Mijn Cooper (2005) had als optie in de boordcomputer de digitale snelheid. Dat vond ik altijd heel handig (wat makkelijker af te lezen dan de grote snelheidsmeter).
Mijn MCS (2002) heeft dat niet.
Weet iemand of dat alsnog toe te voegen is? Misschien puur een kwestie van softwareupgrade?
Digitale snelheidsmeter in boordcomputer, toe te voegen?
- Kim Cooper
- Be Mini
- Locatie: Groningen
Bericht
Yep me too, je kan wel de gemiddelde zien maar niet de actuele snelheid. Ben benieuwd of dit zou kunnen, zou wel mooi zijn. 
Gr Kim

Gr Kim
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik zou het ook wel eens willen weten. Ik denk dat het aan de software ligt, maar dat je de pre-facelif niet kunt updaten naar de facelift software.
Ik heb de face-lift GP-teller in mijn pre-facelif en had gehoopt dat de snelheid nu ook getoond zou gaan worden. Dat is niet het geval.
Je kan wel de snelheid digitaal in het venstertje van de km-stand krijgen in menuoptie 7.3 'actual speed'. Wie gaat dit uitproberen
Ik ben ook benieuwd of dit weer weg is na een start.
The information displays in place of your mileometer, so you DO NOT have to have the MINI OBC/Trip Computer option to see this.
A complete list of functions is below, this example is how to get into the menu number '7'.
1. With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1.
2. The screen will say 'Test' and a number.
3. Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment.
4. Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again. You are now in the system. (Woooo)
5. You can (if you wish) start the ignition any time from now.
6. Scroll through to test 7.0 (or whichever from the list below) and wait a moment, after a pause you will enter the test 7.* range of information.
7. You can scroll through now (7.1,7.2,7.3 etc.) using the reset button.
8. You can exit each menu by pressing, holding for a few seconds, then releasing the reset button.
9. To leave the system scroll to 19 and leave it for a few moments.
Switching off the ignition also exits the system.
Test:
1.0 Chassis number
1.1 Kilometer count
1.2 Parts number
1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index
1.4 Production Date (Calender week/year)
1.5 Hard- and Software status
1.6 Injectorstatus, Cylinder count, Engine factor.
2.0 Combisystem Test
3.0 Service intervall counter
4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.
4.1 Consumption in liters/100kms.
5.0 Distance consumption in l/100kms.
5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.
6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right
6.1 Total amount of fuel in tank.
6.2 Show value of Fuel guage. 1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal unplausible (no reading)
7.0 Actual coolant temp.
7.1 Actual outside temp.
7.2 Actual engine revs.
7.3 Actual speed
8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3
9.0 Actual on board voltage (Battery)
10.0 Land codes
11.0 Unit codes
12.0 No funktion
13.0 Gong test
14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures
15.0 - 18.0 No funktion
19.0 On/Off for Test menu.
20.0 Correction factor for Fuel consumption
Formula for correction:
Shown consumption x 1000 / user defined consumption
Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.
20.1 Sets 10ths. for consumption factor
20.2 Sets 100ths. and 1000ths. for consumption factor
20.3 Saves the new consumption factor and shows new value
21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)
Ik heb de face-lift GP-teller in mijn pre-facelif en had gehoopt dat de snelheid nu ook getoond zou gaan worden. Dat is niet het geval.
Je kan wel de snelheid digitaal in het venstertje van de km-stand krijgen in menuoptie 7.3 'actual speed'. Wie gaat dit uitproberen

