Lotus super seven VM seventy seven

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

04 sep 2007, 18:24

Hans schreef:Nee kees, de GP blijft voor dagelijks gebruik waar die voor bedoelt is.. dit wordt mijn nieuwe circuit/Berthil/Maik killer!! 8)
Dat snap ik, maar het zou kunnen dat je dan een andere dagelijke auto ging kopen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

04 sep 2007, 18:41

Hans schreef:Dan komen mijn BBS velgen en semi slicks te koop en dan heb jij een pm berthil voor iets anders :wink:
Hopen maar dat het bod wordt geaccepteerd dan :)

Deze ziet er op de foto's een stuk beter uit dan de vorige.
Alleen even die blauwe versnellingspookhoes vervangen :)
Ik rij graag een keer met je mee op Zandvoort 8)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

04 sep 2007, 19:01

goed werk hans, deze ziet er inderdaad een stukje beter uit dan de vorige :)
wel ook een starre achteras...?

gaaf ding hoor, wanneer mag ik een rondje meerijden op zandvoort :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 sep 2007, 19:05

Ben wezen kijken bij die in hardenberg.. weet het nog niet! Zag er goed uit.. op wat kleine dingen na..

Maar!!! Ik ga nu hier naar kijken 8)

Afbeelding


Dax Rush Cosworth Turbo

Gereviseerde 250 pk 2000cc met Borg-Warner T5 versnellingsbak,
Image 3 delige velgen met brede banden,
roestvrijstalen zijuitlaat,rvs rolbuigel,
met vele special-paint onderdelen,
4 punt gordels,kompleet met deurtjes en softtop,

Deze Rush in in topconditie en staat klaar voor een lange zomer.
Hij is zeer snel maar kan ook gebruikt worden voor te cruisen.

Gebouwd in 1996 maar heeft een Dax kenteken van 1969,
waar door je hem goedkoop kunt rijden in de wegenbelasting.
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

07 sep 2007, 19:09

soooooooooooo :-PP vette kar zeg!!vind deze mooier als die blauwe die je eerst had gepost!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 sep 2007, 19:12

Hans schreef:Ben wezen kijken bij die in hardenberg.. weet het nog niet! Zag er goed uit.. op wat kleine dingen na..

Maar!!! Ik ga nu hier naar kijken 8)

Afbeelding


Dax Rush Cosworth Turbo

Gereviseerde 250 pk 2000cc met Borg-Warner T5 versnellingsbak,
Image 3 delige velgen met brede banden,
roestvrijstalen zijuitlaat,rvs rolbuigel,
met vele special-paint onderdelen,
4 punt gordels,kompleet met deurtjes en softtop,

Deze Rush in in topconditie en staat klaar voor een lange zomer.
Hij is zeer snel maar kan ook gebruikt worden voor te cruisen.

Gebouwd in 1996 maar heeft een Dax kenteken van 1969,
waar door je hem goedkoop kunt rijden in de wegenbelasting.

dit bedoel ik nou hans! ;)

je kan ook een dax rush kopen met een niet zo'n dikke motor erin maar dan een hayabusa blok inbouwen... Is bij de onze nog steeds het plan :D :D

dik geluid.. weinig gewicht en super wegligging ;)

Coen
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

07 sep 2007, 20:27

En dan maar de bak met mooie steentjes zien te vermijden:S Enorm Hans dit! Zal de glimlach aanzienlijk doen vergroten, gaan rimpels worden op ten duur denk ik :mrgreen: Veel plezier nog met het proefrijden .
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

07 sep 2007, 21:08

Gaaf! Moet wel zeggen dat ik bij zo'n type auto een ongeblazen motor zou prefereren. Je wil toch een zo direct mogelijke gasreactie bij zo'n extreme stuurauto.

Je zou ook 'ns kunnen kijken naar Westfield (kwalitatief zeer mooie kits en mooi merk) en MK Indy (erg interessant geprijsd).

Heb zelf 't plan om er ooit eentje te bouwen :)
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

07 sep 2007, 21:31

[quote="Hans"]Ben wezen kijken bij die in hardenberg.. weet het nog niet! Zag er goed uit.. op wat kleine dingen na..


Damn ....had me even gewaarschuwd.....was ik meegegaan, woon er praktisch naast.

Ga voor de Ariel Atom joh! Snel, sneller, snelst....nog betere wegligging en nog extremere beleving.
Heb er paar jaar geleden in gereden en is door niets te evenaren en nergens mee te vergelijken. Sensationeel gewoon.


Ariel UK
Brammo VS
Debussere benelux
Regards
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 sep 2007, 22:26

Nee dank U :wink: Ik hoef geen wasverzachter..
Blijf lekker bij de sevens kloons!

Afbeelding

Nexus, je heb wel gelijk.. die dingen hebben een enorm turbogat natuurlijk.. niet best voor het circuit :roll:
Ik ga maandag eerst ook naar een Dax Rush kijken met 2ltr 16v opel GSI motor uit 2001! 8) Ziet er goed uit,donker blauw, wel helaas 17inch velgen en niet de orginele 15 of 16inch revolution velgen..

En dit was de VM 77 van vandaag! Ziet er gaaf uit toch!? 8)

Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

08 sep 2007, 00:09

Nexus, je heb wel gelijk.. die dingen hebben een enorm turbogat natuurlijk.. niet best voor het circuit
Zo'n auto stuur je met je gaspedaal.. dan wil je idd geen turbogat, hoe klein ook :). Ik denk dat dat op termijn gaat irriteren.

Je wil perse met autoblok?

Je kunt ze ook kopen met motorfietsblok. Voordelen daarvan:
- laag gewicht: blok (waar versnellingsbak ook ingebouwd in zit) van een Busa weegt bijv. maar 80kg (vs pakweg 200 voor automotor + versnellingsbak)... 120 kg winst (=6 achterbanken? ;) )
- lekker in de toeren jassen, enorme directe gasrespons
- sequentieel (dus snel) schakelen

Nadeel:
- mindere toereigenschappen
- motor heeft geen achteruitversnelling, je hebt dus een elektrische achteruit nodig
- sequenteel schakelen (kun je ook als nadeel zien..)

Ik zou zeggen als je er vooral het circuit mee op wil: motorfietsblok. Als het ook 'n lekkere bruikbare toerbak moet zijn: autoblok.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 sep 2007, 09:59

Nexus schreef:
Nexus, je heb wel gelijk.. die dingen hebben een enorm turbogat natuurlijk.. niet best voor het circuit
Zo'n auto stuur je met je gaspedaal.. dan wil je idd geen turbogat, hoe klein ook :). Ik denk dat dat op termijn gaat irriteren.

Je wil perse met autoblok?

Je kunt ze ook kopen met motorfietsblok. Voordelen daarvan:
- laag gewicht: blok (waar versnellingsbak ook ingebouwd in zit) van een Busa weegt bijv. maar 80kg (vs pakweg 200 voor automotor + versnellingsbak)... 120 kg winst (=6 achterbanken? ;) )
- lekker in de toeren jassen, enorme directe gasrespons
- sequentieel (dus snel) schakelen

Nadeel:
- mindere toereigenschappen
- motor heeft geen achteruitversnelling, je hebt dus een elektrische achteruit nodig
- sequenteel schakelen (kun je ook als nadeel zien..)

Ik zou zeggen als je er vooral het circuit mee op wil: motorfietsblok. Als het ook 'n lekkere bruikbare toerbak moet zijn: autoblok.

nexus heeft er verstand van :D goed bezig... ik zeg "I REST MY CASE" :lol:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 sep 2007, 12:49

Afbeelding
Afbeelding

Een Alfa GTA blok past ook :roll: :roll: (alleen de kleur is niet zo..)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

08 sep 2007, 13:51

Te zwaar! wel mooi geluid, lijkt mij..
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 sep 2007, 15:09

Motor: Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 motor met GTA krukas, zuigers/bussen en nokkenassen
Motormanagment: Bosch Motronic M3.7: 0.261.203.301
Origineel: 250 pk bij 6500 omw/min en 280 Nm bij 5000 omw/min.
Standaard motor i.c.m EPS spruitstukken: 280 pk en 320 Nm.
Gewicht: 790kg
0-100 in +/- 4.7 sec, 0-160 in +/- 8.6 sec (gemeten met acceleratiemeter)
Niet echt heel langzaam :roll: :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”