om je bougies minder lullig te laten doen moet je het water wegblazen met hoge druk. Daarna start de auto wel, en moet je hem wakker houden door te gassen voor een minuut of 10(anders valt ie gewoon uit) en flink blijven gassen tot alle witte rook (water) uit de motor via de uitlaat gebrand is. Tis ook niet slim als je een open luchtfilter hebt (dan komt er gewoon water binnen).
eigenlijk raad ik het je helemaal niet aan, want er zal niets kapot gaan maar het is gewoon klote als je auto nie meer start, en aangezien de meeste mensen dan in paniek raken... Als je het wilt doen mijd dan de electronica, de motor zelf grotendeels en je (open) luchtfilter.
Ik heb het laatst gewoon gedaan. Bij zo'n wasbox met een programma voor motorwassen. Hogedrukspuit met ontvetter. Klein beetje uit de buurt blijven van de luchtfilter, maar verder alles lekker afgespoten. Nergens problemen mee gehad en het ziet er een stuk fijner uit.
Blondt heeft ook nog gaaf protech spul, wat je er op moet spuiten en wat dan al het vet e.d. weg spoelt.