Lotus Seven Dax Rush Cosworth, VERKOCHT!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even een update over de Dax, deze staat al een tijdje bij Beek. Het probleem was een te hoge watertemperatuur wat mede kwam door de gecombineerde water/oliekoeler. Nu zit er dus een extra oliekoeler op en omdat er zo weinig ruimte is zit deze aan de zijkant zoals bij een Donkervoort met hetzelfde kapje.

Beter voor het circuitwerk
Er is ook een splitter geplaatst in de neus voor meer koeling voor de intercooler want de turbo kreeg te weinig verse lucht en werd ook superheet.. je blijft gaan met dit soort speeltjes.. want de software is aangepast, hij stond veeels te rijk en had dus niet het vermogen wat hij had moeten hebben.. zelfs nu niet. Nu heeft die dus 243pk maar op een wagengewicht van 690kilo is best te doen
Wat voor mij belangrijker is de beheersbaarheid van het vermogen dus een rustige opbouw van het vermogen niet dat ik iedere keer dwars sta in het scheivlak op zandvoort.

Wat nu nog komt zijn de lichtgewicht kuipjes bekleed met zwart leer en blauw stiksel.. hmm het wordt wel wat..

Beter voor het circuitwerk

Wat nu nog komt zijn de lichtgewicht kuipjes bekleed met zwart leer en blauw stiksel.. hmm het wordt wel wat..
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dwars gaan op het scheivlak
. Ik vergelijk het scheivlak wel eens met eau rouge op spa.
Je moet daar eigenlijk VOL gaan en dan die heuvel op. Auto komt uit de veren en wordt me dan een potje instabiel. Altijd hopen dan dat ie weer netjes wordt voordat de bocht komt
.
Maarre de audi S bocht, die is altijd leuk om dwars te gaan.
Ja bakkie wordt supergaaf. Maarre 240pk. Das idd nog wat aan de brave kant. Maar ja betrouwbaarheid wil ook wel wat zeggen ipv een opgefokt beest. Ben benieuwd hoe j t vind met de dax op t circuit.
gr,
PP

Je moet daar eigenlijk VOL gaan en dan die heuvel op. Auto komt uit de veren en wordt me dan een potje instabiel. Altijd hopen dan dat ie weer netjes wordt voordat de bocht komt

Maarre de audi S bocht, die is altijd leuk om dwars te gaan.
Ja bakkie wordt supergaaf. Maarre 240pk. Das idd nog wat aan de brave kant. Maar ja betrouwbaarheid wil ook wel wat zeggen ipv een opgefokt beest. Ben benieuwd hoe j t vind met de dax op t circuit.
gr,
PP
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
En de nieuwe 997 Carrera S is zeker ook niet de minste.
Misschien Carrera killer, maar een 996/997 Turbo/GT2/GT3 (RS) zijn nog een tikkeltje snellerFunkyRAT schreef:0-100 in minder dan 4,5 seconden schat ik? Redelijke porsche killer heb je daar... voorzichtig!
Goed dat je ook nog gaat voor betrouwbaarheid in ieder geval!

En de nieuwe 997 Carrera S is zeker ook niet de minste.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Aha staat die nu hier! Was hem al kwijt..
Beter, thanks berthil!
Ik denk dat die wel iets sneller is dan een Porsche.. weegt 690kilo : 243pk= 2,84kilo per pk, dat haalt een porsche niet..
Ik zal morgen (als het droog is) eens gaan meten, de 4 seconden moet die wel halen..

Beter, thanks berthil!
Ik denk dat die wel iets sneller is dan een Porsche.. weegt 690kilo : 243pk= 2,84kilo per pk, dat haalt een porsche niet..

Ik zal morgen (als het droog is) eens gaan meten, de 4 seconden moet die wel halen..
Onze sponsors