De isolatie van de DPSM is ook van een bitumen vorm, dus ik zou zeggen, even de vorm checken en dan vooral laten zitten !!!!
Als je gaat steken beschadig je de beschermlaag van deur, daar kan dan wegens de grote hoeveelheid vocht gemakkelijk roest ontstaan.
Be carefull !!
Wie heeft dit nog meer ??
Coen heeft gisteren bij mij geluisterd.... hahaha
DPSM : Digital Power Sound Module
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb inderdaad de oude sound deadening laten zitten, die heb ik op exact dezelfde plek geplakt als waar de Mini sound deadening nu ook zou moeten komen. Mooi laten zitten dus.
Vanmiddag op 14.00u begonnen, 21.00u gestopt (het werd behoorlijk koud).
De versterker en voorste speakers zitten er in, morgen de achterste speakers er in en de zijpanelen er weer op.
Alles werkt prima, en het klinkt nu al erg goed!
Wordt morgen vast nog beter met de achterste speakers, je kan nu zelfs horen dat de achterste speakers en niet helemaal bij passen al klinkt het niet slecht.
Vanmiddag op 14.00u begonnen, 21.00u gestopt (het werd behoorlijk koud).
De versterker en voorste speakers zitten er in, morgen de achterste speakers er in en de zijpanelen er weer op.
Alles werkt prima, en het klinkt nu al erg goed!
Wordt morgen vast nog beter met de achterste speakers, je kan nu zelfs horen dat de achterste speakers en niet helemaal bij passen al klinkt het niet slecht.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De hele boel zit er in.
Ik ben erg tevreden met het geluid. Zeer heldere tonen zonder dat het schel wordt, ongeacht volume. De bas vind ik ook goed zo, op laag volume ook goed te horen, niet hinderlijk op hoog volume al heb ik nog niet aangedurfd om hem helemaal open te draaien
Monteren ging van een leien dakje maar een monteur die het binnen de 5 uur doet die de handleiding noemt is een hele knappe monteur.

Ik ben erg tevreden met het geluid. Zeer heldere tonen zonder dat het schel wordt, ongeacht volume. De bas vind ik ook goed zo, op laag volume ook goed te horen, niet hinderlijk op hoog volume al heb ik nog niet aangedurfd om hem helemaal open te draaien

Monteren ging van een leien dakje maar een monteur die het binnen de 5 uur doet die de handleiding noemt is een hele knappe monteur.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had geen HK maar heb bij een dealer eens in een HK-auto geluisterd.
Ik zat toen te twijfelen om achteraf een HK in te bouwen of een DPSM, maar beide vond ik toen toch wel wat prijzig.
Ik was ook niet onder de indruk van het geluid van de HK. Natuurlijk zijn de tonen beter dan standaard en als ik een nieuwe auto had gekocht had ik hem waarschijnlijk ook aangetikt in de optielijst.
Ik vind de DPSM toch wel een behoorlijk tandje beter, mede door de heldere tonen en de bas die het meer heeft.
Geluid is echter persoonlijk, dus het is zeker aan te raden de set een keer te beluisteren alvorens over te gaan tot aanschaf.
800 euro voor deze kit vind ik wel zijn geld waard. Het is een zeer compleet pakket speciaal voor de Mini. Alles past netjes en niet moeilijk doen met verloopkabels e.d.. Ook de iPod, Aux en Bleutooth kit is netjes blijven werken. Voordeel is misschien de meerwaarde bij inruil, nadeel is misschien dat de set niet makkelijk overgezet kan worden naar een ander merk auto.
Misschien is de set vooral aan te raden als je nog een paar jaartjes in je auto blijft rijden (genieten
).
Ik zat toen te twijfelen om achteraf een HK in te bouwen of een DPSM, maar beide vond ik toen toch wel wat prijzig.
Ik was ook niet onder de indruk van het geluid van de HK. Natuurlijk zijn de tonen beter dan standaard en als ik een nieuwe auto had gekocht had ik hem waarschijnlijk ook aangetikt in de optielijst.
Ik vind de DPSM toch wel een behoorlijk tandje beter, mede door de heldere tonen en de bas die het meer heeft.
Geluid is echter persoonlijk, dus het is zeker aan te raden de set een keer te beluisteren alvorens over te gaan tot aanschaf.
800 euro voor deze kit vind ik wel zijn geld waard. Het is een zeer compleet pakket speciaal voor de Mini. Alles past netjes en niet moeilijk doen met verloopkabels e.d.. Ook de iPod, Aux en Bleutooth kit is netjes blijven werken. Voordeel is misschien de meerwaarde bij inruil, nadeel is misschien dat de set niet makkelijk overgezet kan worden naar een ander merk auto.
Misschien is de set vooral aan te raden als je nog een paar jaartjes in je auto blijft rijden (genieten

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je chassis zullen je dankbaar zijn als ze de tijd krijgen om ingespeeld te worden.
De ophangrubbers zijn nog erg stijf en het koper van de spreekspoelen wil,
net als een motor,
met beleid ingespeeld worden.
De klankwinst ligt vooral in het middengebied dat natuurlijker en stressvrijer zal klinken!
Probeer je 'n beetje te beheersen en draai je nieuwe set pas na 'n paar weekjes draaien "vol" open.Berthil schreef:... al heb ik nog niet aangedurfd om hem helemaal open te draaien
Je chassis zullen je dankbaar zijn als ze de tijd krijgen om ingespeeld te worden.
De ophangrubbers zijn nog erg stijf en het koper van de spreekspoelen wil,
net als een motor,
met beleid ingespeeld worden.
De klankwinst ligt vooral in het middengebied dat natuurlijker en stressvrijer zal klinken!

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Timmermans zit in Duitsland.
website http://www.strahlung-pur.de, vestiging Kaarst, vragen naar Benito Balve.
Stuur maar even een pb-tje als je het directe e-mail adres van Benito wilt hebben.
Ik heb de DPSM al even flink open gedraaid, maar nog steeds niet helemaal.
Zo HARD!. 660W en 128 dB volgens de specificaties. Ik wist trouwens niet dat zoiets 'ingespeeld' moest worden. Misschien staat het wel in de handleiding maar die heb ik niet doorgelezen.
Nu ik al wat meer kilometers heb gereden met de set neemt de tevredenheid alleen maar toe. Wat me opvalt is de balans tussen de voorste en achterste luidsprekers. Deze is erg goed, geen van allen overheerst. Als je in de auto zit hoor je prachtig stereo maar je kan niet horen waar het geluid vandaan komt.
Ik voel nu ook de sportstoelen lekker meetrillen in de rug
website http://www.strahlung-pur.de, vestiging Kaarst, vragen naar Benito Balve.
Stuur maar even een pb-tje als je het directe e-mail adres van Benito wilt hebben.
Ik heb de DPSM al even flink open gedraaid, maar nog steeds niet helemaal.
Zo HARD!. 660W en 128 dB volgens de specificaties. Ik wist trouwens niet dat zoiets 'ingespeeld' moest worden. Misschien staat het wel in de handleiding maar die heb ik niet doorgelezen.
Nu ik al wat meer kilometers heb gereden met de set neemt de tevredenheid alleen maar toe. Wat me opvalt is de balans tussen de voorste en achterste luidsprekers. Deze is erg goed, geen van allen overheerst. Als je in de auto zit hoor je prachtig stereo maar je kan niet horen waar het geluid vandaan komt.
Ik voel nu ook de sportstoelen lekker meetrillen in de rug

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar in de huis tuin & keuken High End is inspelen een normaal & geaccepteerd proces waar even doorheen gespeeld moet worden.
Geldt voor pick-up naalden, luidsprekers, in mindere mate elektronica.
De rubberen ophanging in de pick-up naalden en luidsprekers moeten gewoon wat los getrild worden.
En ook het koper in de spreekspoelen wil, net als een motorblok, wat rustige temperatuursschommelingen ervaren,
voordat ze optimaal presteren.
Dus voordat je ze flink op hun falie geeft; probeer wat beheerst te blijven en de speakers wat te laten settelen.
Onderschat ook niet de hitte van mooie zomers!
Die zullen de rubbers, maar ook die stoffen "spin" die de conussen vast houdt lekker verhitten.
En daarmee nog eens extra laten settelen.
Nu speelt 't spul dus al lekker. En das
!
Geloof 't of niet: na de zomer van 2008 zal het spul pas 100% klinken!
(voorop gesteld dat je 't dan nog niet hebt vervangen... :mrgreen
)
Ter vergelijk: mijn Magnepan MG12 klonken in het begin zo ontzettend beroerd, dat ik enorme spijt van m'n keuze kreeg.
Pas na enkele weken inspelen waren de speakers pas optimaal in staat om de muziek te laten zingen!
Zo iets staat niet gauw in handleidingen.Berthil schreef:Ik wist trouwens niet dat zoiets 'ingespeeld' moest worden. Misschien staat het wel in de handleiding maar die heb ik niet doorgelezen.
Maar in de huis tuin & keuken High End is inspelen een normaal & geaccepteerd proces waar even doorheen gespeeld moet worden.
Geldt voor pick-up naalden, luidsprekers, in mindere mate elektronica.
De rubberen ophanging in de pick-up naalden en luidsprekers moeten gewoon wat los getrild worden.
En ook het koper in de spreekspoelen wil, net als een motorblok, wat rustige temperatuursschommelingen ervaren,
voordat ze optimaal presteren.
Dus voordat je ze flink op hun falie geeft; probeer wat beheerst te blijven en de speakers wat te laten settelen.
Onderschat ook niet de hitte van mooie zomers!
Die zullen de rubbers, maar ook die stoffen "spin" die de conussen vast houdt lekker verhitten.
En daarmee nog eens extra laten settelen.
Nu speelt 't spul dus al lekker. En das

