De Mergelstedenroute

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

De Mergelstedenroute

09 sep 2007, 18:12

Zo,
alweer een kwartiertje thuis. :mrgreen:

Ondanks (of net omdat?) het voor ons deze keer een thuiswedstrijd was hebben we weer een geweldig fijne dag achter de rug.
's Morgens lekker vroeg aan de vlaai (wat een keuzes zeg... :-PP)
Bij Keram had men een vrijwilliger gevonden om ons een stijlvol onderdak te bieden voor onze administratie en vlaai.
(Keram; bedankt! )

Als eerste mochten we de zwart/rode lintjes ter nagedachtenis aan Coen aan de antenne vast maken.
Langzaam maar zeker kwamen de andere NMCers binnen lopen en al snel werd het een drukke en gezellige boel van begroeten, bewonderen en bijpraten.
Na een minuut stilte voor Coen werd het startsein gegeven voor een rit die ook voor deze Limbo's weer genoeg moois te bieden had!

Gelukkig werkte het weer wat mee; het bleef droog en af en toe kwam zelfs een lekker zonnetje door de wolken kijken.

Ergens in de tweede helft raakten we het spoor even kwijt, maar een reddend telefoontje van Noukieeee bracht hulp.
Bij de Gerardushoeve hebben we onze inwendige mens gesterkt met een broodje en wat drank.
Daarna naar wellicht de grootste trekplijster in Zuid Limburg; DE ijstent "bie de boer".
Daar hebben we ons tegoed gedaan aan bergen lekker ijs voor 'n prikkie!

Tenslotte nog een leuk stukje richting de Mac Donalds bij De Geuselt.
Helaas bleken we niet in de prijzen gevallen te zijn.

Wat we wel mee naar huis nemen zijn de herinneringen aan een zeer geslaagde dag met hele fijne mensen in hele fijne auto's. 8)

Aan de organisatoren van deze fantastische rit, maar ook aan alle deelnemeres:

Hartelijk dank voor deze geweldige dag! :D

Roy & Daniëlle

ps.: Berthil, wat IS jouw kar toch snel man! (Die beamer trouwens ook) :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 sep 2007, 18:14

Ik trap maar even als eerste tweede af, alleen dit keer zonder film of foto's om eens volop van de rit, Mini's en mensen te kunnen genieten :)

Het was een prachtige rit. Wat grotere slingerwegen afgewisseld met kleinere slingerwegen door het mooie Limburgse landschap, net of je op vakantie bent (weten jullie ook waarom ik hier al 20 jaar woon :) ).

Ook heel fijn dat iedereen even een minuut stilte in acht heeft genomen ter nagedachtenis aan Coen, ik weet zeker dat Coen de rit ook prachtig zou hebben gevonden.

De stops bij de vragen waren uitstekend, voldoende parkeerruimte om gevaarlijke situaties te voorkomen en veel te zien 8)

Bij deze een dikke dankjewel voor Bas, Chantal en Paul en op naar die van 2008 :)
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2007, 18:57

Ondanks dat ik niet met mijn eigen mini heb mee gereden, vond ik het een super leuke rit. Het was inderdaad net vakantie met al die heuvels en scherpe bochten. Met dank aan Maus105 en Peerkie ben ik toch nog in Limburg terecht gekomen en heb ik mee kunnen genieten van deze mooie dag.
valentijn
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2007, 19:30

Hey,

wij willen ook ff iedereen bedanke voor deze zéér leuke dag.

We waren er voor de eerste X bij maar zijn zeer blij dat we dit niet hebben moeten missen.

Gelukkig zaten we bij een groep raslimburgers die de weg goed konden (naar eettenten en ijstenten ook) anders reden wij nu nog rond in de bergen.

als alle evenementen maar half zo leuk zijn vinden wij ze al super.

Nogmaals bedankt

Frank & Angel :hoera
mijn mini is maxi
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2007, 19:47

Nog effe wachten op het kommentaar van Noukieee & Rogier.

Blij, dat jullie 1e keer zo goed bevallen is! :)
Dat idee wat we enkele maanden geleden al eens vluchtig hadden aangekaard, he...
dat moeten we toch eens konkreet gaan maken!

In de lente van 2008 moeten we dat toch nog eens herhalen.
Limburg heeft immers zat mooie plekjes (en weggetjes 8) ) te bieden.

Toch binnenkort nog eens een zondag prikken om met wat Limbo's een Lentetocht te prikken.

:D
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2007, 19:59

Zo, eerst een lekker bad genomen na een hele dag in de MINI te hebben gezeten.

We waren gisteren al vroeg richting het zuiden des lands gereden. Even nog een stop gemaakt in Maasmechelen Village en toen naar het hotel in Houthem. Aldaar ingecheckd en de spullen gedropt. De MINI een goed plaatsje gegeven zodat deze zich kon voorbereiden op de volgende dag want dan zou hij toch echt heel de dag aan de bak mogen. We hebben vervolgens de trein vanuit Houthem naar Maastricht genomen.

In Maastricht aangekomen hebben we nog een paar uur geshopt en de nodige terasjes genomen :bier . Het was perfect weer om lekker in de stad door te brengen en volgens mij dachten dat meer mensen. Want wat was het toch druk. Wat betreft gezelligheid weten ze het in Maastricht ook wel zeg! De nieuwe Promenade ziet er ook erg goed uit en fijn dat er geen verkeer meer langs gaat. 's Avonds op tijd nog een lekkere maaltijd saladegegeten bij d'n Ingel (goede tip Noukieeeee). Na een SMSje naar MR ook nog even wat andere NMCers op het vrijthof gezien. Toen toch maar wat op tijd naar het Hotel om fris te zijn voor de rit.

Vanmorgen eerst goed genoten van het uitgebreide ontbijt en rond 10:00 uur naar de startlokatie vertrokken. Er waren al enkele NMCers en de vlaaien stonden klaar. Keram bedankt voor de (Limburgse)gastvrijheid!!
De minuut stilte werd volgens mij door Coen wel erg gewaardeerd want we hebben vandaag toch een prachtige zonnige dag gehad. :zon
Zo rond 11:30 uur vertrok dan iedereen en was het in het begin best een colonne met MINI's. Maar na de nodige verkeerslichten viel het dan toch uiteen in diverse groepjes. Er waren genoeg stops voorzien en daar kwam je dan toch weer wel de nodige NMCers tegen. Soms vormde het een beetje een verkeersblokkade (drielanden punt) maar het bleef gaaf om zoveel mooie MINI's bij elkaar te zien.

Afbeelding

Na het drielanden punt hadden we besloten om bij het eerstvolgende restaurantje te eten. Dit was dan na aanwijzing 42 aan de linkerkant. En we weten nog steeds niet of het nu Belgie of Duitsland was. De eigenaar sprak toch wel erg Duits en we hebben een goede (grote) Wienerschnitzel op. Maar aangezien er wel erg veel Belgen reden en de stroomkabels op zijn Belgisch boven de grond waren aangebarcht hadden we enige twijfel.

Vervolgens hebben we verder van de rit genoten maar waren we bij aanwijzing 55 toch iets te vroeg naar rechts gegaan. Dit was wel een erg smal straatje en was het lastig voor de VW golf met 4 MINI's als tegenliggers. We kwamen ergens in Mechelen (NL) uit en zagen dat er in de eerstvolgende aanwijzingen de Wilhelminastraat werd genoemd. Deze bleek volgens de plaatselijke bevolking niet te bestaan in Mechelen maar wel in Gulpen. Dus ingetoetst in de navigatie en gaan. Aangekomen in de Wilheminastraat in Gulpen bleek dit midden in een woonwijk. :oops: Dus maar terug naar de N278 en die gevolgd richting de N2. Helaas stuiten we op een afsluiting bij Margraten maar met een beetje eigenwijsheid richting de navigatie kwamen we toch verder. Zo kwamen we toch wel als een van de laatste bij de Mac. Ik vond het jammer om te horen dat er al wel redelijk wat mensen weg waren en we deze enorm leuke dag niet gezamelijk konden afsluiten middels een prijsuitreiking. De organisatie had toch eigenlijk nog wel een groot applaus verdiend. Daarom namens ons:

Paul, Bas en Chantal chapeau voor het opzetten van deze geweldige rit: :hoera

Joyce & Richard
Noukieeeee
4 op een rij!
4 op een rij!

09 sep 2007, 20:11

Haai, hier is de andere limbo!
Jezus wat zijn jullie snel...

Voor ons was dit een TOP-weekend, de aftrap begon gisteravond met een gezellig avondje stappen en eten met Floris, Marc en Benno & Wendy in Maastricht. Rond een uur of 0.30 lekker onder de wol gekropen om er op tijd weer uit stappen voor een leuk dagje karren in de limburgse heuvels.

Om 9.00 uur stonden Luc en Sandy uit Antwerpen voor de deur en na een bak koffie en een croissantje hebben we de bubs van zaterdagavond opgehaald bij het vd Valk hotel in Maastricht om gezamenlijk naar Keram te rijden.
Op de A2 zagen we dat er al een groep MINI's stond te wachten, eenmaal bij Keram hebben we het roadbook en de goodiebag opgehaald en een lekker stukje vlaai gegeten.

Na een mooi momentje ter nagedachtenis aan Coen gaf Paul het startsein voor wat een leuke rit zou worden.
Ondanks dat we ons op bekend terrein begaven hebben we super genoten van de tocht die Bas en Paul hebben uitgestippeld, errug knap jongens dat jullie die binnendoorweggetjes allemaal hebben gevonden. Want geloof me als we sommige halverwege zonder roadbook hadden losgelaten waren ze nu nog aan het karren door de limburgse heuveltjes :mrgreen:

Onderweg zijn we nog even bij de Gerardushoeve in Epen gestopt voor de inwendige mens, en aangezien Roy en ik al hadden gezien dat DE ijskraam van Limburg niet in de route was opgenomen hebben we een kleine lus extra ingepast in het roadbook om een gigantische lading ijs naar binnen te werken. Sommige forummers weten daar wel raad mee hebben we gezien :mrgreen: bewijsmateriaal volgt...

Dit was mijn kort verslagje van een geweldig gezellige dag, mijn broertje heeft foto's tijdens de rit gemaakt welke ik zo snel mogelijk zal toevoegen.

Organisatie en mede NewMINIclub'ers super BEDANKT!
Noukieeeee
4 op een rij!
4 op een rij!

09 sep 2007, 20:13

Heij Ries wees maar blij dat je niet bij de prijsuitreiking was anders had je naar huis kunnen fietsen...... :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2007, 20:18

Het was een zwaar leuke dag. Om 09.15 waren we bij Keram te Maastricht aan gekomen waar we de spullen uit de auto hebben gehaald. Na alle goodiebags en vlaaien geinstalleerd te hebben waren al enkele mensen aanwezig. Na het invullen van de vrijwaringsbewijsten en het uitdelen van de goodiebags kon men met volle teugen genieten van koffie en vlaai. Eenmaal buiten heeft Paul de mensen toegesproken en samen een minuut stilte gehouden.

Toen de laatste mini's vertrokken waren, zijn paul, ik en smousje naar vaals gereden om daar te kijken wanneer de eerste mini's zouden arriveren. Dit was al vrij snel. Het was een erg leuk gezocht om mensen te zien zoeken naar de antwoorden :D

Onderweg naar het volgende punt voor ons; dit was de eindbestemming hadden we onderweg een omleiding. Die had de politie pas vanmorgen in gesteld, omdat het anders veel te druk zou worden. Helaas werden sommige mini's daardoor het spreekwoordelijke bos in gestuurd. Daardoor liep de prijsuitreiking wat uit. Helaas vertrokken daarom al veel mensen naar huis.
Maar zoals beloofd is hier de uitslag+

1 Ries en Joyce
2 Carl en jasmijn
3 Johannes en regske

Rijders en navigatrices van harte gefeliciteerd!!!

Al met al was het een zeer geslaagde dag en ik het had zeker niet willen missen.
Mochten mensen nog mooie foto´s hebben van de dag zie ik die graag in dit topic verschijnen. Heb namelijk zelf niks kunnen fotograferen.

We hebben het voor de mini liefhebbers gedaan, dus ook een applaus voor jezelf dat jullie langs gekomen zijn!

Wie weet tot volgend jaar :D:D
Bianca
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Superdag

09 sep 2007, 20:20

jongens,

Nog nooit de zondag op zo'n mooie manier doorgekomen.

Was een topdag. met zoveel mooie mini's. Om van te watertanden.

Hulde aan de organisatie !!!

Tot de volgende rit. Wij verheugen ons al.

En voor diegene die twijfelen: Chateau st. Gerlach heeft 97 kamers hahahahahahahaha.

Groetjes.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2007, 20:20

En ja ries, je hebt een fiets gewonnen :D:D
Deze is eventueel af te halen bij Paul. Die heeft hem voor je mee naar Breda genomen :D:D
Wel even een foto plaatsen als ie klaar is :mrgreen:
Assie
Enthousiast
Enthousiast

09 sep 2007, 20:34

Ook namens ons
Organisatie heel erg bedankt
het was een superleuke dag, mooie route door hele leuke weggetjes en mooie omgeving..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Assie & Wilko
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2007, 20:38

kwiebje schreef:En ja ries, je hebt een fiets gewonnen :D:D
Deze is eventueel af te halen bij Paul. Die heeft hem voor je mee naar Breda genomen :D:D
Wel even een foto plaatsen als ie klaar is :mrgreen:
Ik wordt net idd gebeld dat wij de winnaars zijn !!! Echt lachuh.
Noukieeeee
4 op een rij!
4 op een rij!

09 sep 2007, 20:41

Een korte foto impressie de overige 150 upload ik naar een aparte website..
Link volgt snel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FF lunchen
Afbeelding

Een bezoekje aan de lokale ijsboer..
Afbeelding

hoezo groot?? :s
Afbeelding
Peerkie
Be Mini
Be Mini

09 sep 2007, 20:43

Wat een prachtige rit vandaag, niet te gelovend dat je zulke mooie landschappen te zien zonder naar het buitenland te hoeven!
Veel dank aan de organisatie en ook aan Colmena: zonder jou had ik nooit zoveel van de omgeving kunnen zien, want dan had ik me alleen op de weg en op het routeboek moeten concentreren.
Ik heb niet zoveel fotoos gemaakt, maar hier zijn er een paar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Afterparty”