Ik ben ook benieuwd of dit weer weg is na een start.
The information displays in place of your mileometer, so you DO NOT have to have the MINI OBC/Trip Computer option to see this.
A complete list of functions is below, this example is how to get into the menu number '7'.
1. With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1.
2. The screen will say 'Test' and a number.
3. Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment.
4. Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again. You are now in the system. (Woooo)
5. You can (if you wish) start the ignition any time from now.
6. Scroll through to test 7.0 (or whichever from the list below) and wait a moment, after a pause you will enter the test 7.* range of information.
7. You can scroll through now (7.1,7.2,7.3 etc.) using the reset button.
8. You can exit each menu by pressing, holding for a few seconds, then releasing the reset button.
9. To leave the system scroll to 19 and leave it for a few moments.
Switching off the ignition also exits the system.
Test:
1.0 Chassis number
1.1 Kilometer count
1.2 Parts number
1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index
1.4 Production Date (Calender week/year)
1.5 Hard- and Software status
1.6 Injectorstatus, Cylinder count, Engine factor.
2.0 Combisystem Test
3.0 Service intervall counter
4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.
4.1 Consumption in liters/100kms.
5.0 Distance consumption in l/100kms.
5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.
6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right
6.1 Total amount of fuel in tank.
6.2 Show value of Fuel guage. 1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal unplausible (no reading)
7.0 Actual coolant temp.
7.1 Actual outside temp.
7.2 Actual engine revs.
7.3 Actual speed
8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3
9.0 Actual on board voltage (Battery)
10.0 Land codes
11.0 Unit codes
12.0 No funktion
13.0 Gong test
14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures
15.0 - 18.0 No funktion
19.0 On/Off for Test menu.
20.0 Correction factor for Fuel consumption
Formula for correction:
Shown consumption x 1000 / user defined consumption
Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.
20.1 Sets 10ths. for consumption factor
20.2 Sets 100ths. and 1000ths. for consumption factor
20.3 Saves the new consumption factor and shows new value
21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Bovenstaande verhaal van Berthil werkt wel, dat heb ik toevallig van 't weekend uitgeprobeerd (wel geinig dat testmenu). Maar dan moet je elke keer die handeling verrichten tijdens het starten. Daarnaast verschijnt de snelheid niet bij de toerenteller (boordcomputer) maar op de snelheidsmeter.
Overigens kan het fysieke LCD display het wél aan. Als je namelijk de "2.0 Combisystem Test" uitvoert, gaan alle functies op het display aan. Er staat wel iets van 'actual speed' op het display.
Dus er is geen hardwarematig verschil tussen de toerentellers. Het verschil zal softwarematig zijn...
Het is trouwens niet per facelift toegevoegd. Dacht ergens gelezen te hebben dat het begin 2004 is toegevoegd.
Overigens kan het fysieke LCD display het wél aan. Als je namelijk de "2.0 Combisystem Test" uitvoert, gaan alle functies op het display aan. Er staat wel iets van 'actual speed' op het display.
Dus er is geen hardwarematig verschil tussen de toerentellers. Het verschil zal softwarematig zijn...
Het is trouwens niet per facelift toegevoegd. Dacht ergens gelezen te hebben dat het begin 2004 is toegevoegd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Als het bij elke start weg is is het niks.
Wie gaat zijn dealer gek zeuren om het uit te zoeken, als BigD het heeft moet het toch kunnen? Anders vraag ik het mijn dealer wel als ik deze week nog wat spullen ga ophalen.
Ik heb ook geprobeerd om te laten programmeren dat de knipperlichten één keer aan gaan bij openen van de auto, en twee keer bij sluiten omdat ik soms bij mijn auto kom en hij open is omdat bij het in de broekzak stoppen van de sleutel per ongeluk de auto is open gemaakt.
Dat kon niet ingeprogrammeerd worden in de pre-facelift volgens de dealer.
Wie gaat zijn dealer gek zeuren om het uit te zoeken, als BigD het heeft moet het toch kunnen? Anders vraag ik het mijn dealer wel als ik deze week nog wat spullen ga ophalen.
Ik heb ook geprobeerd om te laten programmeren dat de knipperlichten één keer aan gaan bij openen van de auto, en twee keer bij sluiten omdat ik soms bij mijn auto kom en hij open is omdat bij het in de broekzak stoppen van de sleutel per ongeluk de auto is open gemaakt.
Dat kon niet ingeprogrammeerd worden in de pre-facelift volgens de dealer.
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht

Is het volgende trouwens ook specifiek voor de pre-facelift, of hebben de vorige eigenaren van mijn MCS het zo in laten programmeren?:
1) Als je wegrijdt gaat de auto vanzelf op slot (anti-carjacking). Prima. Echter, als ik de sleutel uit het contact haal, was het zo bij mijn Cooper dat de deuren weer vanzelf ontgrendeld werden. Bij mijn S is dat níet het geval. Je moet dus twee keer de deurhendel van binnen bedienen (ook al heb je de sleutel dus uit 't contact gehaald). En ik dat elke keer weer uitleggen bij passagiers
2) De lichten zijn ALTIJD aan. Ook al zet ik de lichtschakelaar aan en weer uit. Lampen blijven branden. Heb daar toch liever zelf de controle over.
Inderdaad ja, dat vroeg ik me ook al eens af, zou wel handig zijnBerthil schreef:Ik heb ook geprobeerd om te laten programmeren dat de knipperlichten één keer aan gaan bij openen van de auto

Is het volgende trouwens ook specifiek voor de pre-facelift, of hebben de vorige eigenaren van mijn MCS het zo in laten programmeren?:
1) Als je wegrijdt gaat de auto vanzelf op slot (anti-carjacking). Prima. Echter, als ik de sleutel uit het contact haal, was het zo bij mijn Cooper dat de deuren weer vanzelf ontgrendeld werden. Bij mijn S is dat níet het geval. Je moet dus twee keer de deurhendel van binnen bedienen (ook al heb je de sleutel dus uit 't contact gehaald). En ik dat elke keer weer uitleggen bij passagiers

2) De lichten zijn ALTIJD aan. Ook al zet ik de lichtschakelaar aan en weer uit. Lampen blijven branden. Heb daar toch liever zelf de controle over.
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Helaas wel in 't Duits:


Uitleg van wat functies (tevens Bron van bovenstaande plaatjes:
http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... memory.php


Uitleg van wat functies (tevens Bron van bovenstaande plaatjes:
http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... memory.php
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors