Na onwijs genoten te hebben van mijn mini, zal ik toch, na zeer korte tijd afscheid moeten nemen. Mijn man heeft te kennen gegeven alleen verder te willen. Het hele verhaal zal ik jullie besparen, ik snap er zelf niets van. Feit blijft wel dat ik achter blijf met drie kinderen. Aangezien ik tijdens vakanties etc. niet afhankelijk wil blijven, lijkt mij het het slimst om, hoe erg ik het ook vind, de mini eruit te doen.
De mini is net drie maanden oud, heeft pas 1500 km gelopen.
Heeft iemand tips voor mij hoe of waar ik het beste mijn mini kan verkopen? Ik heb contact gezocht met de dealer, die geeft niet thuis. Inruil levert echt niets op. Wie o wie heeft de gouden tip. Ik heb geen haast, financieel is het geen probleem, maar praktisch gezien dus wel.
Goede raad gevraagd
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heel spijtig om te horen, sterkte!
Aangezien de Mini nog fabrieksgarantie heeft kun je best proberen hem particulier te verkopen.
Je kan best je Mini met een foto en wat meer specificaties in het Te Koop gedeelte zetten. Een aantal heeft zo zijn Mini al verkocht.
Lukt dat niet dan kun je Marktplaats overwegen, of de auto via een tussenpersoon verkopen (al vraagt die natuurlijk wel zijn comissie).
Aangezien de Mini nog fabrieksgarantie heeft kun je best proberen hem particulier te verkopen.
Je kan best je Mini met een foto en wat meer specificaties in het Te Koop gedeelte zetten. Een aantal heeft zo zijn Mini al verkocht.
Lukt dat niet dan kun je Marktplaats overwegen, of de auto via een tussenpersoon verkopen (al vraagt die natuurlijk wel zijn comissie).
- tysie
- Be Mini
Bericht
Ik vind het heel erg naar voor je.
Ik zou hem inderdaad zoals Berthil al schreef hier op het forum plaatsen of op een site zoals autotrader.nl etc. etc.
Marktplaats zou ik pas in een laatste geval naar uitwijken. Je krijgt over het algemeen toch alleen maar van die onzin biedingen.
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd
Ik zou hem inderdaad zoals Berthil al schreef hier op het forum plaatsen of op een site zoals autotrader.nl etc. etc.
Marktplaats zou ik pas in een laatste geval naar uitwijken. Je krijgt over het algemeen toch alleen maar van die onzin biedingen.
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Hey Koekie, dat is een naar bericht zeg!!! Ja wat Berthil zegt.
Knal een mooie sessie hier op het forum!
Succes en m'n aanbod geldt nog steeds
gr, PC
Knal een mooie sessie hier op het forum!
Succes en m'n aanbod geldt nog steeds

gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ai, dat is wel een heel vervelende reden om je MINI te moeten verkopen. Sterkte!
De belangrijkste dingen zijn al wel gezegd. Ik zou hem sowieso hier op de site te koop aanbieden, aangezien vooral hier de echte liefhebbers komen. Maak van tevoren een paar goede foto's (waar in ieder geval voor-, zij- en achterkant op staan en het interieur) en plaats die bij de advertentie. Ook de Mixed Mini Club heeft op het forum een 'Te koop'-gedeelte waar je hem zou kunnen plaatsen.
Andere populaire sites waar je je MINI op kan zetten zijn bijv. AutoScout24 en de AutoWeek Bazaar. Die sites worden veel bekeken en adverteren is gratis. Auto Trader is ook een goede site, maar daarvoor moet je betalen.
Voordeel is in ieder geval wel dat je MINI nog zo jong is en dat er dus nog bijna twee jaar fabrieksgarantie op zit. Nadeel is dat we net de zomer achter de rug hebben en dan zijn cabrio's wat minder gewild.
Succes!
De belangrijkste dingen zijn al wel gezegd. Ik zou hem sowieso hier op de site te koop aanbieden, aangezien vooral hier de echte liefhebbers komen. Maak van tevoren een paar goede foto's (waar in ieder geval voor-, zij- en achterkant op staan en het interieur) en plaats die bij de advertentie. Ook de Mixed Mini Club heeft op het forum een 'Te koop'-gedeelte waar je hem zou kunnen plaatsen.
Andere populaire sites waar je je MINI op kan zetten zijn bijv. AutoScout24 en de AutoWeek Bazaar. Die sites worden veel bekeken en adverteren is gratis. Auto Trader is ook een goede site, maar daarvoor moet je betalen.
Voordeel is in ieder geval wel dat je MINI nog zo jong is en dat er dus nog bijna twee jaar fabrieksgarantie op zit. Nadeel is dat we net de zomer achter de rug hebben en dan zijn cabrio's wat minder gewild.
Succes!

