Heb in beide modellen gereden.
Een groot verschil waarom ik uiteindelijk voor de dichte versie heb gekozen is omdat ik de cabrio nogal vond "rollen" in een bocht. Met andere woorden, de wegligging is minder fijn. De dichte versie lag veel strakker op de weg in datzelfde bochtje. Ook de hoofdsteunen achter verdienen geen schoonheidsprijs.
Dat neemt niet weg dat de cabrio ontzettend leuk is om te zien en in de zomer om te rijden!
Ervaringen: Cooper S of S Cabrio
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tja, het is maar wat je gewend bent om te rijden. In vergelijking met een gewone auto is de MINI Cabrio waarschijnlijk al erg skelterachtig.
- handigneefje
- Leerling Mini lid
Bericht
Het is zeker waar dat een cabrio meer rolt/tordeert of hoe je het maar noemt. Daar doe ik het dan ook niet voor. Ik vind de auto echt mooi en bijzonder. Die hoofdsteunen zijn inderdaad niet mooi maar wel heeeel veilig.
Het leuke van de cabrio is ook dat een soort tussenstand hebt tussen open en dicht, heb ik nog niet bij een ander merk gezien maar zal ongetwijfeld bestaan.
Het leuke van de cabrio is ook dat een soort tussenstand hebt tussen open en dicht, heb ik nog niet bij een ander merk gezien maar zal ongetwijfeld bestaan.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
De sunroof functie zal je niet echt vaak gebruiken in de praktijk. Je kunt echt snel open rijden met de MINI.... Van de week ook nog gedaan, heeerlijk!!
Jammer dan dattie iets minder strak de bocht doorgaat... Zodra het boven de 10 graden is en het zonnetje komt door, zit ik met een smile achter het stuur.
Jammer dan dattie iets minder strak de bocht doorgaat... Zodra het boven de 10 graden is en het zonnetje komt door, zit ik met een smile achter het stuur.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook hier regelmatig open op de weg, zoals eerder gezegt: Airco op de handjes en gaan met die (big Smile) banaan. Er zit ongeveer honderd kilo meer aan staal in de Convertible, als dat niet stijver wordt??
Nee, heb geen moment spijt dat we overgestapt zijn.
Nee, heb geen moment spijt dat we overgestapt zijn.