Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
om even te reageren op het verhaal E95, E98.... je kan gewoon E95 tanken, het verhaal van die zelfdetonatie (kloppen) zal door de auto zelf geregeld worden d.m.v. een klopsensor, als hij zelfdetonatie constateerd zal hij de ontsteking terugschroeven om "kloppen" te voorkomen. Maar dit kost je dus ook vermogen, als je E98 tankt (of de duitste 100) ligt de klopgrens hoger, en zal dit dus uiteindelijk resluteren in het feit dat je met E95 het minste vermogen hebt, en met E100 het meeste.
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo....das een lang draadje....
maar goed...zeer interessant allemaal...
Er zijn hier vast mensen die mij gewoon snel kort en bondig een antwoord kunnen geven op enkele vragen..
Ik ben van plan een MCS te kopen (wel n 2ehandsje)...
een gewone om t maar zo te zeggen....163pk is dat volgens mij??
Wat zou ideaal zijn om hier op te zetten? 1 2 of 3 ?
wat is zeg maar de beste combi van prijs/winst verhouding om t maar zo te zeggen...
maar goed...zeer interessant allemaal...
Er zijn hier vast mensen die mij gewoon snel kort en bondig een antwoord kunnen geven op enkele vragen..
Ik ben van plan een MCS te kopen (wel n 2ehandsje)...
een gewone om t maar zo te zeggen....163pk is dat volgens mij??
Wat zou ideaal zijn om hier op te zetten? 1 2 of 3 ?
wat is zeg maar de beste combi van prijs/winst verhouding om t maar zo te zeggen...
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
!! En of dat gaaf was, heeel erg gaaf, ik was er op de openingsdag 22 september. Ruim 200.000 mensen aan tafels en bier trinken met allerlei mensen van de hele wereld. De mooiste vrouwen(!) in Dirndels, mijn liebes gott. Het was echt ontzettend gaaf. Maar er is een andere reden waarom ik mij hier meldt want de bierfesten zijn wat 'off topic'. Ik heb dus door Duitsland heen kunnen racen met Shell VPower 100. Met als reden, voel ik nu meer pk's in mijn Mini..?
Ik moet toch zeggen dat de auto wel pittiger rijdt op Shell V-Power 100, het is wel merkbaar. Ik ben super scpetisch in al die dingen. De motor klinkt ook rauwer met V-Power 100 vreemdgenoeg. De auto voelt echt krachtiger aan en in het gebied tussen de 6500-7100 tpm blijft de auto er aan sleuren als een ongekende, en dat is wel indrukwekkend. Wellicht dat mijn opvoeringsset nu goed tot zijn recht komt. Dus, meten is weten natuurlijk, maar het zou zo maar kunnen dat V-Power 100 (of ultimate 100) toch wel betere brandstoffen zijn.
f
bier und nochmahls bier ...
en waar was ik vorige week? wel, bij de oktober bierfesten in Munchensteunebrink schreef:om even te reageren op het verhaal E95, E98.... je kan gewoon E95 tanken, het verhaal van die zelfdetonatie (kloppen) zal door de auto zelf geregeld worden d.m.v. een klopsensor, als hij zelfdetonatie constateerd zal hij de ontsteking terugschroeven om "kloppen" te voorkomen. Maar dit kost je dus ook vermogen, als je E98 tankt (of de duitste 100) ligt de klopgrens hoger, en zal dit dus uiteindelijk resluteren in het feit dat je met E95 het minste vermogen hebt, en met E100 het meeste.

Ik moet toch zeggen dat de auto wel pittiger rijdt op Shell V-Power 100, het is wel merkbaar. Ik ben super scpetisch in al die dingen. De motor klinkt ook rauwer met V-Power 100 vreemdgenoeg. De auto voelt echt krachtiger aan en in het gebied tussen de 6500-7100 tpm blijft de auto er aan sleuren als een ongekende, en dat is wel indrukwekkend. Wellicht dat mijn opvoeringsset nu goed tot zijn recht komt. Dus, meten is weten natuurlijk, maar het zou zo maar kunnen dat V-Power 100 (of ultimate 100) toch wel betere brandstoffen zijn.
f
Veel rijplezier!
- kamiel
- Be Mini
Bericht
http://nl.youtube.com/view_play_list?p=13C0F3A9695F909A
erg goed filmpje over diverse benzine en het verschil in pk's tussen bijvoorbeeld v power of pb ultimate
erg goed filmpje over diverse benzine en het verschil in pk's tussen bijvoorbeeld v power of pb ultimate
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik merk altijd wel het verschil tussen normale pleuro en Vpower wat ik altijd tank.
Dit bewijst dat het niet alleen tussen de oren zit. Voor een geblazen motor(turbo/compressor) zal het dus zeker helpen.
Voordat je dus naar beek gaat de bank op pleur er ff vpower in. Voor de mensen die in duitland speedy mini gaan doen. Ik zou er vpower 100 okt ingooien
.
Tevens rij ik op vpower iets zuiniger met mn R53 S zo'n 8,7 liter per 100km gemiddeld met veel snelweg, maar ook af en toe ff spelen
Dit bewijst dat het niet alleen tussen de oren zit. Voor een geblazen motor(turbo/compressor) zal het dus zeker helpen.
Voordat je dus naar beek gaat de bank op pleur er ff vpower in. Voor de mensen die in duitland speedy mini gaan doen. Ik zou er vpower 100 okt ingooien