Geloof 't of niet: na de zomer van 2008 zal het spul pas 100% klinken!
(voorop gesteld dat je 't dan nog niet hebt vervangen... :mrgreen

Ter vergelijk: mijn Magnepan MG12 klonken in het begin zo ontzettend beroerd, dat ik enorme spijt van m'n keuze kreeg.
Pas na enkele weken inspelen waren de speakers pas optimaal in staat om de muziek te laten zingen!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb nog even de specificaties uit de DPSM handleiding overgenomen voor de geïnteresseerden en kenners (waar ik mijzelf niet toe reken).
Extern 12 dB filter frequentiewisselfilter met hoogwaardige onderdelen.
- Zware luidsprekermembranen uit geïmpregneerd papier.
- Luidsprekerbevestiging van weerstandsbestendig polypropyeen.
- Tweeters met ferrofluidkoeling.
- Lange slag woofers met zeer sterke magneet.
- Spoel met 73 mm diameter.
- Luidsprekerafdekking met 1 mm materiaaldikte.
- Subsonic-filter.
- Uitgebreide automatische beschermingsschakelingen.
- Soft-clipping.
- DSP (Digital Sound Processing).
- Speciale Elko's voor hoge impulsprestaties.
- Geregelde vermogenscomponent met Soft-Start (geringe boordnetbelasting).
Ook nog even een kaartje uit de handleiding:

Extern 12 dB filter frequentiewisselfilter met hoogwaardige onderdelen.
- Zware luidsprekermembranen uit geïmpregneerd papier.
- Luidsprekerbevestiging van weerstandsbestendig polypropyeen.
- Tweeters met ferrofluidkoeling.
- Lange slag woofers met zeer sterke magneet.
- Spoel met 73 mm diameter.
- Luidsprekerafdekking met 1 mm materiaaldikte.
- Subsonic-filter.
- Uitgebreide automatische beschermingsschakelingen.
- Soft-clipping.
- DSP (Digital Sound Processing).
- Speciale Elko's voor hoge impulsprestaties.
- Geregelde vermogenscomponent met Soft-Start (geringe boordnetbelasting).
Ook nog even een kaartje uit de handleiding:

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je je versterker te ver open zou schroeven, gaat die enge & tweeter-dodende vervorming produceren.
Deze soft-clipping schakeling zorgt ervoor dat je versterker nét onder z'n max. blijft.
Zie het als een toerentalbegrenzer.
Het muzieksignaal wordt op dat moment niet "hard" geclipt, zoals je hier kunt zien;

Maar soft afgesneden, zoals je hier in de rode curve kunt zien;

Das wel fijn.Berthil schreef:Ik heb nog even de specificaties uit de DPSM handleiding overgenomen
...
- Soft-clipping.
Als je je versterker te ver open zou schroeven, gaat die enge & tweeter-dodende vervorming produceren.
Deze soft-clipping schakeling zorgt ervoor dat je versterker nét onder z'n max. blijft.
Zie het als een toerentalbegrenzer.
Het muzieksignaal wordt op dat moment niet "hard" geclipt, zoals je hier kunt zien;

Maar soft afgesneden, zoals je hier in de rode curve kunt zien;

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
puur vanuit deze grafiek zou ik zeggen dat er nauwelijks van enige sprankel of detaillering in het mid/hoog sprake kan zijn.
Zo sterk loopt het hoog af.
Ook de piek rond 100 Hz wekt bij mij argwaan.
Maar alleen zelf luisteren stelt je pas in staat om over een audiosysteem te oordelen.
En daarmee zit 't wel goed, dacht ik?
Zo zie je maar weer;Berthil schreef:Ook nog even een kaartje uit de handleiding:
puur vanuit deze grafiek zou ik zeggen dat er nauwelijks van enige sprankel of detaillering in het mid/hoog sprake kan zijn.
Zo sterk loopt het hoog af.
Ook de piek rond 100 Hz wekt bij mij argwaan.
Maar alleen zelf luisteren stelt je pas in staat om over een audiosysteem te oordelen.
En daarmee zit 't wel goed, dacht ik?

Onze sponsors