Rick's ride - afscheidsfilmpje p48
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Acceleratie van 0-100 km/h en topsnelheid ontlopen elkaar op papier nauwelijks, maar in de praktijk denk ik dat een R56 Cooper S duidelijk sneller zou zijn door het hogere koppel bij een veel lager toerental. Dat zul je met name op tussensprints wel goed merken denk ik en je zal minder vaak terug hoeven schakelen in de R56 om echt goed op te schieten.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Top met m'n vorige, standaard, R53 S: 221 op de teller, 218 op de GPS.
Top met m'n huidige, standaard, R56 S: 241 op de teller, 237 op de GPS.
Qua optrekken voel ik niet veel verschil als ze beide op toeren zijn. De R53 krijgt net onder de 4000 toeren zo'n fantastische boost (en geluidje
) van de compressor, die je heel lang door kan trekken. De R56 begint net onder de 2000 toeren keihard te trekken, alleen moet je eerder schakelen om je koppel te behouden.
Nu m'n korte Philip Morris bochtje weer open is kan ik ook die met de R53 vergelijken. Ze doen eigenlijk vrijwel exact hetzelfde, alleen heeft de R56 een strutbrace nodig (die er bij mij op zit) om die kont de bocht door te laten 'glijden' en de R53 niet, die doet dat al uit zichzelf.
Top met m'n huidige, standaard, R56 S: 241 op de teller, 237 op de GPS.
Qua optrekken voel ik niet veel verschil als ze beide op toeren zijn. De R53 krijgt net onder de 4000 toeren zo'n fantastische boost (en geluidje

Nu m'n korte Philip Morris bochtje weer open is kan ik ook die met de R53 vergelijken. Ze doen eigenlijk vrijwel exact hetzelfde, alleen heeft de R56 een strutbrace nodig (die er bij mij op zit) om die kont de bocht door te laten 'glijden' en de R53 niet, die doet dat al uit zichzelf.

- Rickster
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ah, het is me duidelijk
dankjewel. Ik zat pas achter een r53 Cooper S aan en had het gevoel dat hij net iets sneller door de bocht kon.
Ik heb dus nog een verlagingsset en een strutbrace nodig
Ik vond wel deze gegevens op de autoweek
r53 (2005): acceleratie 0-100 km/u test 7,0 s (7,2 s)
r56 (2007): acceleratie 0-100 km/u test 7,2 s (6,9 s)
waarbij het getal tussen haakjes het door hun geteste resultaat is..

Ik heb dus nog een verlagingsset en een strutbrace nodig

Ik vond wel deze gegevens op de autoweek

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Tja ligt er maar net aan wie er achter het stuur zat..ricktolboom schreef:Ah, het is me duidelijkdankjewel. Ik zat pas achter een r53 Cooper S aan en had het gevoel dat hij net iets sneller door de bocht kon.
Ik heb dus nog een verlagingsset en een strutbrace nodig![]()
Ik vond wel deze gegevens op de autoweek![]()

Onze sponsors