Ik heb zelf een mini one met 90 pk.
Nu heb ik gehoord dat de one dezelfde motor heeft als de cooper alleen is deze gedetuned klopt dit?.
Bij mini parts kun je de one voor 400 euro laten tunen tot het vermogen van een cooper maar dit is zonder testbank.
Op het andere forum heb ik van autotune heinz gelezen en heb ook zijn site bezocht, hierop staat dat je dan van 90 pk naar 130 pk gaat voor 450 euro met testbank.
Ook heb ik het hele stuk doorgelezen over mth chiptuning, maar zie er nergens een one tussen staan.
Wat kan ik nou het beste doen?. Verder is de auto "nog" origineel.
Mini one tunen
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: mini one tunen
Dat duurt niet lang meer...Wout schreef:Verder is de auto "nog" origineel.

Of kijk anders ff op http://www.mth-powerchip.deMTH schreef:MTH tuning for the new MINI
For all your enquiries (also about other car makes) please contact us under: [email protected]
**PLEASE NOTE: All individual customers within the EU have to pay 16% VAT on top of the below mentioned prices!**
Standard file
The entry level into the MTH electronic tuning. Developed for sorting out the factory standard SW problems. But - as usual with MTH - power goes up as well.
ONE D
appr. 98 BHP
ONE
appr. 125 BHP
COOPER
appr. 125 BHP
COOPER S
appr. 190 BHP
Price: 150 Euro - incl. Cartune - excl. updates* (174,00 Euro incl. VAT)
Tuner file
The tuner file is especially made to improve power and driveability even further. More power and torque make for a much sportier ride and throttle response, even at lower revs.
ONE
appr. 135 BHP
COOPER
appr. 135 BHP
COOPER S
appr. 200 BHP
COOPER S JCW
appr. 230 BHP
Price: 300,00 Euro - incl. Cartune and 12 months free upgrades*, when necessary (348,00 Euro incl. VAT)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi wout,
Een one heeft inderdaad dezelfde motor als een cooper. Het kan wel zijn dat er in de fabriek een strengere eis aan de onderdelen van een cooper blok worden gesteld.( lees tolleranties ). Het vermogen van de one is grotendeels afgenomen om de gasklep maar voor 80% maximaal te openen. Hierdoor is het dan ook mogelijk om het zelfde maximum vermogen als bij een cooper er uit te halen.
Voor verdere info kom naar de dynodag!
GR.werner
Een one heeft inderdaad dezelfde motor als een cooper. Het kan wel zijn dat er in de fabriek een strengere eis aan de onderdelen van een cooper blok worden gesteld.( lees tolleranties ). Het vermogen van de one is grotendeels afgenomen om de gasklep maar voor 80% maximaal te openen. Hierdoor is het dan ook mogelijk om het zelfde maximum vermogen als bij een cooper er uit te halen.
Voor verdere info kom naar de dynodag!
GR.werner
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Binnen dit forum hebben veel mensen al positieve ervaringen met MTH, inclusief mijzelf. Meer info en prijzen kun je vinden op de MTH website:
Duits: info en prijzen
Engels: info en prijzen
Dit zijn directe links, als je alles met menu wilt zien moet je beginnen op www.mth-powerchip.de en je taal kiezen, daarna bovenin MINI Tuning.
Je kan dus kiezen tussen de zogenaamde Standard file die wat fouten uit de software haalt en je een vermogen van 125 pk geeft, hetzelfde als voor de Cooper tuning.
Of voor de Tuner file die je een vermogen van 135 pk geeft, ook hetzelfde als de Cooper
Voor beide is een interface nodig om de software in de computer van je MINI te laden, en in het geval van de Tuner file ook om je huidige software er uit te halen zodat deze geoptimaliseerd kan worden.
Binnen de club zijn twee mensen die deze interface hebben en je misschien kunnen helpen, of anders kun je ook zelf de interface en software kopen.
Het beste kun je eigenlijk naar onze testbankdag komen op 11 feb a.s. als je tijd hebt. Daar zijn de kabels en sofware, en kun je praten met mensen die de MTH al hebben en hun testbank gegevens meteen zien t.o.v. standaard Mini's. Eventueel kun je voor 60 euro je eigen MINI op de testbank zetten, en later nog een keer als je harde getallen wilt.
Maar het is moeilijk om het verschil in vermogen te vatten in één of twee getallen. Misschien is er zelfs een mogelijkheid dat je even in iemands MINI One met MTH mag rijden op de testbankdag om het verschil zelf te voelen, want dat zegt het meeste.
Duits: info en prijzen
Engels: info en prijzen
Dit zijn directe links, als je alles met menu wilt zien moet je beginnen op www.mth-powerchip.de en je taal kiezen, daarna bovenin MINI Tuning.
Je kan dus kiezen tussen de zogenaamde Standard file die wat fouten uit de software haalt en je een vermogen van 125 pk geeft, hetzelfde als voor de Cooper tuning.
Of voor de Tuner file die je een vermogen van 135 pk geeft, ook hetzelfde als de Cooper
Voor beide is een interface nodig om de software in de computer van je MINI te laden, en in het geval van de Tuner file ook om je huidige software er uit te halen zodat deze geoptimaliseerd kan worden.
Binnen de club zijn twee mensen die deze interface hebben en je misschien kunnen helpen, of anders kun je ook zelf de interface en software kopen.
Het beste kun je eigenlijk naar onze testbankdag komen op 11 feb a.s. als je tijd hebt. Daar zijn de kabels en sofware, en kun je praten met mensen die de MTH al hebben en hun testbank gegevens meteen zien t.o.v. standaard Mini's. Eventueel kun je voor 60 euro je eigen MINI op de testbank zetten, en later nog een keer als je harde getallen wilt.
Maar het is moeilijk om het verschil in vermogen te vatten in één of twee getallen. Misschien is er zelfs een mogelijkheid dat je even in iemands MINI One met MTH mag rijden op de testbankdag om het verschil zelf te voelen, want dat zegt het meeste.
- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Eind deze week krijg ik eindelijk mn nieuwe Mini One. Ik wil m ook graag zo snel mogelijk laten chippen om wat meer vermogen te krijgen maar ben erg benieuwd naar de ervaringen qua benzine verbruik.
Neemt dat heel erg toe?
Neemt dat heel erg toe?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn ervaring met mijn S is dat deze niet toeneemt. Als je gewoon rijdt neemt het zelfs af omdat de motor efficiënter loopt. Het neemt alleen meer toe als je meer gas gaat geven t.o.v. de dezelfde gasstand als voor de tuning. Wellicht zijn er wat Cooper/One rijders die hun ervaringen met hun auto kunnen geven.
- Wout
- One wheel wonder
Bericht
bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb van al deze dingen weinig verstand dus hoop niet dat ik te simpele dingen vraag
Maar daar is dit forum toch ook voor he
Als ik het goed samenvat is de mth chip de meest gebruikte en is iedereen daar tevreden over.
Deze chip kost dan 348 euro en daarmee kom ik op 135 pk.
Komen hier nog verdere kosten bij (mu.v. de interface)?.
En hoe gaat het in zijn werk wordt dan eerst de software van mijn auto opgestuurd of krijg je gelijk de goede nieuwe software.
En is het ook mogelijk dat op de testbankdag deze tuning op mijn auto gezet wordt?.
Ik heb van al deze dingen weinig verstand dus hoop niet dat ik te simpele dingen vraag
Maar daar is dit forum toch ook voor he
Als ik het goed samenvat is de mth chip de meest gebruikte en is iedereen daar tevreden over.
Deze chip kost dan 348 euro en daarmee kom ik op 135 pk.
Komen hier nog verdere kosten bij (mu.v. de interface)?.
En hoe gaat het in zijn werk wordt dan eerst de software van mijn auto opgestuurd of krijg je gelijk de goede nieuwe software.
En is het ook mogelijk dat op de testbankdag deze tuning op mijn auto gezet wordt?.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Hoi Wout.
Als je voor MTH kiest (heb geen ervaringen met andere). Dan moet je de software eerst naar MTH opsturen. Dit kan door middel van een interface kabel. Je software wordt dan met deze kabel (met laptop) uitgelezen. Je stuur de file naar MTH. Hun "modden" de software voor je en zij sturen deze daarna terug. De file zet je dan weer met de kabel op je MINI.
Tijdens de testbank dag op 11 februari is er een kabel en laptop aanwezig om de software uit de MINI uit te lezen. Je kan eventueel hierna toe komen om meer informatie te krijgen en ook om je software uit te lezen.
Als je nog vragen hebt dan horen wij het graag
Als je voor MTH kiest (heb geen ervaringen met andere). Dan moet je de software eerst naar MTH opsturen. Dit kan door middel van een interface kabel. Je software wordt dan met deze kabel (met laptop) uitgelezen. Je stuur de file naar MTH. Hun "modden" de software voor je en zij sturen deze daarna terug. De file zet je dan weer met de kabel op je MINI.
Tijdens de testbank dag op 11 februari is er een kabel en laptop aanwezig om de software uit de MINI uit te lezen. Je kan eventueel hierna toe komen om meer informatie te krijgen en ook om je software uit te lezen.
Als je nog vragen hebt dan horen wij het graag