Tevens rij ik op vpower iets zuiniger met mn R53 S zo'n 8,7 liter per 100km gemiddeld met veel snelweg, maar ook af en toe ff spelen

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
helaas, ik moet er op terugkomen
beste lui,
weer eens in duitsland getankt en v-power 100, 3 dagen mee gereden. Ik denk dat hij pittiger aanvoelt dus dan maar eens de proef op de som: acceleratiemetingen. Welnu, metingen gedaan in 3/4/5 en 6 van 80-120/100-160 en 100-200 en heb de metingen van BP Ultimate 98 eens vergeleken met V-Power 100 Shell, en wat denk je??
Geen verschil dus, noppes, nada. Op beide brandstoffen accelereert de auto even snel. Maakt dus geen barst uit, hoe graag ik ook misschien zou willen. Ook beiden even dorstig, met rustig rijden haal ik op beide brandstoffen de 1 op 10 net niet.
Misschien, na 4 keer meten, dat V-Power 100 sneller is in z'n 6 van 80-120 (iets van 0,2 sec), maar dat is natuurlijk niet meetbaar/merkbaar en kan ook toe te schrijven zijn aan onzorgvuldige meting van mij.
Gr. Ferdinand
weer eens in duitsland getankt en v-power 100, 3 dagen mee gereden. Ik denk dat hij pittiger aanvoelt dus dan maar eens de proef op de som: acceleratiemetingen. Welnu, metingen gedaan in 3/4/5 en 6 van 80-120/100-160 en 100-200 en heb de metingen van BP Ultimate 98 eens vergeleken met V-Power 100 Shell, en wat denk je??
Geen verschil dus, noppes, nada. Op beide brandstoffen accelereert de auto even snel. Maakt dus geen barst uit, hoe graag ik ook misschien zou willen. Ook beiden even dorstig, met rustig rijden haal ik op beide brandstoffen de 1 op 10 net niet.
Misschien, na 4 keer meten, dat V-Power 100 sneller is in z'n 6 van 80-120 (iets van 0,2 sec), maar dat is natuurlijk niet meetbaar/merkbaar en kan ook toe te schrijven zijn aan onzorgvuldige meting van mij.
Gr. Ferdinand
Veel rijplezier!
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
En het verbruik?
Over verbruik gesproken, dit is bij mij na de tuning niet toegenomen. Zelfs iets afgenomen. Haal nu elke keer net iets minder dan 10l/100km. Daarvoor net iets erboven. Waarschijnlijk omdat ik minder terugschakel om ff in te halen.
Dus, voor degenen die bang zijn om hun verbruik als ze gaan tunen.....
Over verbruik gesproken, dit is bij mij na de tuning niet toegenomen. Zelfs iets afgenomen. Haal nu elke keer net iets minder dan 10l/100km. Daarvoor net iets erboven. Waarschijnlijk omdat ik minder terugschakel om ff in te halen.
Dus, voor degenen die bang zijn om hun verbruik als ze gaan tunen.....

- kamiel
- Be Mini
Bericht
Ha ha, dat denk ik, ik heb er ook een paar nachten van wakker gelegen.
Ik weet zeker dat het je gaat bevallen! wat mij wel opviel is dat de eerste 200km ik niet zo veel merkte van stage II maar na die 200km was het het erg, heel erg indrukwekkend.
Nu na ruim drie weken de tuning in mijn mcs te hebben ben ik nog steeds onder de indruk, echt heerlijk, hij blijft maar gaan en je zit zo aan de 200km/u

Ik weet zeker dat het je gaat bevallen! wat mij wel opviel is dat de eerste 200km ik niet zo veel merkte van stage II maar na die 200km was het het erg, heel erg indrukwekkend.
Nu na ruim drie weken de tuning in mijn mcs te hebben ben ik nog steeds onder de indruk, echt heerlijk, hij blijft maar gaan en je zit zo aan de 200km/u

Onze sponsors