Speedy MINI pt. II

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 08:09

997 toch?
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

coole foto;s

22 okt 2007, 10:15

echt mooi. Ook jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar hoe is het nu gegaan? Ik lees wel wat bijzonderheden: de r56s tuning Beek (214pk) Coopers-Lblue rijdt dus 243!! en die van Berthil (ruim 240pk) haalde dat niet. Dat is sensationeel, of vergis ik mij nu, met een verschil van ruim 25 pk!!. Hoe zat dat met het acceleren, waren de 56s sneller in tussensprints? En die Z4, die moest dus doortrappen, maar haalde hij de Mini's toch wel in uiteindelijk, of niet? Vertel eens, hoe is dat allemaal gegaan! ben benieuwd

Gr. Ferdinand
Veel rijplezier!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 okt 2007, 11:08

CooperS-lightningblue schreef:Snel terug gereden en een paar rondjes geknald.
242km/h op de teller en 232 km/h op de Garmin. Kwam overigens niet veel meer uit dan die 242 op de teller. Wel jammer, want in het verleden heb ik de 251 km/h op de teller gehad met 243 km/h op de GPS.
Even goed lezen.
Je ziet op zo'n dan t.o.v. de vorige keer dat de omstandigheden je topsnelheid een flink stuk kunnen bepalen.
Deze keer werden trouwens ook de hoogste snelheden de andere kant op gehaald.
Als je dus iets 100% wilt vergelijken moet je dat op dezelfde dag en hetzelfde stuk doen.

Die Z4 haalde mij t/m 220 niet in en moest er achter blijven, vanaf 220 kwam hij er makkelijk voorbij.
iDarkDesign
Transformer

22 okt 2007, 11:21

Ik heb zondag bij Rob en bij Berthil in de auto zitten timen. Hun tijden verschilden niet heel veel, maar toch was Berthil in een aantal wel een seconde sneller. Berthil moet iets beter met zijn koppeling leren omgaan daar valt bij hem veel tijd te winnen. (0 tot sprintjes).

Bij Berthil stap je echt in een race auto, bij Wint stap je meer in een show auto. Zo clean dat dat ding is!

Wint's auto loeit trouwens we luider dan die van Berthil, hoewel Berthil op grote snelheid weer veel meer comfort heeft. (andersom geld voor lage snelheid)

Uiteindelijk is Berthil op de groepsstukjes beduidend sneller. Hij blaast alles zo voorbij, alsof het niets is. Toch moet ie wel veel herstarten haha ivm compressor druk.

Ik denk trouwens ook dat Berthil in zijn eentje beter rijdt dan met een navigator. Zal wel te maken hebben met risicogevoel en prestatievrees :p

Toch bedankt Berthil, ik wilde al heel lang eens een rondje mee in jouw raceauto!

iDD
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 12:20

@Hans:
Ja, maar dan wachten op het nieuwe model eej. :wink: :mrgreen:
Ferdinand schreef:echt mooi. Ook jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar hoe is het nu gegaan? Ik lees wel wat bijzonderheden: de r56s tuning Beek (214pk) Coopers-Lblue rijdt dus 243!! en die van Berthil (ruim 240pk) haalde dat niet. Dat is sensationeel, of vergis ik mij nu, met een verschil van ruim 25 pk!!. Hoe zat dat met het acceleren, waren de 56s sneller in tussensprints? En die Z4, die moest dus doortrappen, maar haalde hij de Mini's toch wel in uiteindelijk, of niet? Vertel eens, hoe is dat allemaal gegaan! ben benieuwd

Gr. Ferdinand
Ik heb geen Beek tuning. :wink: Van mij is helemaal standaard op de uitlaat na, maar ook de uitlaat haalt niks uit, want Sid (met standaard uitlaat) ging net zo hard. De omstandigheden waren inderdaad heel anders dan de vorige keer. De vorige keer (nog met standaard uitlaat en goed, vrij warm weer) haalde ik er 237 GPS kilometers per uur mee. Nu maar 232 GPS kilometers per uur.

De 243 GPS kilometers per uur haalde ik een paar weken geleden, gewoon hier in Nederland (Breda-Roosendaal). 's nachts rond 02.30 uur. Leeg wegdek, goed vlak asfalt en een graadje of 15 buiten. Die ochtend ook de bandjes op spanning gezet. Een hele hoop factoren die dit keer anders waren.

Maar goed het ging uiteindelijk om de fun en die heb ik gisteren zeker gehad! Hoe easy Berthil voorbij kwam bijvoorbeeld! :mrgreen:

@Berthil:
2nd that! 8) Volgende keer wil ik ook een rondje met jou meerijden! :mrgreen:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

maar jongens, niet geloven in je eigen fantasie toch?

22 okt 2007, 13:23

Help me effe mannen/dames, want ik hoor wel wat praatjes.

Dus een standaard r56 van blue (175pk?) haalt dus 243 km/u op de GPS, onder 'gunstige' omstandigheden. Hoe daadwekelijk minder gunstig waren die dan wel afgelopen zondagmorgen tov. de vorige keer, anders dan dat het deze keer veel drukker op de snelweg was?
Lag er sneeuw en ijs? Of was het windkracht 11, enorme tegenwind? Of was het ruim 35 graden?

Mijn Mini bijvoorbeeld, die rijdt op de teller 242, geen spat harder. In de winter, in de herfst, in de lente en in de zomer (soms 1 a 2 km/u sneller, dan weer wat langzamer, maar niet zulke gorte marges). In Duitsland reed ik, met V-Power 100(!), wederom niet harder dan +/-240km/u, wat ik ook deed (spiegels in.. hoofd omlaag en oren in de nek): rechte weg, 10gradenC was het buiten. In Italie deze zomer, 28GradenC en V-Power 100, en ik reed gewoon weer +/-240km/u. Maakte allemaal geen barst uit. Ik heb 227pk.

De Beek getundende mini's met 30pk meer dan die van Blue, moeten wel over iedereen heen gedenderd zijn toch? Of viel dat toch tegen?

gr. Ferdinand
Veel rijplezier!
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 13:32

Helaas was er geen Beek getunde R56 bij, wat in eerste instantie wel de bedoeling was. Dus dat verschil hebben we niet echt kunnen meten.

Denk dat de omstandigheden zondag goed waren, rond de 10 graden,
het was wel vrij druk op sommige stukken maar daar lag het ook niet aan want we hebben genoeg kansen gehad om het goed te meten.

Ik merkte wel een groot verschil tussen het voorop rijden en van iemands slipstream gebruik maken. Voorop reed ik (met standaard r56, euro 95 en 2 personen en 50kilo aan speakerbekabeling en alta luchtfilter, bandenspanning op 2,8 bar ) 226 km/h, kon niet harder. Toen ik achter Sid zat haalde ik 232 km\h op de tomtom. Later met v-power 100 ook niet harder dan 225 op gps.

Denk dat als je een porsche oid. voor je laat rijden en je maakt gebruik van z'n slipstream en je zit in je eentje, 10 liter vpower en wind mee dat je wel 243 op gps kan halen :mrgreen:

R56 rules :mrgreen:

Wel apart dat ik in een run tegen een standaard cooper s r53 dezelfde top had :s

doe-mij-die-maar
Laatst gewijzigd door Rickster op 22 okt 2007, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 13:35

@ ferdinand: had wel gemoeten ja, alleen waren er geen beek getunede r56's aanwezig :?

@ hans: we gaan voor het volgende model. met z'n allen bestellen moet toch wel voor een leuke korting kunnen zorgen 8)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

volgende model

22 okt 2007, 13:45

gentlemen, wat is dat volgende model? dat weten we natuurlijk nog helemaal niet. Is dat een r56s met een dikkere motor? 250pk of meer? (is wel of topic natuurlijk)
Veel rijplezier!
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 13:49

dit gaat weer over die porsche volgens mij :roll:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 14:00

ja, hierna geen mini meer voor mij, dingen hebben alleenmaar kwaaltjes :s
bedankt voor het slopen van mn versnellingsbak gisteren kaj, die van mij maakt nu datzelfde takkegeluid van 3 naar 2 :mrgreen:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 okt 2007, 14:05

Sid schreef:ja, hierna geen mini meer voor mij, dingen hebben alleenmaar kwaaltjes :s
bedankt voor het slopen van mn versnellingsbak gisteren kaj, die van mij maakt nu datzelfde takkegeluid van 3 naar 2 :mrgreen:
>)
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
iDarkDesign
Transformer

22 okt 2007, 14:28

Mee eens. Maar dan ook niet die Porsche. Iedere boerenlul rijdt tegenwoordig in een Porsche.

Aston Martin occaision DBR9 ofzo.

Ferdinand, mijn auto haalde vorig jaar 228 op de teller en nu niet harder dan 215 op de teller. In mijn eentje... vorig jaar met zn tweeën.

Geen idee waar het aan ligt.

iDD....... wat zeker is dat de aerodynamica helemaal flut* is
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 17:02

Wellicht die enorme wielen met meer weerstand enz

Terug naar “Afterparty”