MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

13 nov 2005, 12:47

peter schreef:hmmm mij is niet gevraagd op wat voor brandstof ik rij met de MCSC toen de originele software werd uitgelezen...

Heel leerzaam allemaal!

EDIT: Heb net ff op de MTH site gekeken, maar ze gaan er vanuit je op superplus 98 rijdt. Komt goed uit want dat stoken we altijd in de MCSC.
Mij ook niet gevraagd, maar ik rij wel op Euro95... :?

Gelukkig merk ik er niets van, maar toch wel raar... :roll:

By the way...

Mijn Cooper is door JS getuned, en heb zojuist per e-mail bij JS mijn bestanden & unieke keycode opgevraagd.
Heb er toch voor betaald!

Keep U posted!!!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

13 nov 2005, 14:49

Kennelijk is er ook een nieuwe versie 7 uit van de tuner file (dus niet de standard file) die een 'flat spot' weghaalt en nog 2 a 3 pk meer geeft. Zoals gemeld op Mini2.com.

Als je je tuner file upload, kan je dan zien welke versie je hebt? Dit om zeker te weten dat we bij de spruitstukken ook versie 7 krijgen. Ik ga er ook van uit dat ik dit keer alle bestanden plus keycode krijg.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 nov 2005, 15:08

Berthil schreef:Kennelijk is er ook een nieuwe versie 7 uit van de tuner file (dus niet de standard file) die een 'flat spot' weghaalt en nog 2 a 3 pk meer geeft. Zoals gemeld op Mini2.com.

Als je je tuner file upload, kan je dan zien welke versie je hebt? Dit om zeker te weten dat we bij de spruitstukken ook versie 7 krijgen. Ik ga er ook van uit dat ik dit keer alle bestanden plus keycode krijg.
Ik had dit hier ergens ook vermeld. Peter zal contact openemen met Volker@MTH om te kijken welke versie we bij de spruitstukken krijgen.

De mensen bij MTH hebben het nu druk om alle files te updaten :)

@LUV2XLR8:
Laat het ons weten of je alsnog the keycode kan krijgen. Hoop van wel ;)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

15 nov 2005, 23:15

Op verzoek van Peter graag weer on-topic verder over MTH.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Kontich
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 nov 2005, 12:52

16 nov 2005, 13:15

voor de geinteresseerden toch wat dyno grafiekjes gevonden.

Deze is blijkbaar van een S met 15% pulley, sportuitlaat en draaiend op de tuner file met 98 oct :

Afbeelding

Op de site van NAM vind je er ook enkele :
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=55040
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 nov 2005, 14:07

Ik had deze thread gevonden. Gaat over een aantal Duitse MINI?s. De verschillen tussen de wielpk?s en de krukaspk?s zijn alleen wel erg groot! Ruim 20-25% verlies...
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=54126
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

16 nov 2005, 14:09

Mooie Dyno-grafiekjes! 8) Thnx! Morty :-))

Is er iemand die enige uitleg/toelichting kan geven over wat er zichtbaar wordt met deze grafiek? :oops:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

16 nov 2005, 16:16

Dat is toch even 247 pk op de grafiek van Morty met een fraai koppel van 250 Nm! Theoretisch zou ik dus hetzelfde moeten hebben, al is het bekend dat er veel verschil kan zitten in meetwaarden van testbanken onderling.

@Morty Weet je of de S van deze dyno ook een MTH spruitstuk (met sportkatalysator) heeft of alleen een sport catback?

Dat fabrikanten altijd wat dichter bij de (hogere) krukas pk's zitten dan de meer praktijkgerichte pk's op de wielen met de waardes in hun folders blijkt meestal wel uit de praktijkdyno's. Alleen fabrikanten hebben trouwens dyno's om de echte pk's aan de krukas te bepalen want de meetappratuur daarvoor is zo duur dat deze kennelijk niet te betalen is voor een tuning bedrijf, dus die meten altijd op de wielen.

Op MINI IG ook nog een dyno thread met een paar leuke grafieken.
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Kontich
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 nov 2005, 12:52

16 nov 2005, 19:41

Spijtig genoeg zijn het er overal van een 'S'

Ik zou zo graag eens een aantal dyno's van een Cooper willen zien.
Die meting vanop het technikforum is de enigste dat ik vind en volgens mij moet daar toch iets fout gelopen zijn.
120 pk vind ik precies toch maar weinig en dan slechts met 146Nm terwijl de standaard al 149Nm heeft :roll:
Als je dan het verschil ziet wat MTH voor een 'S' doet :shock:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 nov 2005, 20:32

Ik heb een Cooper (geen S) en binnenkort ook een spruitstuk met speciaal software van MTH. Theoretisch 144 BHP. Ben benieuwd hoeveel dit werkelijk is. Hoeveel kost zo'n dyno test en waar kan je dit eventueel laten doen?
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Kontich
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 nov 2005, 12:52

16 nov 2005, 20:35

wel ik zit met de 'oude' niet V7 van de tunerfile.
M'n 2e upgrade na JS Tuning.

Hij rijd echt wel vlotjes hoor, maar als ik dan die grafiek van bij Macmini bekijk is dat wel wat povertjes (120pk)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

16 nov 2005, 20:40

Ik heb een Cooper (geen S) en binnenkort ook een spruitstuk met speciaal software van MTH. Theoretisch 144 BHP. Ben benieuwd hoeveel dit werkelijk is. Hoeveel kost zo'n dyno test en waar kan je dit eventueel laten doen?
Ik heb geen ervaring met deze firma. Maar ze hebben wel een goed motto: "meten is weten".

Speed Centre;
Specialist in tuning van alle soorten automotoren waarbij het prepareren, meten en afstellen gebeurt met behulp van een ultramoderne vermogenstestbank. Ons motto is: meten is weten.

Voor informatie kunt u contact met ons opnemen op adres of telefoon:
Speed Centre
Rijnstraat 33a, 4191 CK Geldermalsen
Tel.0345 684477
Fax.0345 684433
www.speedcentre.nl

Testbankdagen
De vermogensbank is een ideaal middel om te weten te komen hoeveel vermogen en trekkracht Uw auto heeft. Vele individuen, enkele importeurs en vele autoclubs zoals bijvoorbeeld Alfa Romeo clubs, Mini Seven Club, Volvo clubs en Audi clubs, hebben gebruik gemaakt van Speed Centre's faciliteit om het vermogen en koppel te meten. Dit soort testbankdagen, vermogensbankdagen of clubspecials kunnen in de vorm van het enkel meten van vermogen, koppel en snelheidsmeter-ijking per auto tot aan workshops waarin aan de hand van metingen verbeteringen geadviseerd worden of zelfs enkele auto's volledig tot een optimum afgesteld.

Misschien zijn er wel meer ge?nteresseerden en kunnen we een keer een testbankdag organiseren?

Heb de vrijheid genomen om alvast even bij Speed Centre naar de prijs te informeren.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 nov 2005, 21:07

Arjan schreef:
Ik heb een Cooper (geen S) en binnenkort ook een spruitstuk met speciaal software van MTH. Theoretisch 144 BHP. Ben benieuwd hoeveel dit werkelijk is. Hoeveel kost zo'n dyno test en waar kan je dit eventueel laten doen?
Ik heb geen ervaring met deze firma. Maar ze hebben wel een goed motto: "meten is weten".

Speed Centre;
Specialist in tuning van alle soorten automotoren waarbij het prepareren, meten en afstellen gebeurt met behulp van een ultramoderne vermogenstestbank. Ons motto is: meten is weten.

Voor informatie kunt u contact met ons opnemen op adres of telefoon:
Speed Centre
Rijnstraat 33a, 4191 CK Geldermalsen
Tel.0345 684477
Fax.0345 684433
www.speedcentre.nl

Misschien zijn er wel meer ge?nteresseerden en valt er wat te regelen met een groepsarrangement (korting?)
Bedankt voor de link. Misschien wel leuk om er met een groepje heen te gaan :)
Morty schreef:wel ik zit met de 'oude' niet V7 van de tunerfile.
M'n 2e upgrade na JS Tuning.

Hij rijd echt wel vlotjes hoor, maar als ik dan die grafiek van bij Macmini bekijk is dat wel wat povertjes (120pk)
Heb je een link van de grafiek?
Jij hebt nu dus een Tunerfile van MTH?
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

16 nov 2005, 22:29

Morty schreef:Spijtig genoeg zijn het er overal van een 'S'

Ik zou zo graag eens een aantal dyno's van een Cooper willen zien.
Die meting vanop het technikforum is de enigste dat ik vind en volgens mij moet daar toch iets fout gelopen zijn.
120 pk vind ik precies toch maar weinig en dan slechts met 146Nm terwijl de standaard al 149Nm heeft :roll:
Als je dan het verschil ziet wat MTH voor een 'S' doet :shock:
Oeps, slechts 120 Pk. Ik denk dat ik die haal met enkel mijn JCW soundkit. :D
Als iemand die MTH v.7 tuning file getest heeft, en ze is werkelijk OK dan wil ik die tegen het zomerseizoen wel even installeren op mijn Cooper voor wat meer zomerplezier :lol: :lol: :lol:

@ Maaij, jij weet me misschien te vertellen wat dat geeft? :wink:

Thanks,

Jan
Afbeelding
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Kontich
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 nov 2005, 12:52

17 nov 2005, 07:32

Maaij schreef: Heb je een link van de grafiek?
Jij hebt nu dus een Tunerfile van MTH?
Dat is toch wat ik volgens Volker zou ontvangen hebben LOL :mrgreen:
Hij rijdt nog ietsje beter dan mijn vorige, maar dat het slechts 120pk zou zijn lijkt me wat weinig.

Dyno sheet van een standaard 2004 Cooper met volgens Macmini een tunerfile.

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”