Nurburgring 22 Oktober

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Nurburgring 22 Oktober

22 okt 2007, 20:14

Terwijl Wint en Hans nog onderweg zijn om naar huis te rijden tik ik maar vast de afterparty :)

Het was echt een topdag vandaag op de Ring. Schittered weer, lekker fris, lekker rustig op de baan.

Alledrie hebben we 4 rondjes gedaan waarvan we de laatste drie samen hebben gedaan,
dat was erg gaaf in de ondergaande zon, echt een belevenis 8)

De laatste ronde met zijn drieen heeft Hans op 9:42 geklokt, ik zat daar nog zo'n beetje 10 seconden voor omdat ik halverwege Hans op de snelle stukken roch ingehaald heb omdat ik daar de baan wat beter kende. Maar petje af voor Hans en Rob om na 6 rondjes Ring al zo'n geweldige tijd neer te zetten. En dat met twee hele dikke vertragingen door een verkreukelde Golf en de karoussel die een snelheidslimiet had van 70 km/h door werkzaamheden.
Met de nieuwe remmen en net zo'n mooi en rustige baan als vandaag hoop ik een keer de Ring onder de 9 minuten te rijden.

Hans heeft ook nog een rondje meegereden in de Mini van Thomas, de monteur uit Duitsland die mijn Mini beter kent dan ik :)
Maar dat moet hij zelf maar vertellen hoe dat was.

Ook waren er veel Duitse Mini's waarbij de admin van www.newmini-technik.de (Hector) van de baan is geschoten en de rechtervoorkant flink in de kreukels had. Dat ding heeft een dikkere compressor en een elektrisch koelwatersysteem wat in 282 pk resulteert. Pijnlijk detail daarbij is dat hij claimt dat hij van de baan is gedrukt door de admin van powerminis.com (die is opgericht uit onvrede over de manier waarop Hector het andere forum leidde). Mijn monteur was echter passagier toen dit plaatsvond en die zag die Hector al veel te hard aaankomen (waarschijnlijk met een waas voor de ogen omdat hij de andere admin in het zicht had). Er was echter links geen ruimte omdat er ruimte werd gegeven aan een snellere Audi, dus wou Hector even rechts inhalen (staat zo'n beetje de doodstraf op op de Ring) maar daar was ook ging geen ruimte dus ging hij het gras in met 160 km/h. Gelukkig geen persoonlijk letsel.

Verder heeft een Mini rijder uit Oostenrijk een andere Duitse Mini heel erg hard van de baan zien gaan en heel erg in de kreukels (rechterdeur weg). Zijn vriendin was ongedeerd maar hij is per ambulance afgevoerd. Ik ken die jonge niet maar er zal nog wel meer over bekent worden.

Helaas staan Hans, Wint en ik niet samen op de Ring webcam als we de RIng op gaan, maar deze heb ik wel kunnen vinden. Hier gaat Wint en Hans voor het eerst de Ring op in de Mini, ik was wat later. Straks ook nog even de bekende websites afzoeken naar actie foto's van ons.

Afbeelding

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 20:20

Begin van het verhaal klinkt goed Berthil maar het valt me niet mee dat er zoveel schade is/wordt gereden....

Ik ken mezelf een beetje dus misschien is het maar beter dat ik met de Mini van het circuit afblijf. :(
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 okt 2007, 20:30

Ik denk dat Hans, Rob en ik binnen de club wel bekent staan als 'doorgassers'. Maar we weten ons wel zo te beheersen en steeds zo te blijven rijden waarbij je je lekker voelt. vandaar dat ik Hans kon inhalen op de hoge-snelheidsstukken, omdat ik de baan beter ken door wat meer rondjes. Het is belangrijk om de Ring te rijden op je eigen tempo waar je je lekker bij voelt.
Lisette deed dat de vorige keer ook heel goed :)

Wat er met de andere Mini is gebeurd weten we nog niet. De getuige (die helemaal voor de Ring uit Oostenrijk is komen rijden) zei dat er totaal geen remsporen op de baan stonden en hij eerste met links de vangrail heeft geraakt en toen de baan is overgschoten en rechts de vangrail heeft geraakt.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 08:00

Ik denk dat Hans, Rob en ik binnen de club wel bekent staan als 'doorgassers'
Dat kan je wel zeggen :wink: Was echt gaaf zo met ze drieen op de baan op de autobahn ook trouwens.. nadat jij je afslag had genomen stonden wij een uur vast :? Daarna de tijd even goedgemaakt in Nederland.. ging lekker he Rob!

