Ik had even een vraagje (ben zelf niet zo technisch enzo).
Ik heb een ipod nano gekocht, maar nu wil ik m aansluiten op mijn mini. Moet ik dan iets veranderen aan de radio? Of doet de dealer dat?
Thnx...
Groetjes Helen
iPod aansluiten op Radio Boost in Cooper S
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
je kan een ipod kabeltje kopen à 156,-- ex btw bij de dealer en die aansluiten achter op de radio boost. Ze zijn flink verbeterd ten opzichte van de eerste levering kabels, waarvoor er speciaal gereedschap voor nodig was om de kabel aan te sluiten, nu is het slechts een kwestie van kabeltjes prikken in de stekkers en klaar.
Als je een sluis in je dashboard kast heb kan je die eruit halen en door die gat je ipod kabel steken, hoef je geen extra gat te boren in je kastje. Je kan het zelf of een relative laten doen, want de dealer rekent er 1 à 1,5 uur voor met 1 uur = ong. 90 euro. Verder was er vroeger geen mogelijkheid om je muziek zelf te selecteren maar nu wel.
Ik ben er hartstikke tevreden mee icm een ipod video!
Als je een sluis in je dashboard kast heb kan je die eruit halen en door die gat je ipod kabel steken, hoef je geen extra gat te boren in je kastje. Je kan het zelf of een relative laten doen, want de dealer rekent er 1 à 1,5 uur voor met 1 uur = ong. 90 euro. Verder was er vroeger geen mogelijkheid om je muziek zelf te selecteren maar nu wel.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb zelf een maand of anderhalf geleden mijn Mini laten ipodden. En ik ben er ook zeer blij mee, het werkt op mijn beide ipods. Alleen moet ik nu wel zeggen dat ik twee weken geleden even baalde toen BMW hun nieuwe iPod radioding presenteerden. Meer functies, titels leesbaar op de radio etc. Alles wat eigenlijk nog miste bij de huidige versie. Helaas nog niet gepresenteerd voor Mini, maar aangezien het toch BMW is zal dat niet heel lang meer duren.
Ik ben heel erg tevreden met mijn iPod aansluiting, ook de stuur besturing werkt prima!
iDD
Ik ben heel erg tevreden met mijn iPod aansluiting, ook de stuur besturing werkt prima!
iDD
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De nieuwe interface van BMW gaat alleen werken voor de nieuwe generatie radio's in de BMW's, niet voor huidige radio's in de MINI's. Misschien natuurlijk wel in het 2007 model. Hier het volledige Motoringfile artikel.
- Svensens
- One wheel wonder
Bericht
Heb gisteren de Ice link + in men mini gebouwd, en ben echt teleurgesteld
in het resultaat ! Bediening via de mini radio zeer omslachtig en de titels op het gps scherm in het hoekje geduwd, springen van groot naar klein. (Hangt van de lengte van titel af). Had dit echt beter verwacht, dat je alles mooi op je gps scherm kon volgen om nummers te kiezen, en tijdsweergave enz.
Mijn raad is wacht met aankoop van dit ding.
Greetzzz
Svensens
in het resultaat ! Bediening via de mini radio zeer omslachtig en de titels op het gps scherm in het hoekje geduwd, springen van groot naar klein. (Hangt van de lengte van titel af). Had dit echt beter verwacht, dat je alles mooi op je gps scherm kon volgen om nummers te kiezen, en tijdsweergave enz.
Mijn raad is wacht met aankoop van dit ding.
Greetzzz
Svensens
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je de Ice Link Plus? En heb je de laatste firmware? Dat schijnt nogal belangrijk te zijn omdat als het net uit is het nogal eens hapert maar meestal brengt Ice Link dan een firmware update uit die je dan via of op je iPod moet installeren geloof ik (ik heb er zelf geen).
- Koeft
- Enthousiast
Bericht
Is het moeilijk om zo`n kabeltje aan te sluiten want ik zit er ook over te denken om zo`n kabeltje te kopen !FunkyRAT schreef:je kan een ipod kabeltje kopen à 156,-- ex btw bij de dealer en die aansluiten achter op de radio boost. Ze zijn flink verbeterd ten opzichte van de eerste levering kabels, waarvoor er speciaal gereedschap voor nodig was om de kabel aan te sluiten, nu is het slechts een kwestie van kabeltjes prikken in de stekkers en klaar.
- Koeft
- Enthousiast
Bericht
Heb jij dit ook al gedaan ? Zo ja nog enige nuttige tips ?FunkyRAT schreef:nee joh, is zo te doen, vooral omdat het vernieuwd is, heb je geen speciaal gereedschap nodig. Het meest lastige is je radio eruit zien te krijgen, dus het valt wel mee joh. Bespaar je 150 euro inbouwkosten mee

- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Ik heb de mijne ook zelf gedaan, kon niet wachten.
tips tja, hoe je de radio loskrijgt is wel duidelijk lijkt mij, ieder prefereert zijn eigen favoriete methode. En dan is het een kwestie van kabel uit radio halen, 2 kabeltjes lostrekken ergens anders in pluggen, 2 ipod kit kabels erin, alles netjes achter je AC verbergen en klaar.
Gewoon instructies volgen dus. Kabeltjes moet je wel even doorkrijgen hoe die losgaan, je moet de ene kant duwen om ze er van boven uit te krijgen. Sloop ze niet, al kunnen ze wel wat hebben.
Ik heb overigens toch wel een tip: als je geen zin hebt om een gat in je dashboardkastje te boren (bij mij was het 2230u en pikdonker, dus niet echt ideale omstandigheden om een gat te maken), kan je met een tang de sluis uit je dashboardkast draaien ( kwartslag, dashboard wel ff losschoeven ) en in die gat het bijgeleverde rubbertje proppen en kabel door loodsen, rubbertje met een druppel secondelijm vastmaken en je hebt de ideale oplossing, welke nog omkeerbaar is.
En zonder de instructies uit de EBA van BMW had ik het niet gered, dus vraag daar specifiek om of ze deze willen uitprinten voor je. En als je er echt niet meer uitkomt kan je er nog altijd mee naar de dealer, al lijkt het me sterk.
tips tja, hoe je de radio loskrijgt is wel duidelijk lijkt mij, ieder prefereert zijn eigen favoriete methode. En dan is het een kwestie van kabel uit radio halen, 2 kabeltjes lostrekken ergens anders in pluggen, 2 ipod kit kabels erin, alles netjes achter je AC verbergen en klaar.
Gewoon instructies volgen dus. Kabeltjes moet je wel even doorkrijgen hoe die losgaan, je moet de ene kant duwen om ze er van boven uit te krijgen. Sloop ze niet, al kunnen ze wel wat hebben.
Ik heb overigens toch wel een tip: als je geen zin hebt om een gat in je dashboardkastje te boren (bij mij was het 2230u en pikdonker, dus niet echt ideale omstandigheden om een gat te maken), kan je met een tang de sluis uit je dashboardkast draaien ( kwartslag, dashboard wel ff losschoeven ) en in die gat het bijgeleverde rubbertje proppen en kabel door loodsen, rubbertje met een druppel secondelijm vastmaken en je hebt de ideale oplossing, welke nog omkeerbaar is.
En zonder de instructies uit de EBA van BMW had ik het niet gered, dus vraag daar specifiek om of ze deze willen uitprinten voor je. En als je er echt niet meer uitkomt kan je er nog altijd mee naar de dealer, al lijkt het me sterk.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht

Normaal ben ik ook voor origineel van MINI, maar de Ice Link + vind ik toch wat prettiger werken. Ook kan ik nu de titel song op de HU zien. Voor mij de belangrijkste reden om voor de Ice Link te gaan.
Verschil moet er zijnFunkyRAT schreef:Er staat niet voor niets "Original MINI Accessories" op mijn dak

Normaal ben ik ook voor origineel van MINI, maar de Ice Link + vind ik toch wat prettiger werken. Ook kan ik nu de titel song op de HU zien. Voor mij de belangrijkste reden om voor de Ice Link te gaan.
Onze sponsors