Een auto is een erg rare luisteromgeving, vooral als je rijdt (ja dat doen ze!) krijg je vreemde bijgeluiden en wordt er veel geabsorbeerd door diverse bekledingen. (hoge tonen zijn vaak te schel vanwege de hoge plaatsing van de tweeters) De 100Hz piek is een kickbaspiek, deze frequentie wordt enorm geabsorbeerd, veel rijgeluiden zitten rondt die freq en wordt het orginele dempingsmateriaal in de MINI daar op gekozen...en iets teveel is vaak wel lekker! Vandaar de rare grafiek.
Zie in de specs nix echt bijzonders staan, papier en polyprop zijn niet de top (in theorie!).
Een subsonic (onder de 50Hz) filter is wel erg fijn! Dergelijke relatief kleine conussen (onder de 30cm..)kunnen nooit subsonic weergeven maar krijgen ze wel voor de kiezen!
Ook de beschermingsschakelingen zijn top, een klippende versterker blaast een speaker op, niet ""gewoon" op hoog volume draaien!
Met andere woorden : goed doordachte set!
DPSM : Digital Power Sound Module
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
dan lijkt het al snel als of er niks meer van je mooie bass over blijft. Wordt dan namelijk overstemd door motor- en andere rijgeluiden. Een piek is dan idd noodzakelijk om de goeie balans te houden.
Al met al niet met een gewone luisterkamer of akoestiek te vergelijken eigenlijk.
Heb vaak genoeg speakers met woofers van koolstof, kevlar, aluminium en zelfs ceramiek gehoord die een geluid lieten horen dat gewoonweg niet te pruimen was.
Papier is goedkoop, maar nog steeds een bijzonder geschikt materiaal voor bassspeakers.
Dat vermoedde ik eigenlijk al. Als je je geluid (bass) afgeregeld hebt met je motor uit en je gaat rijden,hansie schreef:, vooral als je rijdt (ja dat doen ze!) krijg je vreemde bijgeluiden en wordt er veel geabsorbeerd door diverse bekledingen. (hoge tonen zijn vaak te schel vanwege de hoge plaatsing van de tweeters) De 100Hz piek is een kickbaspiek, deze frequentie wordt enorm geabsorbeerd, veel rijgeluiden zitten rondt die freq en wordt het orginele dempingsmateriaal in de MINI daar op gekozen...en iets teveel is vaak wel lekker! Vandaar de rare grafiek.
dan lijkt het al snel als of er niks meer van je mooie bass over blijft. Wordt dan namelijk overstemd door motor- en andere rijgeluiden. Een piek is dan idd noodzakelijk om de goeie balans te houden.
Al met al niet met een gewone luisterkamer of akoestiek te vergelijken eigenlijk.
Hoewel papier en polypropuleen in de audiowereld niet bijzonder zijn, maken high tech materialen geen indruk meer op me.hansie schreef:Zie in de specs nix echt bijzonders staan, papier en polyprop zijn niet de top (in theorie!).
Een subsonic (onder de 50Hz) filter is wel erg fijn! Dergelijke relatief kleine conussen (onder de 30cm..)kunnen nooit subsonic weergeven maar krijgen ze wel voor de kiezen!
Heb vaak genoeg speakers met woofers van koolstof, kevlar, aluminium en zelfs ceramiek gehoord die een geluid lieten horen dat gewoonweg niet te pruimen was.
Papier is goedkoop, maar nog steeds een bijzonder geschikt materiaal voor bassspeakers.
Double that!hansie schreef:Ook de beschermingsschakelingen zijn top, een klippende versterker blaast een speaker op, niet ""gewoon" op hoog volume draaien! Met andere woorden : goed doordachte set!

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
en na 2 minuten spelen mag je weer alle boutjes gaan vastzetten omdat deze allemaal los zitten.
Berthil schreef:Hier wat meer herrie dan de DPSM![]()

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
haha, dat oog! Wat een giller! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Onze sponsors