De ring is een circuit die echt moet kennen om echt hard te gaan.. wij gingen hard maar die monteur van Berthil dat was niet normaal! :shock: Wat een balans en kennis van de baan, dit ging echt geweldig ik had ook de volle vertrouwen in die jongen toen ik met hem mee reed.. dat was anders dan met Wint :wink: (wintje reed super hoor maar na 2 rondjes zo te gassen op zijn standaard bandjes deed ik het wel even in mijn broek :lol: )
Maar goed het was een supertoppiedagje heerlijk weer een hoop moois op de baan en heerlijk gereden.. merk wel dat ik vanaf nu de baan opgaan opdelen in stukken en die moet gaan verbeteren en verder voorruit kijken.. maar de wijsheid komt met de jaren toch?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 09:18

hans met de mini? is dat andere ding nog niet klaar?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 12:33

Weet je hoe koud het was! De Dax voor de zomer circuitdagen en de GP voor de koude dagen.. (en de uitlaat was kapot vd Dax)
Maar ik heb weer genoten vd GP, die gaat dus toch voorlopig niet weg.. :wink: (jammer rob, ik hou de semi's nog even..)
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 okt 2007, 12:37

Mooi verhaal zeg, als ik ooit eens een snellere auto bezit dan mijn huidige Coopertje zal ik het ook eens gaan proberen daar.
Las trouwens van de week dat de snelste ronde tijd weer verbeterd is, lijkt me een mooie tijd die ze neergezet hebben.

http://www.nu.nl/news/1282768/73/Pagani ... ecord.html

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Nurburgring 22 Oktober

23 okt 2007, 19:35

Berthil schreef:Terwijl Wint en Hans nog onderweg zijn om naar huis te rijden tik ik maar vast de afterparty :)
Zeg dat wel!
Wat een drama op de terugweg zeg.
Berthil schreef:Het was echt een topdag vandaag op de Ring. Schittered weer, lekker fris, lekker rustig op de baan.

Alledrie hebben we 4 rondjes gedaan waarvan we de laatste drie samen hebben gedaan,
dat was erg gaaf in de ondergaande zon, echt een belevenis 8)
Dit was echt het mooiste van de dag, scheurend over de baan, met de ondergaande zon achter 2 dikke MINI's aan blazen!
Wow, het is dat ik geen tijd had voor een fotootje anders was dat hem echt geworden, geweldig.
Wat een super mooie dag zo net na Speedy MINI, alles nog eens een keertje over doen.
's ochtends om 10 uur vertrokken vanaf Dordrecht op weg naar Duitsland, en om precies 13.00 uur aangekomen, lekker over de autobahn geblazen achter de GP aan. Best leuk om er achter te blijven hangen inderdaad. :wink:

Afbeelding

Laatste stukje op weg naar Nurburg heerlijke binnendoorweggetjes trouwens!

Afbeelding

Eenmaal aangekomen moest Hans natuurlijk eerst z'n MINI Ring-gereed maken:

Afbeelding

gelijk kaartjes gehaald voor 4 rondjes, wat trouwens precies goed voor me was, anders had ik misschien overmoedig geworden.
Een aantal mooie spots gezien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar kwam Berthil lekker aan (lekker geslapen Berthil :wink: ) terwijl wij ons eerste rondje er al op hadden zitten.
Daarna een rondje meegereden met een duitser die heel netjes en strak over de baan ging en gewoon met z'n standaard bandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Hier Berthil als Ring-taxi :wink:

Afbeelding

Daarna nog ff een fotoshootje gedaan met de Ring op de achtergrond:

Afbeelding

Afbeelding

En op de terugweg natuurlijk de touristische route gepakt 8)

Afbeelding

Afbeelding
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 19:45

8) Die foto's zocht ik! Want dat miste dit draadje..

Heb er ook nog 1

Afbeelding
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 okt 2007, 20:13

Erg mooi...
wil het ook eens proberen als ik een snellere auto heb. Maar ja dat geldt ook voor speedy mini..
Het wordt pas leuk als je snel bent.
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 okt 2007, 20:42

Super 8)
Prachtige dag met ideale weersomstandigheden om te knallen

Volgende keer ook maar mee :s
Mooie fotoos btw
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2007, 10:44

Heeft er nog iemand aktie foto's gevonden? Ben ook aan het zoeken geweest, maar volgens mij stond er niemand te schieten :?
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 okt 2007, 20:15

Ik kan ze nergens vinden...., er stonden toch wel mensen foto's te maken? :?
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 okt 2007, 01:35

Ik heb ook flink gezocht maar hellaas (voor jullie) alleen een foto van mij gevonden. Ik heb alle thumbnails bekeken en jullie staan er niet bij, maar je mag zelf ook wel kijken want ik ben ook maar een mens :)
http://freenetfoto.de/album/michael.heinz8/
http://www.uedn.de/nos/T22102007/Html/index.php5

Afbeelding

De 282 pk Mini van de Duitser van de twee rivaliserende forums is trouwens total loss, hij heeft toegegeven dat hij rechts wou inhalen wat dus ten strengste verboden is, maar hij probeerd het toch in de schoenen te schuiven van de ander. De bijrijder had een lichte hersenschudding en twee gebroken ribben, slechte zaak.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 okt 2007, 09:02

Berthil schreef:Ik heb ook flink gezocht maar hellaas (voor jullie) alleen een foto van mij gevonden. Ik heb alle thumbnails bekeken en jullie staan er niet bij, maar je mag zelf ook wel kijken want ik ben ook maar een mens :)
http://freenetfoto.de/album/michael.heinz8/
http://www.uedn.de/nos/T22102007/Html/index.php5

De 282 pk Mini van de Duitser van de twee rivaliserende forums is trouwens total loss, hij heeft toegegeven dat hij rechts wou inhalen wat dus ten strengste verboden is, maar hij probeerd het toch in de schoenen te schuiven van de ander. De bijrijder had een lichte hersenschudding en twee gebroken ribben, slechte zaak.
Zijn d'r ook foto's van de total loss mini??

Terug naar “Afterparty”