Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Crank Poelie Works 102% & 55mm SC poelie
Hallo allemaal.
Heb eergisteren weer een kleine upgrade aan mijn Mini laten aanbrengen, nl. een 102% (lichtere) krukas poelie. Ik heb al een 55 mm (-16%) SC poelie. Inderdaad een leuke upgrade en het is voelbaar (is nog niet gemeten), de auto voelt sterker aan. De compressordruk komt ergens tegen de 1,15-1,2 bar aan, maar is klaarblijkelijk nog net binnen de veilige marge (1,25?), het DSC lichtje gaat nl. niet branden bij vol vermogen. Dus allemaal prima. Ik heb 227 Beek pk/263 Beek Nm
gr. Ferdinand
p.s. o ja, ik heb wel een watergekoelde intercooler.
Heb eergisteren weer een kleine upgrade aan mijn Mini laten aanbrengen, nl. een 102% (lichtere) krukas poelie. Ik heb al een 55 mm (-16%) SC poelie. Inderdaad een leuke upgrade en het is voelbaar (is nog niet gemeten), de auto voelt sterker aan. De compressordruk komt ergens tegen de 1,15-1,2 bar aan, maar is klaarblijkelijk nog net binnen de veilige marge (1,25?), het DSC lichtje gaat nl. niet branden bij vol vermogen. Dus allemaal prima. Ik heb 227 Beek pk/263 Beek Nm
gr. Ferdinand
p.s. o ja, ik heb wel een watergekoelde intercooler.
Veel rijplezier!
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Ik ga wel binnekort hier in Heerlen eens op de testbank, kijk wat mijn MCS eruit perst
ik hoop ook richting de 210pk
Sow, dat ziet er goed uit!! ik heb helaas geen run gedaan bij beek, er was geen plaats op de testbank.speedy schreef:beek grafiek 153,7 kw= 209,032 pk
Wat is die bloedsnel geworden![]()
super![]()
Ik ga wel binnekort hier in Heerlen eens op de testbank, kijk wat mijn MCS eruit perst

- speedy
- NMC Legend
Bericht
moet lukken toch
kamiel schreef:Sow, dat ziet er goed uit!! ik heb helaas geen run gedaan bij beek, er was geen plaats op de testbank.speedy schreef:beek grafiek 153,7 kw= 209,032 pk
Wat is die bloedsnel geworden![]()
super![]()
Ik ga wel binnekort hier in Heerlen eens op de testbank, kijk wat mijn MCS eruit perstik hoop ook richting de 210pk
![]()
moet lukken toch

- oli4tjemaes
- One wheel wonder
Bericht
Vraagje, omdat ik te lui ben om dit allemaal te lezen, waar kan ik goedkoop en toch degelijk mijn cooper S laten tunen? liefst in België
greetz
greetz
Onze sponsors