Strut-brace gezocht

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Yvon
Wingman
Contacteer:

16 apr 2006, 10:11

Monteren is idd fluitje van een cent. Enige wat je nodig hebt zijn de juiste maten sleutels. Voor de onderste moet je ff op de grond liggen ( :Foto heeft Benno nog wel :mrgreen: ).

Succes :))

@Grand_Cru, die nagels ben ik bij het monteren van het nieuwe interieur kwijt geraakt :mrgreen:
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2006, 10:37

Ik ben er dus vrijdag achtergekomen dat met een JCW onderstel je al voor en achter, onder aan de auto een stutbrace hebt :? Die voorste boven laat ik nog even wachten (eerst JCW remmen) want ze zeiden dat ik niet veel verschil zou merken
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 apr 2006, 15:02

MINIJCW schreef:Ik ben er dus vrijdag achtergekomen dat met een JCW onderstel je al voor en achter, onder aan de auto een stutbrace hebt :? Die voorste boven laat ik nog even wachten (eerst JCW remmen) want ze zeiden dat ik niet veel verschil zou merken
Voor en achter onderaan is geen strutbrace maar een stabilisator-stang om de auto rechter te houden in de bochten (in Engels is het sway-bar). Dat is een flexibele verbinding met de ophanging. Ik weet dat er dikkere te koop zijn maar ik weet niet of JCW dan ook dikkere monteer?

Een strut brace is een vaste verbinding met carrosserie/chassis om de auto stijver te maken zodat deze minder vervormt in bochten en er zo voor zorgt dat de banden beter contact houden met het wegdek.

Als je die onderste en bovenste OMP strutbraces gaat monteren ga je juist wat merken in een auto met JCW onderstel omdat die al wat stugger is. Anders rij maar een keer in de auto van mij die al wat stijvere veren heeft en de OMP strutbraces om het eens te voelen.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2006, 16:25

Ik heb hier een tekening maar kan hem nu niet direct kopieeren. Hij zit in mijn jas dus als ik je weer zie zal ik het eens laten zien. ik heb er verder geen verstand van. Jij meer dan ik :wink: . Zo kunnen ze me vanalles dus aanpraten
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2006, 09:44

Smini schreef:Dank jullie wel! ik ga voor de boven versie van OMP. (ook al geve nze aan op ebay en de website dat ze NIET voor een S zijn.
Heb je ze inmiddels al binnen? zondag zou een mooi dagje zijn om ze te monteren. Van harte welkom op Circuitpark Zandvoort! 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 apr 2006, 15:44

Ik heb ze nog niet, nog aan het wachten op bevestiging van bracer.
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

21 apr 2006, 14:55

is dit setje toevallig ook aanstaande zondag op de clubstand te vinden?
heb namelijk ook wel interesse.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2006, 15:52

Hoe bedoel je? Dat 't te koop wordt aangeboden? Nee
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2006, 08:32

MINI Poeper schreef:Hoe bedoel je? Dat 't te koop wordt aangeboden? Nee
Weet jij meer? :wink:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 apr 2006, 13:24

huh? :?
Nu ben ik écht benieuwd naar morgen!
Dus kunnen morgen vanaf Muiden naar Zandvoort maar met een gangetje van zeg 90 km/h omdat Arjan/Sleefje een aanhanger achter hun MINI hebben hangen? :wink:
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2006, 20:42

MINI Poeper schreef:huh?
Nu ben ik écht benieuwd naar morgen!
Dus kunnen morgen vanaf Muiden naar Zandvoort maar met een gangetje van zeg 90 km/h omdat Arjan/Sleefje een aanhanger achter hun MINI hebben hangen?

LOL! :mrgreen: we konden de koek en zopie gewoon kwijt in de achterbak van de MINI :lol: en dus harder dan die 90 km p/u.

Maar weer even on topic:

@ SMINI: bevestiging al binnen?
@ Dinky: weet jij al wat je gaat doen?
Laatst gewijzigd door Arjan op 29 apr 2006, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

subframe vor onder de mini

29 apr 2006, 11:36

Hoi,

Sinds paar dagen heb ik een soort van subframe versteviging onder de mini zitten. zie voor foto bijgevoegde link van de leverancier. http://www.m7tuning.com/main.m7/store/10033. Na montage ging het gelijk in de eerste goede snelle bocht al 'mis', Het effect van het systeem is veel groter dan ik had verwacht, je merkt dat de mini nog veel beter direct instuurt dan dat de mini standaard al doet. Het monteren is vrij eenvoudig, ik heb het wel laten doen (bij kennis die werkt in banden/uitlijncentrum) omdat je luchthammer nodig hebt, dat is beter dan electirische boormachine. Miijn vaste monteur bij de mini dealer heeft ook even proef gereden en vond het ook heel goed merkbaar bij het bochtenwerk en was onder de indruk. Ook het subframe zelf oogt heel professioneel, is van heel licht aluminium en zit heel professioneel in elkaar, gewoon heel goed spul waar heel goed over nagedacht is.
Niet mijn bedoeling om de leverancier te promoten (geen enkel belanmg bij) doch alleen ervaring te delen.
Groet,
Rob
P.S.: daarnaast heb ik veerpootbrug van jcw er op zitten (boven).
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

29 apr 2006, 19:34

Ik heb nog geen bericht dat de struth brace zeker op de S gemonteerd kan worden, als ze mij niet met zekerheid kunnen zeggen van wel. dan gaat de JCW versie er op. Heb net besloten de mini te houden (gaan in april 2007 voor 10 mnd naar buitenland) en dus kan het tunen lichtjes beginnen. We gaan Smini over een jaartje gewoon opslaan.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 mei 2006, 20:36

Doordat ik net een turboset heb gemonteerd is past mijn strutbrace van promini niet meer.
Afbeelding

Ik ben nu opzoek naar een strutbrace die wel tussen de turboleiding en de motorkap past. Misschien heeft iemand een idee? of een strutbrace die we even zouden kunnen passen?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2006, 20:42

Zijlboot schreef:Doordat ik net een turboset heb gemonteerd is past mijn strutbrace van promini niet meer.
Afbeelding

Ik ben nu opzoek naar een strutbrace die wel tussen de turboleiding en de motorkap past. Misschien heeft iemand een idee? of een strutbrace die we even zouden kunnen passen?
Heb jij dan nou een stutbrace waar je vanaf wil die op een Cooper S past?
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”