Stoel defect

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Th
Theozz

Stoel defect

24 nov 2007, 14:54

Van mijn Cooper uit 2002 blijft de rugleuning niet meer in de gewenste positie staan. Dus of helemaal voorover (ingeklapt) of helemaal achterover (plat). Dit rijdt niet zo prettig!!
Hoe is dit op te lossen??

Theo
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2007, 15:17

Theo,

Moeilijk te zeggen. Hierbij in ieder geval een link naar een pagina waarbij je alle onderdelen kan zien die er in moeten zitten.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=10

Ik ben bang dat je even uit elkaar moet halen om de boel te bekijken en te vergelijken. Of eventueel vergelijken met je andere stoel.

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 15:22

Hey Theo,

ik begrijp dat ie nog wel op en neer gaat, maar je kunt 'um niet meer vastzetten op de gewenste stand?

Afgelopen zomer heb stond mijn bijrijdersstoel op 160 graden en ik kon dus de achterleuning niet meer naar voor of achter krijgen. Dealert zegt, tsja, daar moet een nieuw frame in, iets van €300,00. Ik heb toen een set stoelen kunnen kopen en heb één frame overgezet. Dat heb ik dus zelf kunnen oplossen.

Als je hetzelfde probleem hebt, ik heb nog de bestuurdersstoel over waar je een frame uit kunt halen. Als je interesse hebt, hoor ik het wel.

marss
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2007, 15:26

Marss,

Klein vraagje. Wat voor bekleding heeft de stoel? Ik heb een brand gaatje in de zitting van de bestuurders stoel. Dat baal ik enorm van.

Ik heb nu deze stof:

Afbeelding

Frank
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 15:29

@ Frank, dat is dezelfde bekleding als jij hebt. Ik geloof dat er ook brandgaten in die bekleding zitten. Kzal binnenkort ff kijken en laat het wel ff weten.

marss
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2007, 15:46

Marss, dat zou cool zijn :-))
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 18:39

@ Frank, ben vanavond nog ff gaan kijken. SPijt me, maar het is niet dezelfde bekleding. Sorry!! Kan je dus helaas niet helpen.

marss
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2007, 19:42

Geen probleem Marss. Het kon misschien zijn. Bedankt voor de moeite!

Frank
Th
Theozz

stoel

25 nov 2007, 13:04

Ik heb de stoel er uit gehaald, en het zit inderdaad in het mechanisme in de schanieren. (bedankt voor de tekening !!)
Met t-rips de stoel even in de juiste positie gefixeerd, maar dat is maar een lapmiddel.
Dus:
Marss ik ga dan ook graag in op je voorstel om de bestuurderstoel over te nemen. Roep maar een prijs.

Je mag hem ook even mailen naar mijn email ( [email protected])
Kunnen we het een en ander afspreken.

Theo
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 nov 2007, 13:39

Theo,

Succes. Die link die ik gegeven heb is sowieso handig om te hebben. Bij mij staat die als favoriet in mijn navigatie toolbar. Als je een paar stapjes terug gaat in de URL zul je zien dat je van elke Mini, elk bouwjaar, elk onderdeel met zijn tekening kan vinden. Dit met de originele onderdeel bestelnummers. Heeft mij al ettelijk malen geholpen. Geeft een goed inzicht voordat je gaat sleutelen. Plaats wat pics van je Mini en blijf op het forum :)(

Frank

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”