Ik zal even uitleggen waarom:
Op 27 september 2007 is onze Mini Cooper S uit 2003 voor een grote onderhoudsbeurt naar BMW/Mini dealer Maaral
uit Alkmaar gegaan.
De auto hebben we zelf uit Duitsland geimporteerd was dealer onderhouden en dat wilden wij graag zo houden.
Affijn een grote beurt kostte ons € 581,49 inc. BTW en APK keuring. Dat was natuurlijk niet fijn maar ik denk dan
altijd als je dat soort dingen niet wilt, dan moet je geen auto rijden en zeker geen BMW/Mini.
O.a. alle vloeistoffen zijn vervangen en ook alle filters etc. etc.
Op 29 oktober 2007 maakte de carterventilatie slang herrie en moest vervangen worden.
Werd mij gezegd dat men niet alleen het bochtje dat kapot was moest worden vervangen, maar de gehele slang.
Affijn, dat moest dan maar. Dat leverde een rekening op van € 101,90
De ontknoping!!!
Vandaag tot 23:30 uur bezig geweest met een modificatie van mijn luchtfilterhuis. Inlaatpoort vergroot naar 70 mm en
een K&N filter geplaatst.
1) Toen het luchtfilterhuis open ging, bleek daar een smerig oud lel in te zitten. zelfs de productiedatum van het filter stond erop en vermelde de datum 11-03-2003.

2) Toen heb ik ook meteen die "nieuwe" carterventilatie slang eens bekeken. Wat schertst mijn verbazing, alleen het bochtje is vervangen. Dat had ik zelf binnen tien minuten kunnen doen maar de dealer rekent er kennelijk een heel uurloon
voor a € 82,80 ex. BTW

Was er laatst niet een hele reclame campagne van de autobranche dat de dealer de beste plek voor je auto was?
eerlijk en vertrouwd?????
Ik begin nu ernstig te twijfelen of ze alles wel gedaan hebben wat er op de rekening staat, zijn de bougies wel vervangen, is de olie wel echt vervangen en de koelvloeistof dan?????
Ik ga maandag naar Maaral toe en ga ze met dit gegeven confronteren

Ik hoop dat ik me rustig kan houden.
Oh ja, de grote beurt is uitgevoerd bij kilometerstand: 48.482 km en de teller staat nu op iets meer dan 49.000 km
Ik houd jullie op de hoogte