Borrelen airco bij aanzetten

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2006, 21:58

Borrelen airco bij aanzetten

09 sep 2007, 18:35

Als je der airco (CC) aanzet, wordt je eerst een halve minuut getrakteert op een borreled geluid...

is dit normaal of niet?

Wat is er aan te doen?, systeem op druk brengen?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

09 sep 2007, 18:54

Hoe lang is dat geborrel al? Van begin af aan dat je de auto had?
Hoe lang is het geleden dat je dealer naar de AC gekeken / onderhouden heeft?

Als dat onlangs is gebeurd lijkt me dat het systeem niet goed ontlucht is.
Morgen even bellen met je dealer!

Een compressor die te lang droog loopt gaat snel stuk.
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2006, 21:58

09 sep 2007, 22:50

We hebben hem nu een jaar, en zo lang is het eigenlijk ook al....

hij heeft 1 keer een beurt gehad in dat jaar, en ik denk niet dat er toen naar gekeken is, dus ontluchten?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

10 sep 2007, 08:03

steunebrink schreef:We hebben hem nu een jaar, en zo lang is het eigenlijk ook al....
hij heeft 1 keer een beurt gehad in dat jaar, en ik denk niet dat er toen naar gekeken is, dus ontluchten?
Ja!
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2006, 21:58

10 sep 2007, 08:36

is dat iets wat ik zelf kan?, of moet het systeem weer onder druk gezet worden?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

10 sep 2007, 08:45

Ik weet natuurlijk niet hoe technisch je bent en welk gereedschappen je ter beschikking hebt.
Onderhoud aan een A/C-systeem is erg specialistisch werk.
Iets te weinig koelvloeistof of een afdichting / afsluiting die niet goed zit en je systeem loopt leeg.

Dus als je er geen ervaring mee hebt + je hebt nog garantie op je auto =>

ga naar je dealer en laat die het probleem oplossen!
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2006, 21:58

10 sep 2007, 09:14

Jenkins schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe technisch je bent en welk gereedschappen je ter beschikking hebt.
Onderhoud aan een A/C-systeem is erg specialistisch werk.
Iets te weinig koelvloeistof of een afdichting / afsluiting die niet goed zit en je systeem loopt leeg.

Dus als je er geen ervaring mee hebt + je hebt nog garantie op je auto =>

ga naar je dealer en laat die het probleem oplossen!
Garantie is zowiezo geen issue meer, ook een dealer niet, geen relatie mee, auto zelf uit duitsland gehaald, maar ik ben wel redelijk handig al zeg ik het zelf....

Maar het is toch een systeem wat onder druk staat?, dus als je vloeistof bij vult moet je dit dus ook onder druk doen neem ik aan? Als het systeem niet onder druk staat is het zelf wel te doen toch?

Er zit bij ons in Dordt een A/C specialist, dus misschien moeten we daar maar is ff langs
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

10 sep 2007, 09:19

steunebrink schreef:Maar het is toch een systeem wat onder druk staat?, dus als je vloeistof bij vult moet je dit dus ook onder druk doen neem ik aan? Als het systeem niet onder druk staat is het zelf wel te doen toch?
Er zit bij ons in Dordt een A/C specialist, dus misschien moeten we daar maar is ff langs
Uiteindelijk is alles zelf te doen, als je weet hoe en waarmee.
Een complete A/C-beurt bij 'n Bosch service punt kost 139 euro, geloof ik.
Een nieuwe compressor een veelvoud daarvan!

Daarvoor zou ik me niet de trammelant op de hals willen halen.
:)
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2006, 21:58

10 sep 2007, 09:30

is misschien wel een beter plan ja..... scheelt weer een hoop geklooi...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”