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat is de leeftijd van de kinderen? Als er 1 binnenkort oud genoeg is om op de passagiersplaats te zitten is het wellicht toch een optie de MINI te houden, en eventueel een goedkope 2e hands ruimere auto te kopen?
Iig er veel sterkte met je privesituatie

- koekie
- Enthousiast
Bericht
Verder allemaal bedankt voor de hulp, ik ga idd proberen om hem particulier te verkopen. Garantie is geen probleem, misschien wacht ik beter wel tot het voorjaar, dan is er meer belangstelling. Tot die tijd probeer ik te genieten, en maak ik zoveel mogelijk ritjes met open kap.
Tweede auto is geen optie, zit midden in de stad, de mini staat binnen maar ik krijg geen vergunning voor een tweede auto.
In de herfstvakantie ga ik oefenen stapelen, misschien moet ik hem gewoon maar houden. Mag (ex) man de kinderen brengen als we op vakantie gaan. Dat is natuurlijk ook een optie. Over een aantal jaren, als de kop eraf is, kan ik hem ruilen voor een neiuwe gezinswagen.
Misschien eerst maar eens uithuilen en op nieuw beginnen.
De oudste zit al voorin om een stukje mee te rijden, halen brengen sport etc. is ruimte genoeg voor. Het zit hem in een weekendje weg, etc.FastBunny schreef:Wat is de leeftijd van de kinderen? Als er 1 binnenkort oud genoeg is om op de passagiersplaats te zitten is het wellicht toch een optie de MINI te houden, en eventueel een goedkope 2e hands ruimere auto te kopen?
Verder allemaal bedankt voor de hulp, ik ga idd proberen om hem particulier te verkopen. Garantie is geen probleem, misschien wacht ik beter wel tot het voorjaar, dan is er meer belangstelling. Tot die tijd probeer ik te genieten, en maak ik zoveel mogelijk ritjes met open kap.
Tweede auto is geen optie, zit midden in de stad, de mini staat binnen maar ik krijg geen vergunning voor een tweede auto.
In de herfstvakantie ga ik oefenen stapelen, misschien moet ik hem gewoon maar houden. Mag (ex) man de kinderen brengen als we op vakantie gaan. Dat is natuurlijk ook een optie. Over een aantal jaren, als de kop eraf is, kan ik hem ruilen voor een neiuwe gezinswagen.
Misschien eerst maar eens uithuilen en op nieuw beginnen.
- hansie
- Mod virus alert!
Bericht
Balen Koekie!
Ik zit in hetzelfde clubbie....
Zou in ieder geval op korte termijn niets beslissen, even een paar maanden wachten met alles, even op adem komen.
Misschien kun je voor je korte uitstapjes kort van auto wisselen met broer,zus oid? hebben hun ook een leuk weekend!
Met 3 kids in een MINI cabrio op vakantie lijkt me lastig, een dakkoffer past ook al niet denk ik.
Succes!
Ik zit in hetzelfde clubbie....

Zou in ieder geval op korte termijn niets beslissen, even een paar maanden wachten met alles, even op adem komen.
Misschien kun je voor je korte uitstapjes kort van auto wisselen met broer,zus oid? hebben hun ook een leuk weekend!
Met 3 kids in een MINI cabrio op vakantie lijkt me lastig, een dakkoffer past ook al niet denk ik.
Succes!
- katjan
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ken inderdaad weinig mensen die dat voorstel zouden weigeren. Mijn zussen staan immers te springen om eens met onze MINI op pad te mogen.
Dus ik denk dat hansie zijn woorden de juiste zijn : niets beslissen op korte termijn !
Voor het overige : veel sterkte (jij ook hoor hansie !)
hansie schreef:Misschien kun je voor je korte uitstapjes kort van auto wisselen met broer,zus oid? hebben hun ook een leuk weekend!
Succes!
Ik ken inderdaad weinig mensen die dat voorstel zouden weigeren. Mijn zussen staan immers te springen om eens met onze MINI op pad te mogen.
Dus ik denk dat hansie zijn woorden de juiste zijn : niets beslissen op korte termijn !
Voor het overige : veel sterkte (jij ook hoor hansie !)
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors