BlonTie, coendek en ik waren uitgenodigd om de Clubman in België te komen bewonderen in de Antwerpstore! Zo gezegd zo gedaan. Helaas kon coendek er niet bij zijn in verband met zijn tentamens. BlonTie en ik moesten daardoor met z'n twee. Zoals afgesproken is BlonT netjes op tijd bij mij vanuit Breda om vervolgens met mijn bliksemblauwe MINI in de richting van Antwerpen te tuffen.

Eenmaal daar aangekomen werd al snel duidelijk dat ze het voor de introductie van de Clubman in België groots hebben uitgepakt. Uiteraard mag de Belgische fanclub, de MINIACS, dan zeker niet ontbreken.

MINI Clubman Cooper S
Binnen no-time had BlonT de entreebewakers van het schitterende pand (we mochten nog niet naar binnen, omdat we TE vroeg waren!) bedwelmd en stonden we als eerste in de zalen waar het feestje zou beginnen. Uiteraard meteen een paar foto’s geschoten van een op-dat-moment lege zaal. De rest van de genodigden stroomden naar binnen. Binnen 10 minuten was het nokkie-vol en konden er eigenlijk al geen mooie foto’s meer geschoten worden.

Toen was het tijd om de clubman aan de tand te voelen. We hebben werkelijk alles in en om de auto aangeraakt en gezamenlijk besproken wat we er van vonden. De deurtjes zijn “verslavend”. Je zou express alles in de kofferbak leggen om een of beide deurtjes te moeten mogen openen.

MINI Clubman Cooper D
Plots ging mijn aandacht naar iets anders. Vier schitterende jonge dames is zeer korte rokjes!

Nadat de dames weg waren nogmaals rustig de Clubman bekeken. Misschien wel iets te rustig, want voor je het weet is het dan alweer 23.30 uur. Time to go! We moeten morgenochtend tenslotte weer vroeg uit ons nest om de “baas” blij te maken.

Al-met-al een zeer geslaagde en gezellige woensdagavond!
@BlonT:
Vertel eens! Wat vind je, na deze kennismaking, van de Clubman?

@coendek:
Succes met je tentamens kerel, we hebben je gemist!