TomTom HULP nodig?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2007, 21:26

Vandaag is het dan zo ver..... Lees het onderstaande en dit is hetgene waar ik diverse mensen al over gesproken heb de afgelopen maanden en wat nu dan eindelijk waarheid is geworden. Ik riep al dat iets speciaals zou worden en als je heel eerlijk bent is dit de eerste stap richting totaal anders navigeren met je navigatie-apparaat:

TomTom ONE XL High Definition Traffic herdefinieert dagelijkse reiservaring van gebruikers

’s Werelds eerste draagbare navigatiesysteem met High Definition Traffic biedt:

○ Tot vijf keer vaker ontvangst van actuele verkeersinformatie
○ Tenminste tien keer zoveel wegen worden gemonitord
○ Nauwkeurigere reis- en aankomsttijden met berekeningen van vertragingen in minuten
Afbeelding
TomTom, ’s werelds grootste aanbieder van draagbare navigatieoplossingen, kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van de nieuwe TomTom ONE XL High Definition Traffic (HD Traffic) in Nederland. Dit unieke draagbare navigatiesysteem combineert slimme navigatiesoftware met ’s werelds meest geavanceerde verkeersinformatie, zodat bestuurders beter geïnformeerd op weg gaan, onnodige vertragingen kunnen vermijden en hun reis efficiënter kunnen plannen. TomTom integreert de HD Traffic informatie naadloos met het plannen van de bestemming.

Traditionele verkeersinformatiediensten in Nederland dekken slechts zo’n 45% van de snelwegen en bieden geen verkeersinformatie over secundaire wegen. TomTom’s nieuwe High Definition Traffic biedt informatie over de verkeerssituatie op het volledige hoofdwegennetwerk in Nederland, inclusief alle snelwegen en het overgrote deel van de secundaire (N) wegen.

Daarnaast wordt de verkeersdata elke drie minuten ververst. Hierdoor ontvangen bestuurders, in vergelijking met traditionele verkeersinformatieoplossingen, tot vijf keer vaker actuele verkeersinformatie. Dit stelt gebruikers in staat gemakkelijker de slimste weg naar hun bestemming te plannen. Zij weten van tevoren hoe laat zij moeten vertrekken en hoe laat zij zullen arriveren.

“Met de kennis over de actuele situatie op de weg geleverd door TomTom HD Traffic, zullen TomTom gebruikers een gevoel van controle terugkrijgen. Verkeersopstoppingen zijn helaas onderdeel van ons dagelijks leven geworden met als gevolg een duidelijke behoefte aan betere verkeersinformatie,” zegt Harold Goddijn, chief executive officer bij TomTom. “We kunnen het fileprobleem niet oplossen en we kunnen onze klanten ook niet beloven dat zij nooit meer in een file terecht zullen komen. Echter, de nieuwe TomTom ONE XL High Definition Traffic stelt bestuurders wel in staat gemakkelijk de slimste route naar de eindbestemming te plannen en beter op de hoogte te zijn van de werkelijke vertragingen. Op deze manier kunnen bestuurders de juiste route kiezen op het juiste moment, wetende dat wanneer zij een alternatieve route kiezen deze ook daadwerkelijk beter is.”

De TomTom ONE XL HD Traffic is in de loop van november 2007 beschikbaar in Nederland. Een accessoire die huidige TomTom-gebruikers in staat stelt ook High Definition verkeersinformatie te ontvangen, verschijnt begin 2008 op de markt.
Afbeelding
TomTom High Definition Traffic – hoe het werkt

TomTom’s nieuwe High Definition Traffic gebruikt anoniem verzamelde en bewerkte verkeersdata uit verschillende bronnen en via verschillende technieken:

- Verkeersdata verkregen door de bewegingspatronen van mobiele telefoons in auto’s, via Vodafone’s Nederlandse GSM-netwerk
- Informatie van derden aangeboden door verkeersautoriteiten- en diensten

Via het Vodafone netwerk en een live verbinding met het TomTom HD Traffic centrum, wordt elke drie minuten verkeersdata naar de TomTom ONE XL HD Traffic gezonden.. Dit gebeurt dus zo’n twintig keer per uur en vijf keer vaker dan andere verkeersinformatiediensten die op de markt beschikbaar zijn.

Door de unieke combinatie van deze bronnen ontvangen TomTom ONE XL HD Traffic gebruikers sneller verkeersinformatie en bovendien nauwkeuriger en completer dan ooit tevoren. Bestuurders kunnen op deze manier onnodige vertragingen vermijden en zijn daarom relaxter.

Daarnaast geeft het systeem gebruikers een live overzicht van de verkeerssituatie in Nederland. Zij kunnen voordat zij vertrekken checken hoe de situatie op de weg is en dan besluiten wel of niet een alternatieve route te plannen zodat zij de slimste weg kiezen.
Afbeelding
TomTom ONE XL HD Traffic

De nieuwe TomTom ONE XL HD Traffic heeft een slank design met een 4.3 inch touchscreen voor een beter overzicht van de omgeving en bevat voorgeïnstalleerde deur-tot-deur kaarten voor Europa. Door de geïntegreerde dataverbinding beschikken gebruikers direct bij het aanzetten van het systeem over High Definition verkeersinformatie: er is geen activering, configuratie of installatie nodig. TomTom’s meest recente softwareversie biedt consumenten de mogelijkheid gebruik te maken van recent geïntroduceerde technologieën zoals de TomTom MapShare™-technologie – om direct veranderingen in kaarten aan te brengen en deze te delen met anderen. Daarnaast bevat het systeem ook uitgebreide veiligheidsopties zoals het TomTom ‘Help Me!’-menu met informatie over wegenwachtdiensten en hulp bij pech.
Afbeelding
Beschikbaarheid en prijs
De TomTom ONE XL HD Traffic ligt in Nederland vanaf november 2007 in de winkels en wordt geleverd met een 12 maanden abonnement op High Definition Traffic. De adviesprijs van de TomTom ONE XL HD Traffic is € 399.

