Kent iemand deze autohandelaar ?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Kent iemand deze autohandelaar ?

14 aug 2007, 12:30

Peter Kommer, Alphen a/d Rijn.
www.peterkommer.nl

Zij hebben een aardige (dure) lijst met occasions staan maar ook een aantal Mini's o.a. One Race, Cooper, Cooper S.
Maar als ik die prijzen daar zo zie is een Cooper S bij hun niet duur (in verhouding tot de dealer).

Iemand ervaringen hiermee ??

Gr,

Steve
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2007, 13:33

Verschil tussen de dealer en andere bedrijven is dat je bij de dealer meestal 2 jaar MINI Next garantie krijgt en bij de andere bedrijven iets van een hlaf jaar bovag garantie en daar zit al snel een duizend of 2 prijsverschil in :)
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2007, 14:08

Tevens kunnen de wagens uit duitsland afkomstig zijn. Hier zit soms ook verschil in.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2007, 14:23

Ja, dus kentekens controleren. :wink:
Afbeelding
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 aug 2007, 14:29

FastBunny schreef:Verschil tussen de dealer en andere bedrijven is dat je bij de dealer meestal 2 jaar MINI Next garantie krijgt en bij de andere bedrijven iets van een hlaf jaar bovag garantie en daar zit al snel een duizend of 2 prijsverschil in :)
Dat het verschil gewoon zo groot kan zijn is echt ongelooflijk !! van die 2000 euro kun je leuke dingen van doen met je Mini... :mrgreen:

En uit Duitsland kan idd ook nog ja !
Probleem is alleen dat ze niet iets hebben van een NAP in Duitsland, dus daar kunnen ze de tellers gewoon nog trug draaien.

Ok cool ! Thanks voor de antwoorden, ik ga in beraad :wink:
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2007, 15:14

Voordeel van de MINI Next garantie is dat je gewoon 2 jaar volledige garantie krijgt op je 2e hands MINI :) Maar daar betaal je voor. Echter als je pech hebt en bv je versnellingsbak gaat stuk ofzo dan ben je anders ook al snel een 1500€ kwijt of meer :)
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2007, 15:55

Ik zag gisteren een gare gele R53 uit 2003 staan bij MINI Den Haag (met meegespoten wielkastranden in geel). Die moest net zoveel kosten als mijn R53 uit 2003 die ik in de zomer van 2004 uit Duitsland heb gehaald :s
Ik rij dus al drie jaar zonder afschrijving.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2007, 15:57

Knuckles
Is zou het eens vragen aan Peter (Heks) die is autoverkoper en komt uit Alphen a/d Rijn.
Hij zal vast weten of dit een degelijke dealer is.

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 aug 2007, 16:04

FastBunny schreef:. Echter als je pech hebt en bv je versnellingsbak gaat stuk ofzo dan ben je anders ook al snel een 1500€ kwijt of meer :)
Die is duidelijk, heb net een versnellingsbak revisie gehad (nog onder bovag garantie gelukkig) ben hierdoor 6 wkn me auto kwijt geweest !! Maar ik rij dan ook een '01 R50.

De S-jes zijn toch wel wat sterker daarin ?? Ik zit erover na te denken om na me vakantie misschien een S te kopen en de Cooper in te ruilen... :mrgreen:
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 aug 2007, 16:14

Berthil schreef:Ik zag gisteren een gare gele R53 uit 2003 staan bij MINI Den Haag (met meegespoten wielkastranden in geel). Die moest net zoveel kosten als mijn R53 uit 2003 die ik in de zomer van 2004 uit Duitsland heb gehaald :s
Ik rij dus al drie jaar zonder afschrijving.
Deze ? :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vin m opzich nog wel meevallen eigenlijk. Ik zou m alleen denk ik niet voor mezelf kopen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2007, 16:19

Die ja.

Veel steenslag en gele lak van de spatbordranden.

Ze zon scheen en de lak zag er heel erg slecht uit, erg veel swirls. Zo ongeveer als die van The Heks voordat ie bij HBest aan het poetsen is geweest :)

Ik zie wel dat er een Works badge op zit en navigatie, dat verklaart wel wat het hoge prijskaartje. Maar de auto moet eens grondig onder handen genomen worden.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 aug 2007, 16:44

Wel een gaaf ding maar zag ook dat één velg enorm geërrodeert is .
Afbeelding
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Kent iemand deze autohandelaar ?

14 aug 2007, 16:45

Knuckles schreef:Peter Kommer, Alphen a/d Rijn.
www.peterkommer.nl

Zij hebben een aardige (dure) lijst met occasions staan maar ook een aantal Mini's o.a. One Race, Cooper, Cooper S.
Maar als ik die prijzen daar zo zie is een Cooper S bij hun niet duur (in verhouding tot de dealer).

Iemand ervaringen hiermee ??

Gr,

Steve
Hoi,

Ik kom zelf ook uit Alphen a/d Rijn en ik ken deze auto handelaar wel. Ik vind het zelf geen fijn autobedrijf. Ze gaven heel weinig voor mijn oude auto terug (ruim 3000 euro minder dan waar ik mijn vorige auto uiteindelijk voor heb verkocht en dat voor een golf uit 2001 ) en zijn occasions vind ik ook niet gunstig qua prijs. Peter Kommer rijdt hier in Alphen rond met een Cooper-S met Used Mini stickers erop. Het lijkt heel wat maar niet mijn keus. Heb mijn mini dan ook niet bij hem gekocht terwijl hij maar 2 km van mijn huis zit. Hij heeft meestal wel een mini of 6 te koop staan.

Peter Kommer is erg gericht op de duurdere auto's zoals Mercedes, Porsche, Maseratie, Jaguar etc. Deze kom je daar meer tegen dan een opel of volkswagen. Op zaterdag is hij gesloten en voor proefrit moest ik een afspraak maken.
Mijn advies: Kijk verder als je toch op je centen wilt letten!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2007, 18:28

Peter Kommer is een dorpsgenoot van me. Als je iets bij hem hebt gezien moet je het me maar even laten weten. Ik heb nog wel wat connecties zijn kant uit die wellicht wat kunnen regelen.

Zelf heb ik verder geen ervaring met het bedrijf.

groetjes,
Peter
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 aug 2007, 18:59

ben er nog geweest voor een z3 m, gevraagd waar het ding was (wat met z'n vrouw mee) en verhalen aangehoord hoe ze er donuts mee hebben gedraaid in de showroom.
toedeloe.

Terug naar “Kletshoek”