Cooper met schakel"kuren"!!

Göran
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Cooper met schakel"kuren"!!

25 sep 2007, 21:18

Vorige week een bezoekje aan de dealer. Een flitsbezoek om het zo maar even een uit te drukken. We hadden namelijk allemaal problemen met de versnellingsbak. Als we snel van z'n 1 naar z'n 2 schakelden haperde de bak volledig. Hij poetste zijn tanden flink! Dus ik naar de dealer. Na de mini even uitgeleend te hebben aan 1 van de monteurs, kreeg ik daar te horen dat het problemen zouden kunnen zijn met de synchromesh van de 2de versnelling. Deze week kon ik al terecht. De monteur zei dat als de koppeling ontlucht zou worden dat de klachten dan minder zouden worden. Want aan een nieuwe bak zouden ze pas beginnen als we hem goed hadden ingereden(8000km)
Dus vanmorgenvroeg met de mini op pad, weer naar de dealer.. Mijn moeder kreeg vanmiddag het trieste telefoontje: "er moet een nieuwe bak in :shock: ".. Is dat even lekker thuis komen.. En dat al na 3400 KM!!!!! Ik weet neit wat jullie ervaring is met de versnellingsbak, maar ik zou hem toch maar even na laten kijken :? . Zeker als je soms de tanden poets van 1 naar 2!..
Verder moet ik zeggen dat ik al meerdere keren goed ben behandeld bij de dealer.. De motorkap zat er, een maand geleden, nog scheef op.(op advies van maaij naar gekeken) En 2 boxen van de hifiset zijn al gesneuveld! Iedere keer goed geholpen, maar het is wel bijzonder voor zo'n auto!

Laat jullie ervaring even horen.. Hoop dat de cooper weer snel gefixed is!

Groeten
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 sep 2007, 21:25

Jeetje, na 3400 km al een nieuwe bak! Ik heb gelukkig nog geen kuren met mijn R56s gehad. Ook de Hifi blijft het goed doen.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie verder ongemak blijft bespaard!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2007, 21:28

Zo dat is inderdaad niet fijn om te horen. Ach het is allemaal garantiewerk dus het komt uiteindelijk wel goed. Maar kan me voorstellen dat het een beetje een K-gevoel is. Erg vroeg is het wel. Slordig.

Ik moet zeggen dat ik ondanks veel verhalen met de vorige MINI en inmiddels ook steeds meer met de nieuwe ik nog geen enkel probleem heb gehad met de versnellingsbak.
Ik heb wel bij een 'langere' bocht naar rechts een raar geluid uit de motor. Alsof hij droog loopt en niet genoeg olie krijgt... :? Zie nog geen olielampje en het peil is ook op... peil. :mrgreen:

Succes ermee!
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2007, 22:42

tja, mijn distributie maakt soms een flut*, echt een harde felle piep.
echt probleemvrij zijn ze niet, maar ach, hadden we maar een lexus moeten kopen.
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder

25 sep 2007, 23:59

Hi Göran,
Ik heb precies hetzelfde, van 1 naar 2 regelmatig (bij koude motor) tandenpoetsen. Heb nu zo'n 7000 km gereden dus het kan geen nieuwigheid zijn. Heb volgende week een afspraak bij de dealer.
Ben benieuwd.
Succes met de nieuwe bak.
Grt,
Chili Pepper
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 sep 2007, 07:58

Vreemd, zijn die versnellingsbakken van de Mini dan nog steeds zo gevoelig? Ik heb mijn Mini dan nog maar net, maar mijn ex-collega had al 21.000 kilometer met deze auto gereden en ik heb gelukkig nog geen klachten over mijn versnellingsbak.

Hooguit een keer een gebruikersfout gemaakt omdat ik bij het stoplicht de auto in zijn achteruit had gezet :mrgreen:
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder

26 sep 2007, 10:02

In de "R" van Racen! :-)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 12:18

Sid schreef:maar ach, hadden we maar een lexus moeten kopen.
Uhuh :roll: Die zijn lekker probleem-vrij... :lol:
Chili Pepper schreef:In de "R" van Racen! :-)
Dat zou ik graag eens tijdens het rijden met een auto willen proberen weet je! Lijkt me een hele ervaring! :mrgreen:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 12:31

hmm, dacht dat lexus altijd compleet probleem vrij was?
nouja, dan moet ik wel aan die porsche... wat een straf :wink:
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder

12 okt 2007, 15:09

Ook ik krijg over twee weken een nieuwe versnellingsbak. Misschien toch wel een productiefoutje!?

Terug naar “MINI-talk”