Wat zou jij kiezen: Clubman of X5 of M3 ? Besluit genomen!!!
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
nee, dat is een 911 onder de sportwagens.
een m3 uit 2002... ik zou er toch serieus over nadenken alvorens tot aankoop over te gaan en de auto minstens grondig laten keuren. op zo'n ding loop je echt leeg als er iets mis mee is (defect aan smg, defecte nokkenaslagers wat nogal eens voorkomt etc), een x5 diesel daarintegen is bewezen betrouwbaar en het onderhoud is redelijk te betalen.
ik zou ze eerlijk gezegd geen van allen kiezen voor dat geld. te oud en te hoge kmstand naar mijn belief.
een m3 uit 2002... ik zou er toch serieus over nadenken alvorens tot aankoop over te gaan en de auto minstens grondig laten keuren. op zo'n ding loop je echt leeg als er iets mis mee is (defect aan smg, defecte nokkenaslagers wat nogal eens voorkomt etc), een x5 diesel daarintegen is bewezen betrouwbaar en het onderhoud is redelijk te betalen.
ik zou ze eerlijk gezegd geen van allen kiezen voor dat geld. te oud en te hoge kmstand naar mijn belief.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ex-M3-rijder (321 pk
) wil ik je waarschuwen voor de onderhoudskosten die zijn erg heftig (kunnen) zijn bij een ouder type. Als je het tenminste goed en bij een dealer wilt doen.
Ik zat nog in de garantie (één jaar Next-garantie bij een BMW-dealer) toen mijn M-3 motorproblemen kreeg met de dubbele Vanos(dacht ik). Over de kosten kreeg ik toen geen duidelijk antwoord, was ook niet mijn probleem
, maar fl 10.000+ waren het al snel.
Daarna nog problemen met de SMG-bak die afentoe in een noodprogramma sprong, kosten daarvan onbekend omdat ik mijn M3 daarna totall-loss heb gereden
. Daarna (2005) heb ik mijn eerste MCS
gekocht als vervanger voor de M3.
Solly, een beetje off-topic mss, maar je kunt beter gewaarschuwd zijn

Ik zat nog in de garantie (één jaar Next-garantie bij een BMW-dealer) toen mijn M-3 motorproblemen kreeg met de dubbele Vanos(dacht ik). Over de kosten kreeg ik toen geen duidelijk antwoord, was ook niet mijn probleem

Daarna nog problemen met de SMG-bak die afentoe in een noodprogramma sprong, kosten daarvan onbekend omdat ik mijn M3 daarna totall-loss heb gereden

Solly, een beetje off-topic mss, maar je kunt beter gewaarschuwd zijn

- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ben het met Sid eens. Ik zou op mobile.de kijken of je in Duitsland niet iets jongers kan vinden met een lagere kilometerstand. Door de BPM korting zou je dat op Nederlands kenteken moeten kunnen zetten voor ongeveer dezelfde prijs.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- Francisca
- Mod virus alert!
Bericht
Je hebt al een mini, dan zou ik als gezinswagen voor een X5 kiezen.
Wij hebben zelf dezelfde combinatie en die bevalt ons prima.
In een M3 heb ik nog nooit gereden, dus hierover kan ik niet oordelen.
Ook in de X5 rij ik erg graag, dit is automaat en trekt ook super, al hebben wij dan wel een 4.4.
Het rijdt absoluut niet als een vrachtwagen.
Voor de lange afstanden (net als naar de wintersport bv) geeft dit toch net ietsje meer comfort en
wat meer bagageruimte.
Succes met je keuze !
Wij hebben zelf dezelfde combinatie en die bevalt ons prima.
In een M3 heb ik nog nooit gereden, dus hierover kan ik niet oordelen.
Ook in de X5 rij ik erg graag, dit is automaat en trekt ook super, al hebben wij dan wel een 4.4.
Het rijdt absoluut niet als een vrachtwagen.
Voor de lange afstanden (net als naar de wintersport bv) geeft dit toch net ietsje meer comfort en
wat meer bagageruimte.
Succes met je keuze !
Francisca uit Axel.
- tecim
- Leerling Mini lid
Bericht
clubman of x5, m3?
Wij hebben ook de combinatie x5 en een cooper voor mn vrouw. Ik moet zeggen dat de cooper leuk is echter niet te vergelijken met x5. Ik heb x5 3.0d 2003 echter getuned naar 230pk en 510 koppel. En dat wil gaan..Laatst nog achter een 530d uit 2001 gezeten en die kon mij net bijhouden. dat zegt al wat
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beetje foute bak die M3 wel snel en super geluid natuurlijk.. maar ik weet niet of je weleens op een mooie zomerse dag door scheveningen rijd.. Dan hoef je die M3 niet meer
Het volk wat hier in rijd is nog fouter dan sjonnie en anita incl het hele zigunerkamp bij elkaar..
Nu weet je mijn mening ook
(ik zal een GP kopen bijna even snel als een M3 maar veel meer rijbeleving)

Nu weet je mijn mening ook

(ik zal een GP kopen bijna even snel als een M3 maar veel meer rijbeleving)
- maus105
- Bonkey
Bericht
m3 is het meest vernieuwende model op deze planeet porsche ook maar bmw ook
een gp even snel als een m3??!
een x5 sneller dan een 5serie
ja rechtuit zeker??
ik moet wel zeggen dat ik een gp zeker een goed alternatief vind
gewoon kopen wat jij zelf mooi vind
je rijd in zelf in een verkapte bmwSicco schreef:Clubman Clubman Clubman Clubman Clubman
Volgens mij bedoelde ik toch echt een Clubman en wel een Cooper S.
Wat moet je toch met die 2e hands BWW-meuk?

m3 is het meest vernieuwende model op deze planeet porsche ook maar bmw ook
een gp even snel als een m3??!
een x5 sneller dan een 5serie

ik moet wel zeggen dat ik een gp zeker een goed alternatief vind
gewoon kopen wat jij zelf mooi vind

Onze sponsors