VRAAGJE : past versnellingsbak 2006 in model 2002 ?????

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

VRAAGJE : past versnellingsbak 2006 in model 2002 ?????

25 okt 2007, 11:53

ik kan voor een schappelijke prijs een versnellingsbak van 2006 laten monteren in mijn auto model 2002.

mijn vraag is of dit gaat passen en of er zich geen complicaties gaan voordoen bij de montage.

heb naar de dealer gebeld en hetgeen zij mij zeiden...

"MIJNHEER die bak is niet dezelfde ??? "
wat is er dan anders aan, OW , MIJNHEER, DAT KAN IK U NIET ZEGGEN.
dankuwel mijnheer, ik weet genoeg. klik...

wat had je anders verwacht natuurlijk. maar het was het proberen waard. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij kan assisteren en misschien zelfs wat technische info kan verstrekken.

zeer veel thanx alvast en misschien verkoop ik hem dan toch niet meer.... :P

ten tweede kan ik hem laten reviseren door een ander bedrijf. volgens hen is het enkel een tandwieltje op de prius as, waardoor het geratel wordt geproduceerd. dit kan dan goedkoper opgelost worden. Indien het toch het chromeo differentieel zou zijn dan zal de kost dezelfde zijn als hierboven. Maar dan heb ik dezelfde midlands, maar dan herstelt.
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

Re: VRAAGJE : past versnellingsbak 2006 in model 2002 ?????

25 okt 2007, 13:00

Versnellingbakken zijn niet hetzelfde. 2002 heeft een Midland bak en de 2006 de goede Getrag bak. De bak zal wel passen na een aantal aanpassingen. Waaronder oa: aandrijfassen, vliegwiel, schakelpook kabels en luchtfilterbak.
Als je een 5de versnelling voor de Midlandbak nodig hebt kan je deze ook uit een Citroen Saxo of Rover 100 meen ik halen. Is makkelijk zelf te doen voor een heel stuk minder!!

Groeten Erik
miniracer schreef:ik kan voor een schappelijke prijs een versnellingsbak van 2006 laten monteren in mijn auto model 2002.

mijn vraag is of dit gaat passen en of er zich geen complicaties gaan voordoen bij de montage.

heb naar de dealer gebeld en hetgeen zij mij zeiden...

"MIJNHEER die bak is niet dezelfde ??? "
wat is er dan anders aan, OW , MIJNHEER, DAT KAN IK U NIET ZEGGEN.
dankuwel mijnheer, ik weet genoeg. klik...

wat had je anders verwacht natuurlijk. maar het was het proberen waard. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij kan assisteren en misschien zelfs wat technische info kan verstrekken.

zeer veel thanx alvast en misschien verkoop ik hem dan toch niet meer.... :P

ten tweede kan ik hem laten reviseren door een ander bedrijf. volgens hen is het enkel een tandwieltje op de prius as, waardoor het geratel wordt geproduceerd. dit kan dan goedkoper opgelost worden. Indien het toch het chromeo differentieel zou zijn dan zal de kost dezelfde zijn als hierboven. Maar dan heb ik dezelfde midlands, maar dan herstelt.
kooitje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

6bak

04 nov 2007, 00:03

Ik zou een 6 bak monteren ipv een my2006 bak.

Je moet dan toch al aandijrassen e.d. hebben !
valentijn
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 nov 2007, 10:29

hallo miniracer

Ik heb mijn mini net terug van de garage met ook een kapotte versnellingsbak.

ik kreeg de keuze van mijn garage:

1) bak van een jaar oud
2) revisie bak

De bak van een jaar oud gaat waarschijnlijk niet passen, en als ie al zou passen moet je in de gaten houden dat deze bak uit een schade-auto komt en je niet weet wat er allemaal is gebeurt met de bak.

De tweede optie is beter want je moet er vanuit gaan dat een revisie-bak weer nieuw is en dus weer lange tijd mee moet kunnen gaan.

mijn bak komt van http://www.shmtransmissie.nl/

Dit is een bedrijf in schiedam welk zich uitsluitend bezighoud met revisie.

succes

frank
mijn mini is maxi
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

04 nov 2007, 18:19

valentijn schreef:hallo miniracer

Ik heb mijn mini net terug van de garage met ook een kapotte versnellingsbak.

ik kreeg de keuze van mijn garage:

1) bak van een jaar oud
2) revisie bak

De bak van een jaar oud gaat waarschijnlijk niet passen, en als ie al zou passen moet je in de gaten houden dat deze bak uit een schade-auto komt en je niet weet wat er allemaal is gebeurt met de bak.

De tweede optie is beter want je moet er vanuit gaan dat een revisie-bak weer nieuw is en dus weer lange tijd mee moet kunnen gaan.

mijn bak komt van http://www.shmtransmissie.nl/

Dit is een bedrijf in schiedam welk zich uitsluitend bezighoud met revisie.

succes

frank
ja heb hetzelfde meegemaakt en ga mijn bak ook reviseren bij een bedrijfje in belgie'
heb tevens een helix sportkoppeling gekocht omdat ik deze kost wil besparen in de toekomst. Kost je heel veel om te laten plaatsen en nu de bak er toch uit ligt ben ik er maar ineens voor gegaan.
thx voor de input

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”