Het High Definition Traffic abonnement kan op elk moment voor € 9,95 per maand worden verlengd. Dit is inclusief de kosten voor de live dataverbinding.

Technische specificaties

○ Hooggevoelige GPS-ontvanger
○ 4,3 inch TFT kleuren LCD-scherm (480 x 272 pixels, 64.000 kleuren)
○ Intern geheugen van 1GB
○ GPRS Modem met ingebouwde simkaart voor live dataverbinding
○ SD-sleuf (alleen voor extra kaarten, SD-kaart is niet inclusief)
○ Interne Lithium-Ion batterij (2 uur operationeel)
○ 119 x 86 x 27mm
○ 230 gram
○ Functioneert bij een temperatuur tussen -10°C en + 55°C
○ Kaartendekking: Andorra, Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Portugal, Republiek van Ierland, San Marino, Spanje (+ Canarische Eilanden), Zweden, Zwitserland, Groot-Brittannië en Vaticaanstad
Afbeelding
Lees meer hier: http://www.tomtom.com/page/HD_Home?Lid=5

En mensen het werkt echt!! Demo geef ik dolgraag als je daar ooit een keer behoefte aan hebt!

MR
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2007, 14:11

Mensen die graag een autoafbeelding op hun TomTom willen moeten even contact leggen met mij. Ik kan namelijk op elke TomTom vanaf heden het "car" symbool installeren.

Het komt er dan alsvolgt uit te zien:

Afbeelding

Voor enkele voorbeelden van autosymbolen kan je hier al terecht :

http://www.ozpoi.com/TomTomCarSymbol.html
http://tomtom.gps-data-team.com/car_symbols.html

Een uitleg hoe je ze maakt is ook geen probleem:

http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-custom-cursors.php

Ik heb het momenteel werkend gekregen op een GO 910, 920 en elke ander model wat je graag zou willen!! Als er mensen zijn die behoefte hebben aan een TomTom meeting met vragen en antwoorden op problemen die ze hebben met hun TomTom dan laat maar weten. Ik wil best een zaterdag opofferen om bij iedereen TomTom devices up te daten naar de nieuwste softwareversie, car symbolen of flitspalen te installeren.

MR
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

13 nov 2007, 17:06

Ook op die van BlonT??? Snel doen dan!! :mrgreen:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2007, 18:44

Ja wijfie ook die van jou! :lol: :mrgreen:

MR
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2007, 12:36

Opnieuw is er een update voor je TomTom, maar nu voor bijna alle TomTom navigatiesystemen!! Heb je 1 van de volgende modellen update dan nu naar de laatste versie!

TomTom One V1/New Edition/XL/3rd Edition, GO Classic, GO 300/500/700, GO 510/710/910

Alle devices kunnen nu geupdate worden! Voer de update uit en maak gebruik van nieuwe diensten! Uiteindelijk heb je 7.161 versie op je PND staan.

Mensen die nog versie 6 draaien moeten eerst via Home 1.5 updaten naar 7.161 dan daarna Home 2.1 installeren!! Let daarmee op! Home 2.1 moet je gebruiken als je de laatste content en informatie wilt downloaden. :mrgreen: :mrgreen: Zodra je een melding krijgt om informatie met TomTom te delen kan je "Ja" antwoorden. Zet na je update ook MapShare aan! Dat doe je door op pagina 2 van het menu van je PND Mapcorrecties te kiezen en dan door de instellingen te lopen! Via home 2.1 krijg je nu alle kaartcorrecties die andere mensen gemaakt hebben en zelf stuur je nu andere ook correcties!

Succes en als er vragen zijn schiet ze maar op me af! 8)

MR
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

20 nov 2007, 12:47

Niet voor de PDA dus ?

Is de ontwikkeling voor het Windows Mobile platform stilgelegd of komen daar ook nog nieuwe versies voor ?

Grtz,
Rob
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2007, 17:36

Voor mensen die eens willen weten hoe het filebeeld nu is met HD Traffic:

http://www.tomtom.com/page/HD_Home

Klik op HD Traffic Live en schrik niet! Zelfs op de Bosdreef in de stad met die grote haven staat file.... :D:D Kies ook even voor regio en kijk dan waar de files staan :)

MR
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 dec 2007, 13:57

Mr, ik heb je een pm gestuurd met een vraagie!

Gr. Mitch
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2007, 14:52

He MR, wat is de newminiclubprijs van die HD traffic?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2007, 17:30

Dit is wat ik je kan aanbieden:

http://www.gpsshop.nl/product/47409/tom ... dactioneel

Voor sommige mensen die het willen kan ik eventueel wat doen, maar dan moet je me een PM sturen als je interesse hebt in een ONE XL HD Traffic. Dat geldt ook voor andere producten van TomTom.....

MR
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder

09 dec 2007, 21:31

kan je ook een costum car maken in de tomtom one?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2007, 21:47

Yup! Da ken! Met een omweg dan wel ter verstaan :)

MR
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder

10 dec 2007, 00:05

tell me, tell me, tell me please...
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2007, 09:34

yo dude, psssst.... scroll ff naar boven :wink: :wink:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 876#135876

MR
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2007, 09:38

Kun je mijn EB ook op mijn TOMTOM zetten ?
Heb een TT Go 700.

Terug naar “MINI-talk”