Het was echt een topdag vandaag op de Ring. Schittered weer, lekker fris, lekker rustig op de baan.
Alledrie hebben we 4 rondjes gedaan waarvan we de laatste drie samen hebben gedaan,
dat was erg gaaf in de ondergaande zon, echt een belevenis

De laatste ronde met zijn drieen heeft Hans op 9:42 geklokt, ik zat daar nog zo'n beetje 10 seconden voor omdat ik halverwege Hans op de snelle stukken roch ingehaald heb omdat ik daar de baan wat beter kende. Maar petje af voor Hans en Rob om na 6 rondjes Ring al zo'n geweldige tijd neer te zetten. En dat met twee hele dikke vertragingen door een verkreukelde Golf en de karoussel die een snelheidslimiet had van 70 km/h door werkzaamheden.
Met de nieuwe remmen en net zo'n mooi en rustige baan als vandaag hoop ik een keer de Ring onder de 9 minuten te rijden.
Hans heeft ook nog een rondje meegereden in de Mini van Thomas, de monteur uit Duitsland die mijn Mini beter kent dan ik

Maar dat moet hij zelf maar vertellen hoe dat was.
Ook waren er veel Duitse Mini's waarbij de admin van www.newmini-technik.de (Hector) van de baan is geschoten en de rechtervoorkant flink in de kreukels had. Dat ding heeft een dikkere compressor en een elektrisch koelwatersysteem wat in 282 pk resulteert. Pijnlijk detail daarbij is dat hij claimt dat hij van de baan is gedrukt door de admin van powerminis.com (die is opgericht uit onvrede over de manier waarop Hector het andere forum leidde). Mijn monteur was echter passagier toen dit plaatsvond en die zag die Hector al veel te hard aaankomen (waarschijnlijk met een waas voor de ogen omdat hij de andere admin in het zicht had). Er was echter links geen ruimte omdat er ruimte werd gegeven aan een snellere Audi, dus wou Hector even rechts inhalen (staat zo'n beetje de doodstraf op op de Ring) maar daar was ook ging geen ruimte dus ging hij het gras in met 160 km/h. Gelukkig geen persoonlijk letsel.
Verder heeft een Mini rijder uit Oostenrijk een andere Duitse Mini heel erg hard van de baan zien gaan en heel erg in de kreukels (rechterdeur weg). Zijn vriendin was ongedeerd maar hij is per ambulance afgevoerd. Ik ken die jonge niet maar er zal nog wel meer over bekent worden.
Helaas staan Hans, Wint en ik niet samen op de Ring webcam als we de RIng op gaan, maar deze heb ik wel kunnen vinden. Hier gaat Wint en Hans voor het eerst de Ring op in de Mini, ik was wat later. Straks ook nog even de bekende websites afzoeken naar actie foto's van ons.