Correct me if i'm wrong, maar volgens mij was het aandrijfverlies
wielen->krukas 15% correctie, en doet beek nog een correctie voor weerstand van de bank zelf van 7%
Beek Auto Racing grafieken topic!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ok
wel apart allemaal, we hebben het hier wel eens over gehad dacht ik, maar ik blijf het maar niet snappen.
mijn mini meet bij een dynojetbank 202,1 pk (wielpk) en bij beek 227 (krukas pk). Maar allebei is (op het oog) de meettechniek hetzelfde: nl. de voorwielen op een draairol zetten en gas geven. Alleen Fredriks doet inderdaad alleen een 'zwiepert' in z'n 4 tot aan de toerenbegrenzer en Beek schakelt door de versnellingen heen.
Welke techneut weet hier het antwoord op?
gr. ferdinand
mijn mini meet bij een dynojetbank 202,1 pk (wielpk) en bij beek 227 (krukas pk). Maar allebei is (op het oog) de meettechniek hetzelfde: nl. de voorwielen op een draairol zetten en gas geven. Alleen Fredriks doet inderdaad alleen een 'zwiepert' in z'n 4 tot aan de toerenbegrenzer en Beek schakelt door de versnellingen heen.
Welke techneut weet hier het antwoord op?
gr. ferdinand
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Beek schakelt tijdens het meten natuurlijk niet door de versnellingen.
Een gecomputergeriseerde bank kan inderdaad een zwieper meten, dus ineens het gas intrappen.
Beek meet per 500 toeren (de puntjes in de grafiek).
Dus vasthouden op het toerental en dan druk Beek de meetknop in.
Zo'n 'zwiepbank' komt over het algemeen hoger uit.
Een gecomputergeriseerde bank kan inderdaad een zwieper meten, dus ineens het gas intrappen.
Beek meet per 500 toeren (de puntjes in de grafiek).
Dus vasthouden op het toerental en dan druk Beek de meetknop in.
Zo'n 'zwiepbank' komt over het algemeen hoger uit.
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ferdinand
ha berthil, o werkt dat zo? haha, en ik maar denken dat Beek schakelt tussendoor, maar hij meet dus om de 500 toeren in een versnelling (= 4 of 5?) Heb weer van veel vakbroeders gehoord dat een zwiepbank juist lager uitkomt, hangt er van af hoe je dat ding instelt.Berthil schreef:Beek schakelt tijdens het meten natuurlijk niet door de versnellingen.
Een gecomputergeriseerde bank kan inderdaad een zwieper meten, dus ineens het gas intrappen.
Beek meet per 500 toeren (de puntjes in de grafiek).
Dus vasthouden op het toerental en dan druk Beek de meetknop in.
Zo'n 'zwiepbank' komt over het algemeen hoger uit.
ferdinand
Veel rijplezier!
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
da's interessant, ik kwam met mijn complete dahler configuratie (in. watercooler) op:
- Beek 227pk (krukas)
- Fredriks 223 pk (omgerekend van 195 wielpk met 15%)
(Beek dus 4 pk optimistischer tov. Fredriks). Wat is nu 4 pk, ok, maar Beek is toch iets optimistischer.
Nadat Beek aan de software had 'geknoeid' en met Alta Air Box,
- Fredriks 232 pk (omgerekend van 202 wielpk met 15%)
- Beek meting moet ik nog een keertje doen..
grappig niet?
- Beek 227pk (krukas)
- Fredriks 223 pk (omgerekend van 195 wielpk met 15%)
(Beek dus 4 pk optimistischer tov. Fredriks). Wat is nu 4 pk, ok, maar Beek is toch iets optimistischer.
Nadat Beek aan de software had 'geknoeid' en met Alta Air Box,
- Fredriks 232 pk (omgerekend van 202 wielpk met 15%)
- Beek meting moet ik nog een keertje doen..
grappig niet?
Veel rijplezier!
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
).
Toen ik aankwam stond hun ruimte te koop en op het telefoonnummer neemt niemand meer op.
Dacht het even te laten weten.
Zou kunnen dat ze op een ander adres zitten, wie weet.
Heb voorbije zomer heel wat tuners bezocht waaronder TBM (de reden hiervoor zul je later wel eens lezenminibandit schreef:dat gaat wat geven bij TBM dan gixxer...die gebruiken toch zo'n "zwiepbank"![]()
!!!

Toen ik aankwam stond hun ruimte te koop en op het telefoonnummer neemt niemand meer op.
Dacht het even te laten weten.
Zou kunnen dat ze op een ander adres zitten, wie weet.
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
in ieder geval ff bekijken... !!
thnx voor de info
oeps...hopelijk is dat niet waarDer Abt schreef:Heb voorbije zomer heel wat tuners bezocht waaronder TBM (de reden hiervoor zul je later wel eens lezenminibandit schreef:dat gaat wat geven bij TBM dan gixxer...die gebruiken toch zo'n "zwiepbank"![]()
!!!
).
Toen ik aankwam stond hun ruimte te koop en op het telefoonnummer neemt niemand meer op.
Dacht het even te laten weten.
Zou kunnen dat ze op een ander adres zitten, wie weet.

in ieder geval ff bekijken... !!
thnx voor de info

- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
ik heb beek software en heb een vraagje hieromtrent,
blijft deze software in het geheugen van de boordcomputer zitten indien je de ecu loskoppeld ? , dus als de "stekker of plug of fiche ", (weet niet hoe zo iets echt heet) uitgetrokken wordt. Er wordt bij mij een nieuwe motor geïnstaleerd en daarom dienen alle aansluitingen en fiches uitgetrokken te worden.
toen ik beek zag tunen, en hij vervolgens mijn wagen resette , denk ik dat ik gezien heb dat hij gewoon die stekker eruit trok. Of ben ik nu verkeerd en moet je de software computergewijs overschrijven ????
thx
blijft deze software in het geheugen van de boordcomputer zitten indien je de ecu loskoppeld ? , dus als de "stekker of plug of fiche ", (weet niet hoe zo iets echt heet) uitgetrokken wordt. Er wordt bij mij een nieuwe motor geïnstaleerd en daarom dienen alle aansluitingen en fiches uitgetrokken te worden.
toen ik beek zag tunen, en hij vervolgens mijn wagen resette , denk ik dat ik gezien heb dat hij gewoon die stekker eruit trok. Of ben ik nu verkeerd en moet je de software computergewijs overschrijven ????
thx
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
De software blijft er gewoon in als de spanning er af gaat.miniracer schreef:ik heb beek software en heb een vraagje hieromtrent,
blijft deze software in het geheugen van de boordcomputer zitten indien je de ecu loskoppeld ? , dus als de "stekker of plug of fiche ", (weet niet hoe zo iets echt heet) uitgetrokken wordt. Er wordt bij mij een nieuwe motor geïnstaleerd en daarom dienen alle aansluitingen en fiches uitgetrokken te worden.
toen ik beek zag tunen, en hij vervolgens mijn wagen resette , denk ik dat ik gezien heb dat hij gewoon die stekker eruit trok. Of ben ik nu verkeerd en moet je de software computergewijs overschrijven ????
thx
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dan gooi ik die van mij er ook maar even in 
Beek software
GTT luchtfilter
15% Alta v2 pulley
103% GTT krukas pulley
MTH spruitstuk (400 cel)
Milltek uitlaat
Facelift compressor
Catcam nokkenas
E+ bewerkte cilinderkop
380cc JCW injectoren
Watergekoelde intercooler
255pk, 280 Nm


Beek software
GTT luchtfilter
15% Alta v2 pulley
103% GTT krukas pulley
MTH spruitstuk (400 cel)
Milltek uitlaat
Facelift compressor
Catcam nokkenas
E+ bewerkte cilinderkop
380cc JCW injectoren
Watergekoelde intercooler
255pk, 280 Nm

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors