Remslijtage Cooper S | Ervaringen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Remslijtage Cooper S | Ervaringen?

23 apr 2006, 21:42

Hallo!
Regelmatig pak ik een dijkje met de Cooper S JCW. Dat komt neer op een zware belasting van het mechaniek. Ik heb in 75000km drie bandensets versleten, momenteel rijd ik op de vierde. Vanmiddag hoorde ik weer een 'metal to metal' sound vanuit de achterremmen. Dat is al de tweede keer dat me dit gebeurt, ruim voor de service interval.

Vragen:
1) Hebben jullie dat ook wel eens? Ik vind het vreemd dat de achterrem harder slijt dan de voorrem.
2) Ik rijd nog met de standaardremmen; zijn er mensen met upgrade ervaring (voor / na?)

Groet,

Rick
Je ziet ´t pas als je ´t door hebt
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2006, 21:51

Ik denk dat ik vandaag ook flink wat van m'n banden en remmen heb gevergd... :mrgreen:

Verders geen problemen!!! :wink:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Remslijtage Cooper S | Ervaringen?

23 apr 2006, 22:08

Bearcrow schreef:Hallo!
Regelmatig pak ik een dijkje met de Cooper S JCW. Dat komt neer op een zware belasting van het mechaniek. Ik heb in 75000km drie bandensets versleten, momenteel rijd ik op de vierde. Vanmiddag hoorde ik weer een 'metal to metal' sound vanuit de achterremmen. Dat is al de tweede keer dat me dit gebeurt, ruim voor de service interval.

Vragen:
1) Hebben jullie dat ook wel eens? Ik vind het vreemd dat de achterrem harder slijt dan de voorrem.
2) Ik rijd nog met de standaardremmen; zijn er mensen met upgrade ervaring (voor / na?)

Groet,

Rick
1) Ik slijt ook ook een setje banden om de 25000 km met mijn Works, dus dat is niet abnormaal :mrgreen:. Het eerder slijten van de achterremmen komt me wel raar voor. Dit heb ik nooit gehad.
2) De standaardremmen die ik hiervoor had zijn geen match voor mijn huidige Brembo GT Junior.Bij 210 pk en een forse rijstijl adviseer ik altijd betere remmen, Brembo of Tarox.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 apr 2006, 22:37

Originele voorste remblokken en remschijven, en de achterste remblokken waren versleten bij 45.000, de originele banden niet veel later ook vervangen. Gezien de vorige twee lijkt me dat heel netjes :)
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Remslijtage Berthil

23 apr 2006, 22:48

Berthil schreef:Originele voorste remblokken en remschijven, en de achterste remblokken waren versleten bij 45.000, de originele banden niet veel later ook vervangen. Gezien de vorige twee lijkt me dat heel netjes :)
Nou zeker! Ik ben onder de indruk. Ik heb rondom nieuwe schijven en de remblokken zijn rondom twee keer vervangen. Ik heb inmiddels 75000 km gereden. Ik heb nu het idee dat ik voor de derde keer 'op' kan.
Waarschijnlijk nieuwe blokjes, mogelijk weer nieuwe schijven.
Rick
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2006, 10:59

de mijne zijn na gisteren in zandvoort ook wel aan vervanging toe denk ik :mrgreen:
Is al een discussie over geweest dus hoeft er niet op te reageren: En over Brembo of Tarox, (waarom geen JCW), dit maakt misschien een verschil uit als je gaat racen op circuits, want daar miste ik ze gisteren, maar voor woon werk verkeer neem ik gewoon de JCW remmen.
Bearcrow
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Remslijtage / oorzaak

27 apr 2006, 06:45

Ben maandag bij de dealer geweest.

Allereerst bleek dat ik me had vergist; originele remschijven uit 2003 (achter) zaten er nog op. Daarnaast zat er linksachter een remcylinder vast; tule was gescheurd en daar was vuil tussen gekomen.

Ik heb nu twee nieuwe remschijven / remblokken laten monteren + nieuw remzadel linksachter. Ik overweeg bij de eerstvolgende beurt een JCW set te laten monteren.

Overigens gaven ze bij Oolbekkink aan dat de remkrachtverdeling dusdanig is dat -als je wat haaks de bocht doorgaat- de achterremmen behoorlijk meedoen. Dit kan een oorzaak zijn voor grotere slijtage aan de achterremmen.

Rick

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”