beste mini kenners
ik merk onlangs dat ik bij mijn mini op de toerenteller dat die rode streepjes vanaf 5500 tot einde van mijn toeren nl 8000 denk ik niet allemaal branden ,kan er iemand daar een uitleg voorgeven?bij mij brande ze maar vanaf 7000toeren die tss streepjes in het rood?
mvg
Toerenteller
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je ZOU* (!!!) kunnen overwegen om op een rustig industrieterrein je Mini in z'n eerste versnelling te zetten,
vervolgens rustig steeds meer gas geven,
totdat de toerentalbegrenzer de boel afsmoort.
Of; lees je handleiding,
kijk bij welk toerental je motor z'n maximale vermogen afgeeft,
ga daar niet teveel overheen (+ 500 rp/m),
en je blijft aan de veilige kant.
Uiteraard alleen doen met 'n motor op bedrijfstemperatuur.
Ik kan me niet herinneren dat ik de mijne boven de 6.500 rp/m heb geduwd, by the way!

* = op eigen risico!
vervolgens rustig steeds meer gas geven,
totdat de toerentalbegrenzer de boel afsmoort.
Of; lees je handleiding,
kijk bij welk toerental je motor z'n maximale vermogen afgeeft,
ga daar niet teveel overheen (+ 500 rp/m),
en je blijft aan de veilige kant.
Uiteraard alleen doen met 'n motor op bedrijfstemperatuur.
Ik kan me niet herinneren dat ik de mijne boven de 6.500 rp/m heb geduwd, by the way!

* = op eigen risico!
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
nee, gewoon een standaard coopertje, reed toen wel op benzine met octaan 100, misschien dat dat iets scheelt. Wel grappig dat je over velgen begint, ik had toen op ebay duitsland nieuwe 17" bullet velgen met banden gekocht en die ben ik toen gaan halen. Deze foto is genomen op de terugreis, we waren met z'n tweeën (ik reed hier niet, ik nam de foto) en er lagen 4 velgen+banden achterin vastgesjord...
Hier reed ik op de standaard parklane velgen met dunlop sp sport 3000 banden.
Niemand trouwens een idee over die toerenteller, heeft t misschien te maken met pre en post facelift? Dat die lampjes bij pre facelift modellen wel aangaan en bij post (zoals die van mij) niet?

Hier reed ik op de standaard parklane velgen met dunlop sp sport 3000 banden.
Niemand trouwens een idee over die toerenteller, heeft t misschien te maken met pre en post facelift? Dat die lampjes bij pre facelift modellen wel aangaan en bij post (zoals die van mij) niet?
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
Greetz BigD
Ik heb een pre-facelift en zoals je ziet in mn eerdere post zijn ze bij mij ook niet aanjstuyts schreef:Niemand trouwens een idee over die toerenteller, heeft t misschien te maken met pre en post facelift? Dat die lampjes bij pre facelift modellen wel aangaan en bij post (zoals die van mij) niet?

Greetz BigD
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors