Dat is zeker een bruut ding! lekker met de scharnieren bezig geweest! Als nou de kofferbak ook nog naar achteren kantelt.
Alleen de kleur hè, bah!
Zo, vandaag de hele dag bezig geweest aan de auto! Eigenlijk zouden de ramen vandaag getint worden, maar de man die het zou doen was vergeten de folie te bestellen
Eerst de bumper eraf:
- stuk uit de bumper gedremeld (onderste lamel)
- de onderste grill verwijderd.
- de onderste strip eraf gedremeld
Met de grill heb ik het volgende gedaan. Aan gezien mijn nummerplaat precies voor alle lucht gaatjes zit heb ik de nummerplaat als het ware op pootjes gezet. Stukje alu buis ertussen en voila, maar ik was niet tevreden. Ik heb nu ook een gaatje geboord ik alle stukjes waar geen gat in zat! Het wordt tijd voor wat racegaas daar beneden.
toen werd het tijd om de remklauwen een rood te spuiten. TEEERING wat zaten die bouten vast! Zo vast, dat ik het tweede wiel er niet eens af heb gekregen en mn wielslotsleutel helemaal aan gort is (gaan we weer!) Nou goed, 1 klauw rood gespoten... De rest volgt als ik de wielen er af kan halen...
Omdat ik nu dus tijd over had, heb ik een behuizing voor mijn luchtfilter in elkaar geknutseld. Stukkie alu plaat, beetje buigen, beetje zagen, nog meer zagen en buigen. En nu huist mijn luchtfilter in een alu behuizing. Het ziet er heel krakkemikkig uit en of het nut heeft dat zal ik nog uit moeten vinden. Als het niets baat dan gaat ie er weer uit.
Tot slot nog een kleine opmerking. Ik merk steeds meer dat de MINI pas power gaat geven rond de 3500 toeren. Net weer, rij ik in zn 2 weg van een rotonde, beginnen de wielen bij 3500 toeren zwaar te slippen. Ik hoop dat ik dit een beetje kan oplossen met de crank pulley... Iemand enig idee waar het anders aan kan liggen?
Das jammer zeg, balen iedere keer dat iemand niet van de spullen van iemand anders kan afblijven. Ik hoop dat je er nog één kan vinden, het gaf toch wat kleur aan je auto
Nou de slot bouten zijn eraf. Ik heb de sleutel een stuk afgevijld en de bouten door de kwikfit met veel geweld laten verwijderen. Gelukkig geen schade aan de velgen.
Nu kan ik tenminste weer wat onderstel gedoe doen!
Tijd voor foto's, De eos van mn vader er maar eens bij gepakt aangezien mijn eigen exilim even out of order is.
Twee weken geleden. Rein's eerste garage set in huis! Bumper er af en dremelen/ sleutelen maar!
Omdat ik de strip uit mijn bumper had gedremeld vond ik het wel zo nodig dat ik alles daar achter even zwart zou spuiten. Gelukkig had ik nog een bussie liggen. Uiteraard moest ik het ook even personaliseren. Helaas kwam ik er later achter dat ook dit gedeelte zwart moest worden...
Rechts, de bumper na operatie, links voor het eerst zelf de wielen erafgedraaid. Hier deed de sleutel van mijn (oude) slotbouten het nog wel!
Extra gaatjes geboord voor koeling en luchtdoorlaat. In daglicht zie je het niet zo goed, met de flits erop wel
En zo los ik het grootste koeling probleem op. Ik heb er geen last van gehad dat de plaat voor de koeling zat, maar hier voelde ik me beter bij.
Forward 14 days. Vandaag dus!
De slotbouten zijn inmiddels vervangen (terug naar de oude MINI bouten) en dus kon ik weer aan de slag. Mijn sleutelcorner.
Spuiten die hap! Mooi rood is niet lelijk.
En zo ziet het er uit als de velg er weer op zit. 120Nm zoals in het boekje staat. Voor de zekerheid neem ik mn momentsleutel mee in de auto...
KNALrood dus. Gewoon een busje bij de automat gehaald.
Je raakt er bedreven in na 3 stuks. Zo gepiept!
Goed, mijn zelfgemaakt aluminium airbox... of het werkt? geen idee. Dat het er debiel uitziet is zeker
Het idee is leuk, maar de uitwerking daar heb ik nog wel wat te wensen over...
Vraagje voor de kenner, zit die engine damper zo wel lekker?
Glimmende achterwielen en roooode ankers.
Weer helemaal spik en span, lekkere doorkijk ook zo
Tijd dat die blokken binnenkomen dan kan ie naar de dealer. Pulley erop, swaybar eronder en weer fijn remmen. Dan heb ik moet Coen nog een appeltje te schillen
De engine damper zit goed. Smeernippels bovenop, schuine heim joint aan de voorkant. Als je er te weinig van merkt moet je hem meer voorspanning geven. De borgmoer aan de voorkant losdraaien en de dikke moer een hele slag meer uitdraaien en de borgmoer weer aandraaien.