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
check anders www.beekautoracing.nl daar hebben we onze testbankdag gehad.. hier laat ik ook mijn Cooper-S doen.
wel iets duurder dan 450,- denk ik, maar misschien dat een one eenvoudiger is want het is inderdaad vaak alleen de gasklep, maar waarschijnlijk kan beek er nog meer uithalen omdat dit software op maat is.
met MTH is gebleken dat zij hun vermogenswinst wat ze beloven niet halen..

met MTH is gebleken dat zij hun vermogenswinst wat ze beloven niet halen..

- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Vraag MiniPaul die heeft geloof ik er over gesproken.Wout schreef:Ja ik was daar toen ook, alleen was ik zo dom om toen niet te vragen aan Beek wat ze met een one kunnen.
Was eerst van plan om mth te nemen, maar heb na die dag daar wel mijn twijfels over.

- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik kan je inderdaad enkel aanraden om naar een ervaren Tuner te gaan die je MINI vooraf én nadien op de rollen zet. Dat is je enige garantie dat er effectief iets veranderd is aan je vermogen en koppel.
En mocht je 130 Pk niet voldoende vinden moet je eens een MCS overwegen
130 Pk is de norm voor tuning van een One of Cooper. Wie hoger wil moet intake, exhaust en de cilinderkop_deksel_behuizing (of hoe heet dat spul ook weer) gaan vervangen.Wout schreef:Ja ik was daar toen ook, alleen was ik zo dom om toen niet te vragen aan Beek wat ze met een one kunnen.
Was eerst van plan om mth te nemen, maar heb na die dag daar wel mijn twijfels over.
Ik kan je inderdaad enkel aanraden om naar een ervaren Tuner te gaan die je MINI vooraf én nadien op de rollen zet. Dat is je enige garantie dat er effectief iets veranderd is aan je vermogen en koppel.
En mocht je 130 Pk niet voldoende vinden moet je eens een MCS overwegen

Onze sponsors